انتشار این مقاله


چطور با اطمینان محصولات آرایشی و بهداشتی خود را تهیه کنیم؟

به‌راستی همه‌ی این محصولات ضروری‌اند و باید از آن‌ها استفاده کرد؟

امروزه در بازار انواع مختلفی از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، این موضوع می‌تواند باعث سردرگمی بسیاری از خانم‌ها شود و آن‌ها نتوانند محصولات موردنیاز خود را به‌درستی تهیه کنند؛ بنابراین ممکن است این افراد هزینه‌ی زیادی را برای محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخت کنند درصورتی‌که به آن نیازی ندارند؛ اما به‌راستی همه‌ی این محصولات ضروری‌اند و باید از آن‌ها استفاده کرد؟

بدون شک پاسخ خیر است و نیازی نیست شما تمام محصولات آرایشی و بهداشتی را امتحان کنید. در این متن به بررسی محصولاتی که استفاده از آن‌ها موردنیاز است، می‌پردازیم و توجه داشته باشید که شما می‌توانید تمام محصولات آرایشی و بهداشتی که نیاز دارید را از یک داروخانه آنلاین مانند داروخانه ۲۴ به‌راحتی تهیه کنید.

پاک‌کننده‌های صورت

ژل‌های پاک‌کننده‌ی صورت را می‌توان یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی دانست و استفاده از آن برای همه‌ی خانم‌ها ضروری است؛ دقت داشته باشید که اگر صورت شما آرایشی نیز ندارد، حتما هر شب صورت خود را با استفاده از ژل‌های پاک‌کننده، شست‌وشو دهید؛ توجه داشته باشید در طول روز آلودگی‌های بسیاری بر روی پوست شما می‌نشیند و اگر از روی صورت شما پاک نشوند، پوست شما دچار پیری زودرس می‌شود و شادابی و تازگی خود را از دست می‌دهد.

استفاده از پاک‌کننده‌های صورت را نباید محدود به شب کرد و شما باید در طول روز اگر به این محصول دسترسی دارید از آن استفاده کنید تا منافذ پوست شما بتوانند به‌راحتی تنفس کنند، زیرا پاک‌کننده‌های صورت نقش لایه‌بردار را برای شما دارند و سلول‌های مرده‌ی پوست شما را از روی پوست پاک می‌کنند. اگر شما برای انتخاب یک پاک‌کننده‌ی خوب دچار تردید هستید و نمی‌دانید چه پاک‌کننده‌ای را باید تهیه کنید، بهتر است از مشاوران داروخانه ۲۴ راهنمایی بگیرید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید.

تونرهای پاک‌کننده

امروزه در میان‌ نام‌های متفاوتی که از محصولات آرایشی و بهداشتی به گوش می‌رسد، می‌توان به تونر نیز اشاره داشت. تونرها را به‌عنوان یک پاک‌کننده در نظر می‌گیرند که توانایی از بین بردن آلودگی‌هایی که حتی با شست‌وشو از بین نرفته است را دارد؛ از همین جهت نمی‌توان اثر استفاده از آن‌ها در جهت پاک‌سازی و شاداب کردن پوست را نادیده گرفت. همچنین توجه داشته باشید که اصلی‌ترین وظیفه‌ی تونرها را می‌توان تنظیم PH پوست در نظر داشت که نقش چشمگیری در با طراوت به نظر رسیدن پوست دارد.

تونرها در انواع گوناگون و برای پوست‌های مختلف وجود دارند و شما در ابتدا باید بدانید که پوست شما خشک است یا چرب و سپس با توجه به این موضوع می‌توانید تونر مناسب پوستتان را تهیه کنید. داروخانه آنلاین که امروزه مورداستفاده‌ی بسیاری از افراد جامعه قرارگرفته است برای شما انواع مختلف این محصول را فراهم کرده و شما می‌توانید پس از بررسی‌های لازم، مدل مناسبی از این محصول را برای خودتان تهیه کنید.

کرم دور چشم

باید بدانید که نازک و حساس‌ترین قسمت پوست شما مربوط به پوست اطراف چشم شماست و احتمالا اولین چروکی که بر صورت خود مشاهده خواهید کرد، در این ناحیه خواهد بود، بنابراین باید از محصولات آرایشی و بهداشتی که از این مشکل جلوگیری می‌کند استفاده کنید که یکی از این محصولات را می‌توان کرم‌های دور چشم دانست. باید به این نکته توجه داشته باشید که در اطراف ما انواع متفاوتی از کرم‌های دور چشم وجود دارند و هرکدام مختص به کار خود است؛ شما می‌توانید انواع متفاوت از این کرم را در سایت داروخانه اینترنتی چون داروخانه ۲۴ مشاهده فرمایید.

اگر شما تصمیم بر انتخاب یک کرم دور چشم دارید باید به این موضوع توجه کنید که انواع مختلفی از کرم‌های دور چشم وجود دارند که هرکدام برای برطرف کردن یکی از مشکلات است. برای مثال کرم‌ها در جهت التیام مشکلاتی چون سیاهی و پف زیر چشم، چین‌وچروک و یا جهت تقویت پوست آن ناحیه مورداستفاده قرار می‌گیرند و شما تنها باید آن را بر اساس نوع مشکلی که دارید تهیه کنید و مطمئن شوید که یک کرم دور چشم باکیفیت تهیه‌ کرده‌اید چراکه پوست اطراف چشم شما بسیار حساس است و اگر انتخاب درستی نداشته باشید می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.

کرم‌های مرطوب‌کننده

بدون شک همه‌ی ما از تاثیر کرم‌های مرطوب‌کننده بر سلامتی پوست خود مطلع هستیم و آن‌ها را یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی می‌دانیم؛ به همین دلیل استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را می‌توان یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از سلامت پوست دانست؛ اما همان‌طور که می‌دانید، انواع مختلفی از کرم‌های مرطوب‌کننده در بازار موجود است که شما باید متناسب با نوع پوستتان یک مدل از آن‌ها را تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما برای تهیه‌ی این محصول بهره‌گیری از یک داروخانه آنلاین است؛ بنابراین می‌توانید با مراجعه به سایت داروخانه ۲۴ و پس از بررسی‌های لازم، سفارش خود را تنظیم و ثبت کنید.

توجه داشته باشید که کرم انتخابی شما باید بر اساس نوع پوست شما باشد تا بتواند اثر مناسبی بر پوست شما داشته باشد. یک مرطوب‌کننده‌ی خوب می‌تواند به بهترین شکل از خشک شدن پوست شما جلوگیری کنند و ازآنجایی‌که بر روی بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست شما قرار می‌گیرد، می‌تواند از ضرری که اشعه‌ی خورشید بر پوستتان وارد می‌کند، جلوگیری کند.

برای بسیاری از خانم‌ها این سوال مطرح می‌شود که استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده مختص به چه زمانی است؟

باید گفت که استفاده از مرطوب‌کننده ها برای زمان خاصی نیست، اما باید در برخی شرایط حتما از آن‌ها استفاده کنید، برای مثال پس از استحمام و خشک‌کردن پوستتان استفاده از این کرم‌ها ضروری است یا هر بار که دست و صورت خود را می‌شویید باید از مرطوب کردن پوستتان غافل نشوید؛ همچنین بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده به‌عنوان زیر آرایش خود استفاده کنید تا آرایش به‌خوبی بر پوست شما بنشیند.

لوسیون بدن

همه‌ی ما از محصولات آرایشی و بهداشتی گوناگونی استفاده می‌کنیم اما لوسیون بدن نسبت به دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، درصورتی‌که می‌توان این محصول را برای محافظت از پوست بدن ضروری دانست.

شما باید متناسب با نوع پوست بدنتان یک لوسیون انتخاب کنید و از آن در جهت آب‌رسانی پوستتان استفاده کنید تا پوست بدن شما دچار خشکی نشود، همچنین می‌توان گفت استفاده از یک لوسیون مناسب می‌تواند از مشکلات پوستی چون جوش‌ زدن جلوگیری کند، البته توجه داشته باشید که از لوسیونی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

ضد آفتاب

همه‌ی ما از آسیبی که اشعه‌ی خورشید می‌تواند بر پوست ما بگذارد آگاه هستیم به همین دلیل باید به دنبال شیوه‌های برای محافظت از پوست باشیم که یکی از این شیوه‌ها را می‌توان استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در نظر گرفت. ازنظر پزشکان متخصص پوست و مو، کرم‌های ضد آفتاب در میان محصولات آرایشی و بهداشتی مهم‌ترین اثر مراقبتی از پوست رادارند. شما می‌توانید کرم ضد آفتاب موردنظرتان را بدون مراجعه حضوری به داروخانه، به‌صورت اینترنتی از یک داروخانه آنلاین تهیه کنید.

کرم‌های ضد آفتاب را می‌توان یکی از کرم‌های ضد پیری به‌حساب آورد چراکه یکی از اصلی‌ترین دلایل چروک و لک شدن پوست را می‌توان اشعه‌ی نور خورشید در نظر داشت، بنابراین با محافظت پوست در برابر اشعه‌ی خورشید می‌توان از رخ دادن چنین اثراتی جلوگیری کرد و پوستی شاداب و با طراوت داشته باشیم.

بالم لب

بالم لب را می‌توان یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی مهم برای مراقبت از لب دانست، این محصول که به‌صورت یک پماد است از موادی با خاصیت مرطوب‌کنندگی تهیه‌ شده و استفاده از آن باعث می‌شود که لب شما از رطوبت کافی برخوردار شود و دیگر پوست‌پوست و خشک به نظر نرسد. بیشتر بالم لب‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد دارای انواع ویتامین‌های مختلف هستند که برای تغذیه پوست لب شما مناسب به‌حساب می‌آیند و همچنین SPF مناسب برای محافظ در برابر نور خورشید را نیز دارند.

استفاده از شامپو مناسب

شامپو را می‌توان یکی از مؤثرترین محصولات آرایشی و بهداشتی در نگهداری از مو دانست؛ همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که شامپو تنها در جهت از بین بدن آلودگی‌های مو مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه یک شامپو باید شامل مواد مغذی باشد که مو از آن تغذیه کند، پس می‌توان گفت تهیه‌ی یک شامپوی مناسب و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید چنین محصولی را از یک جای معتبر خریداری کنید، خرید از داروخانه آنلاین می‌تواند فکری خوبی برای تهیه‌ی این محصول باشد؛ داروخانه ۲۴ که یک داروخانه اینترنتی محسوب می‌شود، برای شما انواع و اقسام مختلف شامپو را فراهم کرده است.

شما باید شامپویی که قصد دارید انتخاب کنید را بر اساس فاکتورهایی چون جنس مویی که دارید و با توجه به نکاتی چون رنگ‌شدگی مو، صاف یا فر بودن و فاکتورهای دیگر انتخاب کنید چراکه شامپوها انواع گوناگونی دارند و هرکدام برای نوع خاصی از مو مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اگر برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان داروخانه۲۴ تماس بگیرید و از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

در این مقاله به مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی که یک خانم باید از آن‌ها استفاده کند، اشاره کردیم؛ پس بهتر است این موارد را در روتین کارهای خود قرار دهید تا از پوست و موی سالمی برخوردار باشید، زیرا همان‌طور که می‌دانید این دو موضوع بر زیبایی و سلامت شما تاثیر بسزایی دارند و باید موردتوجه قرار گیرند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید