انتشار این مقاله


با جدیدترین جراحی های برداشتن عینک آشنا شوید

عمل فمتولیزیک عمل فمتولیزیک نوعی عمل جراحی با لیزر می باشد و یکی از پرهزینه ترین و دقیق ترین عمل های جراحی برای بهبود کیفیت بینایی، درمان دوربینی،نزدیک بینی و آستیگمات است.این نوع جراحی مشابه لیزیک کلاسیک است و تفاوت ان در تهیه فلپ قرنیه است. لیزر فمتو لیزیک نسبت به دیگر عمل ها ایمن […]

عمل فمتولیزیک

عمل فمتولیزیک نوعی عمل جراحی با لیزر می باشد و یکی از پرهزینه ترین و دقیق ترین عمل های جراحی برای بهبود کیفیت بینایی، درمان دوربینی،نزدیک بینی و آستیگمات است.این نوع جراحی مشابه لیزیک کلاسیک است و تفاوت ان در تهیه فلپ قرنیه است. لیزر فمتو لیزیک نسبت به دیگر عمل ها ایمن تر و دقیق تر است و برای انجام اولین مرحله عمل جراحی  می باشد که  در ان سطح فلپ قرنیه را ایجاد می کنند. به علت دقت فوق العاده آن برای افرادی که نسخه نسبتاً بالاتری دارند و یا قرنیه های نسبتاً نازکی دارند بسیار مناسب است. اگر چه این عمل نسبت به دیگر عمل ها هزینه ی بالاتری دارد اما به همان اندازه فواید و تاثیرات خوب به همراه دارد.

مراقبت های قبل از فمتولیزیک

برای خوب پیش رفتن بسیاری جراحی و عمل ها نیاز به رعایت برخی نکات و مراقبت قبل از عمل است.در عمل فمتولیزیک نیز همینطور است.در حدود ۴۸ ساعت قبل عمل از استفاده لوازم آرایشی ، لنز تماسی و استفاده از عطر و ادکلن خود داری کنید.شب قبل جراحی به خوبی پلک و چشم خود را شستشو دهید و همینطور اضطراب و استرس را از خود دور کنید.قبل از جراحی مراقبت های لازم به شما گفته می شود که حتما به انها عمل کنید.

هنگام جراحی فمتولیزیک به علاوه دوری از استرس و اضطراب نباید سر و چشم خود را تکان دهید و به نور چشمک زن دقت کنید.بیشتر افراد قبل از عمل نگران پلک زدن خود هستند اما نگرانی ندارد زیرا پلک شما توسط دستگاه دیگری نگه داشته می شود و شما تنها نباید به پلک خود فشار وارد کنید.

بعد از عمل فمتولیزیک چه باید کرد

بعد از جراحی نیز به مراقبت نیاز است. بعد از عمل از انجام کار های سنگین،مالیدن چشم و رانندگی (در روز جراحی) خودداری کنید.در روز های بعد از جراحی دارو های خود را در زمان خود مصرف کنید و روز جراحی به خوبی استراحت کنید.به موقع به پزشک مراجعه کنید و همیشه داروهای خود را به همراه داشته باشید.

چند نکته

بلافاصله بعد از جراحی فمتولیزیک چشم ها خوب نمی شوند و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد دید کاملا بهبود پیدا می کند.اگر بعد از جراحی درد داشته باشد فرد و با مسکن درمان نشود نیازمند مراجعه به پزشک است.ممکن است بعد از جراحی افراد دچار خشکی چشم شود که با قطره اشک مصنوعی این خشکی رفع می شود.قطره های تجویز شده را هیچگاه به طور همزمان استفاده نکنید.از تابش نور خورشید به چشمتون با عینک افتابی جلوگیری کنید.

معایب جراحی فمتولیزیک

این عمل مانند هر عمل و جراحی دیگر ممکن است معایبی را همراه داشته باشد برای مثال تشکیل حباب گازدار در زیر فلپ ، سندرم حساسیت به نور،التهاب لایه قرنیه در زیر فلپ و پخش نور رنگین کمانی به دلیل سطح ناصاف خلفی فلپ.

عمل اسمایل چشم

عمل اسمایل چشم یک جراحی جدید و پیشرفته برای بهبود بینایی افراد است که در ان لنز های انعکاسی یا عدسی چشم را با یک برش کوچک خارج می کنند. اسمایل مخفف کلمات SmallIincision Lenticule Extraction یک روشی ابتکاری و جراحی جدید است که در ان به جای اصلاح قرنیه با عمل لیزر برای ایجاد حالت مطلوب عدسی چشم را از راه برش قرنیه استفاده می کنند.

این عمل برای چه افرادی مناسب است؟

این عمل برای افرادی که نزدیک بینی چشم ضعیف دارند و آستیگماتیسم دارند مفید است.سن افرادی که برای این عمل اقدام میکنند باید بالای ۱۸ سال باشد و برای یک سال ضعیفی چشم انها پایدار بوده باشد و البته طی معاینه چشم ها تشخیص داده می شود که در گزینه های بعدی شما برای این عمل مناسب هستید یا نه.برخی افراد به دلیل داشتن برخی از مشکلات چشمی(نازکی قرنیه،خشکی چشم و…)مناسب برای این جراحی نیستند.

قبل از عمل اسمایل چشم چه باید کرد؟

قبل از این جراحی از کرم، لوازم آرایشی،عطر و لوسیون ها نباید استفاده کرد و آنها خطر عفونت را افزایش میدهند و دور و اطراف چشم خود را نیز باید با دقت تمیز و پاکیزه کنید.(ممکن است برخی مراقبت های دیگری توسط پزشک به شما داده شود.(

چند نکته

مدت زمان این جراحی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و برای سنین ۱۸ تا چهل سال مناسب میباشد.بعد از جراحی به مدت ۲۴ ساعت استراحت کنید و در طول این جراحی شما هوشیار خواهید بود و با قطره چشم بی حسی چشم شما بی حس شده ود درد بسیاری را حس نمیکنید. شما حدودا ۳ تا ۴ رز قبل از عمل نباید از لنز های چشمی خود استفاده کنید و این روش درمان دائمی خواهد بود.

از معایب این عمل میتوان عدم مطالعه طولانی روی این روش،جراحی مجدد اسمایل چشم و فقط مناسب بودن برای افراد نزدیک بین را نام برد.

برای انجام هر یک از این جراحی ها باید به متخصص لیزر مراجعه نمایید. متخصص ابتدا معاینات و آزمایشات لازم را انجام داده و بررسی می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب می شوید یا خیر. بعد از تعیین بهترین نوع جراحی برای بیمار، پزشک درباره جراحی، مراقبت ها و عوارض آن به بیمار توضیح خواهد داد. دکتر محمدباقر رجبی فوق تخصص شبکیه و لیزر یکی از متخصصین در زمینه چنین جراحی هایی می باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید