انتشار این مقاله


آیا باید درباره‌ی استفاده از داروهای بی‌حسی نگران بود؟

بی‌حسی تا چه اندازه بی‌خطر است؟ در واقع این سؤال زیاد هم درست نیست چون بی‌حسی خطرناک هم می‌باشد ولی امروزه متخصصان طوری عمل می‌کنند که این کار برای همه‌ی افراد در هر سنی مناسب باشد. می‌توان گفت که سن اصلاً در این مقوله عامل خطر محسوب نمی‌شود؛ بالعکس، عارضه‌ی پزشکی، وضعیت سلامتی و نوع […]

بی‌حسی تا چه اندازه بی‌خطر است؟ در واقع این سؤال زیاد هم درست نیست چون بی‌حسی خطرناک هم می‌باشد ولی امروزه متخصصان طوری عمل می‌کنند که این کار برای همه‌ی افراد در هر سنی مناسب باشد. می‌توان گفت که سن اصلاً در این مقوله عامل خطر محسوب نمی‌شود؛ بالعکس، عارضه‌ی پزشکی، وضعیت سلامتی و نوع جراحی مهم هستند.

داروهای بی‌خطرتر و مزایای بزرگ موجود در دستگاه‌های کنترل‌کننده به پزشکان هنگام عمل جراحی این امکان را می‌دهد که احتمال تجربه‌ی عوارض ناشی از بی‌حسی را کاهش دهند. تنها در دهه‌ی گذشته، مرگ‌ومیر به علت بی‌حسی ۲۵ برابر کاهش یافته است، فقط ۱ در ۲۵۰۰۰۰.

به علاوه، داروهای با عملکرد کوتاه‌مدت، انواع مخصوص‌تر و داخل وریدی می‌توانند حالت تهوع و استفراغی را که پس از دریافت این داروها به وجود می‌آیند به حداقل برسانند.

قبل از جراحی شما می‌توانید انتظار پرسیده شدن چند سؤال را از طرف پزشکتان داشته باشید تا بهترین نوع بی‌حسی و دوز مورد نیازتان تعیین شود. این اطلاعات به پزشکان در معالجه‌ی افراد کمک می‌کند:

  •  هر مشکل پزشکی که داشته باشید.
  • هر نوع مصرف دارو
  • سابقه‌ی استعمال الکل یا دخانیات
  • سابقه‌ی داشتن آلرژی
  • تجربه‌ی منفی در استفاده از بی‌حسی‌ها
  • تجربه‌ی ناسازگار با بی‌حسی‌ها در اعضای خانواده
عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید