انتشار این مقاله


خواص شگفت انگیز قارچ شیتاکه – گریفولا و گانودرما

قارچ شیتاکه یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین قارچ های خوراکی در جهان است که حاوی مقادیر بالایی ویتامین است، به پیشگیری از سرطان کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث سلامت قلب می شود. هم اکنون قارچ شیتاکه یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین ترکیباتی است که در انواع قرص […]

قارچ شیتاکه یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین قارچ های خوراکی در جهان است که حاوی مقادیر بالایی ویتامین است، به پیشگیری از سرطان کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث سلامت قلب می شود.

هم اکنون قارچ شیتاکه یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین ترکیباتی است که در انواع قرص های تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

بررسی تاثیرات قارچ شیتاکه بر سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن وظیفه دارد تا بدن ما را از بیماری ها و آسیب ها محافظت کند. با استفاده از قارچ شیتاکه و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن بسیاری از بیماری های کوچک و بزرگ دیگر نیز درمان می شوند. طی تحقیقات علمی ای که انجام شده  قارچ شیتاکه حتی روی کوچکترین بیماری ها از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا بیماری های بزرگی مثل سرطان، هپاتیت، دیابت و بیماری های قلبی عروقی و درمان زگیل تناسلی HPV تاثیرات فوق العاده خوبی داشته است.

بررسی عملکرد قاچ گانودرما و قارچ شیتاکه:

قارچ شیتاکه (کینوکو) با قهوه گانودرما یا قارچ گانودرما کاملا متفاوت است. قارچ شیتاکه حاوی ترکیب AHCC است و قارچ گانودرما حاوی ترکیب لوسیدوم lucidum می باشد.

شیتاکه حاوی ترکیب AHCC می باشد که مخفف جمله ی

 (Active Hexose Correlated Compound)

و به معنای (ترکیب هگزوز وابسته) می باشد و همین ترکیب جادویی باعث شده تا قارچ شیتاکه تبدیل به یک ماده منحصر به فرد و البته گران قیمت شود.

همچنین با جستجو در سایت های پزشکی خارجی و معتبر می بینید که قارچ گانودرما هیچگونه تاثیری بر روی زگیل تناسلی hpv  ندارد. حتی هیچ مقاله یا مطلبی در سایت های معتبر پزشکی (خارجی) برای تاثیر گانودرما بر روی اچ پی وی وجود ندارد.

گانودرما حتی در حدی مطرح نیست که تحقیقات جدی ای هم روی آن انجام نشده است.

در سایت های پزشکی خواص گانودرما در دسته بندی (شواهد ناکافی) تقسیم بندی شده اند و توصیه ای به پزشکان برای تجویز آن جهت مراجعین نمی‌شود. یعنی مدرک پزشکی و تحقیقات کلینیکی کافی برای این تاثیرات انجام نشده و فوایدی که برای آن گفته می شود فقط حالت تجربی دارد و از نظر علمی اثبات نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تفاوت های شیتاکه و گانودرما به وبسایت فرازطب مراجعه بفرمایید.

برخی از خواص و فواید قارچ شیتاکه

تقویت سیستم ایمنی

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند.

برخی تحقیقات ثابت کرده در برخی موارد اثر این قارچ های خوراکی حتی از اثر درمانی داروهای تجویز شده برای عفونت هم قوی تر می باشد و با بیماری های عفونی از آنفلوآنزا گرفته تا اچ آی وی مقابله می کند.

مطالعه انجام شده در دانشگاه فلوریدا نیز نشان داده قارچ شیتاکه علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی دارای مقادیر خوبی ویتامین C است و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

درمان HPV با قارچ شیتاکه

قرص شیتاکه برای زگیل تناسلی بهترین راه درمان اصولی و مورد تایید می باشد، استفاده از عصاره قارچ شیتاکه (AHCC) باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده که تقویت سیستم دفاعی باعث ریشه کن شدن ویروس برای همیشه خواهد شد. 

ضد سرطان

لنتینان موجود در قارچ شیتاکه یک عامل ضد سرطان قوی است که رشد سلول های سرطانی را کند کرده، از گسترش آن ها به سایر اندام های بدن جلوگیری می کند و با از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب زدن به سلول های سالم از بدن در برابر انواع مختلف سرطان محافظت می کند.

مصرف قارچ شیتاکه با تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن باعث افزایش آزادسازی پروتئین های مورد نیاز برای مقابله با سلول های سرطانی می شود و برای افرادی که از سرطان معده رنج می برند مفید می باشد.

زگیل تناسلی

مصرف قارچ شیتاکه به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بسیاری از عفونت ها از جمله عفونت ویروسی HPV یا زگیل تناسلی مفید می باشد.

قرص ahcc چیست ؟ تنها دارویی که تا کنون برای HPV معرفی شده قرص AHCC می باشد که طی یک دوره ۳ الی شش ماهه ویروس را بصورت کامل ریشه کن می کند. قرص AHCC تنها داروی درمان زگیل تناسلی است که می تواند برای همیشه شما را از شر این بیماری خلاص کند. در لینک بالا توضیحات کامل این محصول را می توانید مشاهده کنید و همچنین از مشاوره رایگان مشاورین شرکت فرازطب نیز بهره ببرید.

دیابت و قند خون

فیبر موجود در قارچ شیتاکه برای افراد دیابتی مفید است، این نوع قارچ قند ناچیزی دارد، فاقد کلسترول و چربی است و سطح کربوهیدرات موجود در آن نیز بسیار پایین می باشد و همه این عوامل دست به دست هم داده تا قارچ شیتاکه به یک ماده غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت و کاهش قند خون تبدیل شود.

تحقیقات همچنین نشان داده نشاسته موجود در قارچ شیتاکه به تجزیه قند و نشاسته ای که بدن از مواد غذایی مختلف به دست می آورد کمک می کند.

اختلالات خود ایمنی

شیتاکه برای افرادی که به بیماری های خود ایمنی ویروسی همچون هپاتیت B و اچ آی وی مبتلا هستند مفید است. براساس مطالعات انجام شده در ژاپن اثر درمانی عصاره قارچ شیتاکه در برابر عفونت سلولی ایجاد شده توسط ویروس اچ آی وی حتی از دارو ضد ایدز AZT نیز بیشتر بوده است.

ضد التهاب

التهاب از عوامل اصلی بروز بیماری های جدی همچون سرطان، میگرن و آرتریت است، مصرف قارچ شیتاکه حتی در مقادیر بسیار کم نیز به کاهش عوامل ایجاد کننده التهاب در جریان خون کمک می کند.

بهبود رشد

مس یکی از اجزای اصلی کلاژن است که برای ساخت و ترمیم بافت ها، عضلات، استخوان ها و رگ های خونی و پوست بدن ضروری می باشد و از آن جا که قارچ شیتاکه منبع عالی مس محسوب می شود قطعا تاثیر خوبی در رشد و ترمیم بافت های بدن خواهد داشت.

خواص قارچ گریفولا

قارچ گریفولا در خانواده Meripilaceac  و در جنس گریفولا جای دارد. یکی از معروفترین گونه های آن G.frondosa است، این قارچ به صورت خوشه ای در پایه درختان رشد می کند . انگلیسی ها به آن قارچ مرغ جنگل می گویند. گریفولا ازاواخر تابستان تا اوایل پاییز در جنگل ها قابل برداشت است. در ژاپن به آن قارچ رقص یا Maitake می گویند.

گریفولا بیشتر بر روی درخت بلوط رشد می کند و از آسیا تا آمریکا در شرایط آب و هوایی مناسب دیده می شود. 

در طب سنتی چین و ژاپن گریفولا را به عنوان مکمل برای سیستم ایمنی بدن می شناسند.

گریفولا ابتدا به شکل یک سیب زمینی است و بتدریج طی رشد خود کلاهک های متعدد اما کوچک ، لبه ای کنگره ای به رنگ قهوه ای – خاکستری دیده می شود. ساقه قارچ سفید تا شیری رنگ است و قارچ بالغ دارای ساقه ای کلفت و سفت است . در ژاپن گاها وزن هر گریفولا تا ۴۰ کیلوگرم می رسد. در آشپزی ژاپنی این قارچ از محبوبیت های خاصی برخوردار است . 

خواص درمانی قارچ گریفولا :

۱-   پیشگیری از سرطان

تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که عصاره ی قارچ مرغ چوب که به نام D-Fraction شناخته می شود، حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و احتمال رشد و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

همچنین برخی مطالعات نشان داده که قارچ مرغ چوب به سرکوب رشد تومور در موش ها کمک می کند.

۲-   کنترل فشار خون

برخی تحقیقات اولیه نشان داده که قارچ مرغ چوب به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را از بین می برد.

۳-   کلسترول و سلامت قلب

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان می دهند که که عصاره قارچ مرغ چوب به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند و با حفظ سلامت شریان ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر نشده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحبت آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید