انتشار این مقاله


چرا مو از فرق سر شکافته‌شده است؟

در عوض پولی که صرف حالت‌دهنده‌ها و هر گونه‌ آرایش‌ها برای مو می‌کنیم باید به این نکته‌ هم توجه کرد که موی انسان عارضه‌ای بدون استفاده است و فقط کمی محافظت و گرما به پوست می‌دهد. عملکرد اصلی موی انسان افزایش توان حسی پوست است و با این که شاید کمی هم از شما در برابر […]

در عوض پولی که صرف حالت‌دهنده‌ها و هر گونه‌ آرایش‌ها برای مو می‌کنیم باید به این نکته‌ هم توجه کرد که موی انسان عارضه‌ای بدون استفاده است و فقط کمی محافظت و گرما به پوست می‌دهد.

عملکرد اصلی موی انسان افزایش توان حسی پوست است و با این که شاید کمی هم از شما در برابر اشعه‌های خورشید محافطت کند ولی بیشترین نقش آن جلوه دادن سلامت برای تولیدمثل می‌باشد و دلیل این که هر دو جنس تمایل دارند تا موهای بافته‌ی بلند داشته باشند، همین است.

شکل، بافت و جهت مو توسط فولیکول تعیین می‌شود که از آن‌ امکان دارد رشد مو به صورت موجی، مجعد یا صاف و مستقیم یا در هر جهتی باشد. موهای موجود در قطعه‌ای از پوست عموماً مسیر مجاورات خود را در پیش می‌گیرند. مسیرهایی که آن‌ها به وجود می‌آورند با نام جریان مو در بدن یا اسکالپ شناخته می‌شود. هر کسی الگوی منحصربه‌فرد خود را در مورد این جریان‌ها دارد ولی برخی از عوارض دائمی مثلی خطی در اسکالپ توسط همه‌ی آن‌ها تیز می‌شوند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید