انتشار این مقاله


تغییر شیوه آشپزی برای دیابتی ها با نالینو

سلامتی و سالم زندگی کردن مهمترین بخش زندگی هر فرد می باشد.اما لازمه سالم زندگی کردن تجهیزات و وسایلی است که این مسیر را هموارتر کند.صنعتی شدن دنیای امروز و در کنار آن کم تحرکی و بیماری های ارثی تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی را به سمت تولید بر اساس زندگی سالم تر هدایت کرد.

سلامتی و سالم زندگی کردن مهمترین بخش زندگی هر فرد می باشد.اما لازمه سالم زندگی کردن تجهیزات و وسایلی است که این مسیر را هموارتر کند.صنعتی شدن دنیای امروز و در کنار آن کم تحرکی و بیماری های ارثی تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی را به سمت تولید بر اساس  زندگی سالم تر هدایت کرد. بیماری دیابت از جمله بیماری هایی است که نیازمند استفاده از مواد غذایی خاص و پخت آن با شرایط خاص تر می باشد.نیاز افراد به استفاده از غذاهایی که در هنگام پخت تمام کیفیت خود را حفظ کنند و تغییری در طعم و مزه نداشته باشند و در عین حال نیاز به اضافه کردن مقادیر زیادی روغن و چربی نباشند هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را به سمت  تولید و استفاده از ظروف با ویژگی های مناسب ودر عین حال با کیفیت راهنمایی کرد.لذت آشپزی با تغییر شیوه آشپزی برای افرادی با نیازهای خاص سلامتی تغییر نکرد و جذاب تر هم شد.در  این رابطه شرکت نالینو با تولید ظروف پخت غذا یک شیوه جدید در آشپزی را بوجود آورده است. تغییر شیوه آشپزی  برای دیابتی ها با نالینو فقط یک شعار نیست بلکه عقیده و نظر تولیدکنندگان این ظروف برای راحتتر زندگی کردن افراد با نیازهای خاص غذایی می باشد.

چه نکاتی در آشپزی برای دیابتی ها باید رعایت شود

مشکلی که اکثر افراد دارای دیابت از هر نوع آن با آن مواجه هستندکیفیت و نوع پخت غذا می باشد.بسیاری از خوراک ها باید با روش خاصی پخت شوند و به علت محدودیت استفاده از چاشنی و طعم دهنده ها در اکثر موارد غذایی بی مزه در اختیار آنها قرار می گیرد که همین علت باعث می شود که برخی از عادت های زیان آور غذا خوردن  تا قبل از تشخیص بیماری برگردنند. آشپزی برای دیابتی ها چند نکته کلیدی را شامل می شود:

  1. داشتن یک برنامه غذایی مناسب

این برنامه غذایی بایددر کنار حفظ قند خون تمام مواد طبیعی مورد نیاز بدن را در خود داشته باشد.یعنی به فرد کمک کند تا اگر اضافه وزن دارد آنرا کاهش دهد و اگر وزن متعادلی دارد با رعایت برنامه غذایی این تناسب را حفظ کند

۲. استفاده از غذاهای فیبر دار به حفظ قند خون بسیار کمک می کند، انواع سبزیجات دارای فیبر می باشند.

۳. استفاده از لبنیات

استفاده از لبنیات بسیار مهم است ،زیرا در کنار حفظ قند خون باید شرایط استخوان ها نیز به نحو مطلوبی حفظ شود.با تولید انواع لبنیات کم چرب استفاده از این مواد در برنامه افراد دیابتی راحتتر شده است.

۴. خوردن صبحانه مناسب

مواد غذایی مفید برا افراد دیابتی

 چه مواد غذایی را در آشپزی برای دیابتی ها می توان استفاده کرد

  1. فیبرها که در سبزیجاتی از قبیل هویج و کلم بروکلی وجود دارد،  کلم بروکلی در زمان طولانی بسیار در تنظیم قند خون اهمیت دارد.
  2. پروتئین ها و کلسیم که در لبنیات موجود است و علاوه بر کنترل قند خون به کاهش وزن افراد دیابتی که وزن بالایی دارند کمک زیادی می کند.
  3. روغن زیتون. روغن زیتون باعث هضم بهتر غذا  می شود و دارای مواد ضد التهاب و تقویت کننده است
  4. کره بادام زمینی. کره بادام زمینی باعث کاهش اشتها و تمایل افراد دیابتی به مصرف مواد مضر می شود و به علت دارا بودن چربی اشباع نشده به کنترل قند خون کمک می کند
  5. استفاده از تخم کدو و آفتابگردان به علت دارا بودن منیزیم
  6. استفاده از نان سبوس دار
  7. استفاده از دانه های کتان
  8. استفاده از سیب زمینی به صورت کبابی
  9. استفاده از فلفل تند هم در پیشگیری از دیابت موثر است و هم در کنترل آن زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از همه مهمتر از ایجاد لخته های خون جلوگیری می کند
  10. مصرف میوه جاتی از قبیل سیب
  11. مصرف بامیه
  12. استفاده از آووکادو در رژیم غذایی
  13. استفاده از توت سفید به جای قند و شکر
  14. مصرف گریپ فروت، خرما و انبه به میزان مناسب
  15. مصرف لوبیا قرمز

لوبیا قرمز هم به حفظ سلامتی دستگاه گوارش شما کمک می کند و هم قند خون شما را تنظیم می کند

رژیم غذایی سالم

آشپزی برای دیابتی ها و چگونگی پخت غذاها

بسیاری از تجهیزات آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که مصرف روغن را بسیار کاهش می دهد. از مشخصات ظروف نالینو برخورداری از مواد اولیه مناسب و سالمی است که در اثر حرارت و پخت و پز تغییر ظاهری ندارندمواردی که برای پخت و پز غذا برای افراد دیابتی باید رعایت شود را می توان در چند مورد  خلاصه کرد که با دانستن  آنها یک آشپزی  راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

  1. بدون روغن می توانید سبزیجات مانند هویج و کلم بروکلی را تفت داده و برای مصرف در وعده شام یا ناهار مورد استفاده قرار دهید.
  2. بخارپز کردن غذاها بسیار مناسب است، با اضافه کردن کمی چاشنی به غذاهای بخارپز شده می توانید غذایی مناسب و بدون ضرر نوش جان کنید.
  3. فرنی های بدون شکر را درست کرده و با استفاده از میوه آن را طعم دار کنید و نوش جان کنید
  4. با داشتن دستور پخت نان ذرت ، می توانید آن را در خانه تهیه کنید و انواع ساندویچ های سالم و مناسب برنامه غذایی خود را تهیه کنید و استفاده نمایید.
  5. با ترکیب برنج قهوه ای و سبزیجات علاقمندی افرادی که برنج را از برنامه غذایی نمی توانندحذف  کنند برطرف می کنید.
  6. با  استفاده از ظروف مناسب طراحی شده  برای پخت و پز می توانید مصرف روغن و چربی ها را کاهش داده و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *