انتشار این مقاله


بیمه برای پوشش هزینه های کرونا

از باارزش‌ترین نعمت‌هایی که نصیب انسان می­شود، سلامتی است. سلامتی وقتی از درست می­رود، متوجه ارزش بیش‌ازپیش آن می­شویم. مسئله­ای که اغلب افراد بیمار با آن مواجه­اند، مسئله تأمین هزینه‌های درمان بیماری‌شان است. این هزینه‌ها بعضاً از توان مالی افراد خارج است اما یک راه­حل برای جبران این هزینه­ها وجود دارد، و آن هم استفاده […]

از باارزش‌ترین نعمت‌هایی که نصیب انسان می­شود، سلامتی است. سلامتی وقتی از درست می­رود، متوجه ارزش بیش‌ازپیش آن می­شویم. مسئله­ای که اغلب افراد بیمار با آن مواجه­اند، مسئله تأمین هزینه‌های درمان بیماری‌شان است. این هزینه‌ها بعضاً از توان مالی افراد خارج است اما یک راه­حل برای جبران این هزینه­ها وجود دارد، و آن هم استفاده از بیمه تکمیلی.

به بیمه تکمیلی، بیمه جبران‌کننده هزینه‌های درمانی نیز گویند که در مواقع بیماری این بیمه مقدار زیادی از هزینه­های درمانی را متقبل می­شود. به عبارتی این بیمه نوعی آینده­نگری است.

بیماری که این روزها گریبان همة مردم جهان را گرفته و روزگار را بر ما سخت و طاقت‌فرسا کرده است، کروناست. سازمان بهداشت جهانی تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌داند. درمان این بیماری هم مانند درمان تمام بیماری‌ها هزینه‌هایی را در بردارد که باتوجه‌به وضعیت اقتصادی، ممکن از توان خیلی از افراد جامعه خارج باشد. اما بیمه تکمیلی درمان پوشش‌هایی را به ما عرضه می‌دارد که به‌وسیله این پوشش بخش بزرگی از هزینه‌های درمانی این ویروس را می‌توانیم پرداخت کنیم.

در این مقاله سعی ما بر این است که از بیمه پوشش هزینه‌های کرونا سخن بگوییم:

بیمه تکمیلی کرونا

بیمه تکمیلی کرونا، نوعی بیمه است که شرایط ویژه‌ای را برای جبران هزینه‌های ناشی از ابتلا به کرونا در اختیار می‌گذارد مانند هزینه‌های درمانی و یا حتی فوت بیمار.

بیمه تکمیلی کرونا، همان بیمه جبران‌کننده و تکمیل‌کننده برای افرادی است که بیمه تأمین اجتماعی یا همان بیمه پایه دارند. یعنی توسط بیمه پایه می‌توان قسمتی از هزینه‌های درمان را پرداخت کرد و با بیمه تکمیلی بقیه هزینه‌ها جبران می‌شود. 

پوشش‌های بیمه تکمیلی کرونا

با بیماری سختی در به گریبان هستیم و اگر به این بیماری دچار شویم ناچار به پرداخت هزینه‌هایی هستیم. مثل هزینه‌های بستری، دارو، آزمایش‌های مختلف و… که این هزینه‌ها، مبالغ کمی نیستند. از آن جایی که هر روز قیمت‌ها سیر صعودی دارند، هزینه­های درمانی نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابند تا جایی که اگر به این بیماری مبتلا شویم باید پول هنگفتی را صرف دارو و درمان خود کنیم! برای جلوگیری از این هزینه‌کردن‌های هنگفت، می‌توان از بیمه تکمیلی کرونا استفاده کرد.

پوشش هزینه‌های کرونا در این بیمه تکمیلی شامل:

۱-جبران هزینه‌های دارو؛

۲- جبران هزینه‌های اسکن‌ها مثل اسکن ریه؛

۴- تست کرونا و بقیه آزمایش‌ها؛

۵- جبران هزینه‌های اورژانس و بستری و…

سقف پوشش‌های بیمه کرونا

شرکت‌های بیمه مختلف شرایطی را فراهم کرده‌اند که افراد زمانی که دچار این بیماری شدند بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. با مراجعه به شرکت‌های بیمه می‌توان از نحوه خرید بیمه‌نامه تکمیلی کرونا و امکانات آن مطلع شد. البته باتوجه‌به شرایط موجود بسیاری از شرکت‌ها امکان خرید آنلاین بیمه‌نامه تکمیلی پوشش کرونا را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

برخی از شرکت‌های بیمه دو نوع بیمه برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. یکی بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه عمر یا زندگی. بعضاً این شرکت‌ها همین بیمه را در قالب بیمه مسافرتی با پوشش کرونا عرضه می‌کنند. یعنی این بیمه‌نامه، بیمه‌نامة حوادث است. بر اساس تعهدات شرکت بیمه اگر شخصی در سر دچار حادثه‌ای شد، بیمه این حوادث را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد که یکی از این حوادث، بیماری کووید ۱۹ است. البته بعضی از شرکت‌ها این پوشش را حذف کرده‌اند. سقف تعهدات بیمه برمی‌گردد به توافق طرفین و پوشش‌هایی که بیمه‌شونده می‌خواهد از آن بهره‌مند شود.

چگونگی دریافت هزینه‌ها از شرکت بیمه

برای دریافت هزینه‌های کرونا دوراه وجود دارد:

اولین راه: مراجعه به مراکز درمانی است که با شرکت بیمه‌گر شما قرارداد دارد. در این صورت تنها باید هزینه بیمه پوشش خود را پرداخت کنید و مابقی هزینه به‌وسیله شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

دومین راه: اگر به مراکزی مراجعه کردید که طرف قرارداد شرکت بیمه‌گر شما نیست، در این صورت باید مدارکی که موردنیاز هرکدام از پوشش‌های بیمه‌ای که استفاده می‌کنید را آماده کرده و به یکی از شعبه‌های شرکت بیمه مراجعه کنید تا آن‌ها هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید را به شما برگردانند.

همه این موارد را البته می توانید به سایت خرید آنلاین بیمه تیم شیم بسپارید.

نتیجه:

استفاده از بیمه تکمیلی که بیمه­ای است مکمل بیمه پایه و شرایط ویژه‌ای را برای جبران هزینه‌های ناشی از ابتلا به کرونا در اختیار می‌گذارد، می‌تواند از مشکلات و دغدغه‌های افرادی که به این بیماری منحوس دچار می‌شوند، بکاهد. زیرا انجام آزمایش­ها، اسکن­ها، خرید دارو، بستری و بسیاری از چیزهای دیگر، هزینه‌بردار و از توان بسیاری از افراد جامعه خارج است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید