انتشار این مقاله


روش های جوانسازی پوست خانگی که از آن بی خبر بودید!

پوستی بدون نقص و درخشان آرزوی هر زنی است و سلامتی او را نشان می دهد. جهان امروز به آلودگی و استرس دچار است. اگر آن را با یک رژیم مراقبت از پوست نامناسب ترکیب کنید، می بینید که پوستی که زمانی شاداب و با طراوت بود حالا بی روح و چروک شده است. از […]

پوستی بدون نقص و درخشان آرزوی هر زنی است و سلامتی او را نشان می دهد. جهان امروز به آلودگی و استرس دچار است. اگر آن را با یک رژیم مراقبت از پوست نامناسب ترکیب کنید، می بینید که پوستی که زمانی شاداب و با طراوت بود حالا بی روح و چروک شده است. از این رو، جوان سازی پوست اهمیت زیادی دارد. یک پوست جوان و احیا شده، اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد. ما در این مقاله برخی از شگفت انگیزترین راه های جوان سازی پوست خانگی را برای شما آورده ایم که می توانید به راحتی برای پوستی نرم، شفاف و جوان از آن استفاده نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که در کنار روش های جوانسازی پوست خانگی، روش های جوانسازی پوست کلینیکی هم وجود دارد که در آن از دستگاه ها و تکنولوژی های مختلف مانند انواع لیزر، هایفو (hifu)، میکرونیدلینگ، میکروبلیدینگ و غیره استفاده می شود.

جوانسازی پوست به صورت طبیعی چگونه است؟

در جوانسازی طبیعی پوست برای حفظ شادابی و طراوات پوست از ترکیبات میوه های یا مواد طبیعی استفاده می شود که در ادامه نمونه هایی از آن را ذکر کرده ایم.

۱. جوانسازی پوست با زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین A، C و B و همچنین لیکوپن است که آن را به یک ماده ایده آل برای جوان سازی پوست تبدیل می کند. ۴ تا ۵ عدد زردآلو را در آب خیس کرده و اجازه دهید تا ورم کنند. از آن یک تفاله درست کنید و مخلوط صافی را با مخلوط کردن تفاله زردآلو با ۲ قاشق چایخوری عسل، نصف قاشق چایخوری روغن بادام و نصف قاشق چایخوری آب لیمو آماده کنید. به مقدار زیاد روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود و حدود ۲۰ دقیقه آن را نگه دارید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید تا پوستی درخشان ظاهر شود.

۲. جوانسازی پوست با پاپایا

۲ قاشق چایخوری تفاله پاپایا را با ۲ قاشق چایخوری عسل له کرده و با حرکات دورانی آن را روی پوست خود بمالید. ۱۵ دقیقه این مخلوط را روی صورت خوپ نگه دارید و سپس صورت خود را با آب بشویید. پاپایا سرشار از اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به عنوان اسکراب طبیعی برای مراقبت از پوست عمل می کند و پوست را تغذیه می کند.

۳. جوانسازی پوست با مرکبات و پوست پرتقال

پوست پرتقال را رنده کرده و در معرض آفتاب خشک کنید. مخلوطی را با افزودن ۱ قاشق چایخوری پوست مرکبات خشک با ۲ قاشق چایخوری آرد و ۱ قاشق چایخوری شیر آماده کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. اسید سیتریک و پوست پرتقال غنی از ویتامین C همراه با پاک سازی و لایه برداری پوست، پوست را سفت می کند.

۴. جوانسازی پوست با مخلوط هندوانه و خیار

وجود لیکوپن در هندوانه به میزان زیاد به این میوه کمک می کند تا با نشانه های پیری، از جمله چین و چروک و خطوط ریز، مقابله کند. با مخلوط کردن خیار رنده شده، هندوانه رنده شده و چند قطره آب لیمو یک مخلوط پوست صورت تهیه کنید. آن را به صورت خود بمالید و با آب ولرم شستشو دهید تا پوستی نرم و فاقد چربی داشته باشد.

۵.جوانسازی پوست با موز

موز پوست زرد موز نیروگاهی از ویتامین C و ویتامین B6 است که هر دو به حفظ خاصیت ارتجاعی و لطافت پوست کمک می کنند. یک موز متوسط ​​را له کنید. حدود ۲ قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون به میوه له شده اضافه کنید تا مخلوط جوانسازی پوست صورت تهیه شود. آن را به صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید تا پوستی لطیف و درخشان بدست آورید.

۶. جوانسازی پوست از طریق چند دوز آنتی اکسیدانی با گوجه فرنگی

با استفاده از گوجه فرنگی دوز قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها را به پوست خود بدهید. ۳ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری خامه شیر اضافه کنید. سپس یک خمیر صاف درست کنید. آن را به صورت دورانی روی پوست بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و بشویید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که باعث جوان سازی پوست و سفت شدن پوست می شود.

۷. لایه برداری با بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر غنی از خواص ضد التهابی و ضد هیستامینایی همراه با قابلیت روشن کردن پوست و مبارزه با آکنه است. بلغور جو دوسر همچنین برای مرطوب نگه داشتن پوست مفید است. با ترکیب ۱ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر با کمی آب یک رب تهیه کنید. ۱ قاشق چایخوری عسل روی آن بریزید و مخلوط را روی صورت خود بمالید و ظرف ۲۰ دقیقه بشویید. ساپونین های موجود در آرد جو دوسر، پوست شما را پاک می کند و به آن روح تازه ای می بخشد و یکی دیگر از بهترین راه ها برای جوان سازی پوست خانگی است.

۸. جوامسازی پوست با ماست

ماست خانگی می تواند برای پوست شما معجزه کند. اسید لاکتیک موجود در آن یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و همچنین مرطوب کننده است. با مخلوط کردن ۲ قاشق چایخوری ماست، ¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ½ قاشق چایخوری آرد یک مخلوط صاف کننده پوست صورت تهیه کنید. ابتدا صورت خود را تمیز کنید، این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید. این مخلوط جوانسازی پوست صورت به طور طبیعی پوست را تمیز و محکم می کند به طوری که پوست جوان و شاداب به نظر می رسد.

چه کارهایی می توانید برای جوان سازی پوست در خانه انجام دهید؟

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل و همراه با سبزیجات و میوه ها انتخاب کنید. به عنوان میان وعده با از مرکبات استفاده نمایید. از مواد غنی از اسید چرب امگا ۳ به همراه منابع پروتئینی کافی برای احیای مجدد پوست استفاده کنید. همبرگرها، غذاهای لذیذ سرخ شده، گوشت قرمز و نوشیدنی های گازدار را تا حد امکان کم مصرف کنید.

خوب بخوابید

۸ ساعت خواب که همیشه در کتاب های درسی گفته شده است. سعی کنید حداقل ۵ تا ۶ ساعت خواب عمیق داشته باشید. برای شادابی پوست باید یک چرت ۱۰ دقیقه ای نیز در نظر گرفته شود.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش برای جوان سازی پوست از موارد اجتناب ناپذیر است. همراه با تمرینات هوازی و وزنه برداری خود، کمی یوگا نیز انجام دهید. هرچه سطح گردش خون شما بهتر باشد، پوست شما نیز بهتر خواهد بود.

به میزان کافی آب بنوشید

اگر پوستی نرم، لطیف و شاداب می خواهید، روزانه به ۸ لیوان – ۱.۶ لیتر آب نیاز است! بنابراین، استفاده از آب به میزان کافی را جدی بگیرید.

نتیجه گیری

استفاده از روش های خانگی جوانسازی پوست همیشه بهتر از روش های جوان سازی در کلینیک های زیبایی بوده است. چون عوارض کمتری نسبت به روش های کلینیکی دارد و هزینه انجام آن نیز پایین تر است. مراقبت از پوست یک کار دائمی است و برای داشتن پوستی سالم و شادادب باید برای آن زمان کافی صرف کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید