انتشار این مقاله


چرا دندان های مرتب اهمیت دارند ؟

دندان های مرتب  بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید غیر از بخشیدن لبخندی زیبا کیفیت زندگی شما  را با حل بسیاری از مشکلات دیگر  بالا می برند. دندان ها مانند چرخ دنده های یک  ساعت هستند  آنها ساخته شده اند تا به طریقی خاص برای انجام یک کار خاص در کنار هم قرار […]

دندان های مرتب  بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید غیر از بخشیدن لبخندی زیبا کیفیت زندگی شما  را با حل بسیاری از مشکلات دیگر  بالا می برند.

دندان ها مانند چرخ دنده های یک  ساعت هستند  آنها ساخته شده اند تا به طریقی خاص برای انجام یک کار خاص در کنار هم قرار بگیرند. اگر آنها در کنار هم به صورت نا مرتب قرار بگیرند ، نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند که ممکن است منجر به انواع مشکلات بهداشت دهان شود.

برای بیشتر افراد عادی تمیز کردن دندانهای مرتب راحت تر است. هنگام تراز شدن دندان ها می توانید پلاک را راحت تر بردارید . دندان های کج مکان های بیشتری را برای تجمع پلاک و افزایش پوسیدگی و در نتیجه  از دست رفتن آنها فراهم می کند.

 تجمع پلاک می تواند منجر به ایجاد حفره ، التهاب لثه (ورم و خونریزی) و در نهایت بیماری لثه شود .

حتی اگر دندانهای جلویی شما صاف به نظر برسند ، ممکن است در دندان های آسیاب شما مشکلی وجود داشته باشد  و شما متوجه نباشید

دندانهایی که به خصوص در قسمت جلوی دهان جلو آمده اند  بیشتر در معرض آسیب هستند.

شکستن دندان ، ترک خوردن  دندان و ساییدن دندان از مشکلات بسیار شایع در صورت وجود دندان جلویی کج و نامرتب است. مشکلات استخوان فک و مفصل فک نیز ممکن است در صورت کج بودن دندان ها ایجاد شود و منجر به شکستگی استخوان هایی شود که از دندان های شما پشتیبانی می کنند و یا ممکن است باعث  ، سردرد و میگرن شوند.همه این مشکلات  می تواند صحبت و جویدن غذا را دشوار کند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که موقعیت و اندازه فک نیز ممکن است ریشه برخی از مشکلات ارتودنسی باشد.

دندان های صاف و تراز فک برای سلامتی شما مزایای بسیاری دارد

خبر خوب این است که راهی وجود دارد که خود را برای داشتن دندانی بی مشکل آماده کنید. یک متخصص ارتودنسی می تواند طرحی را برای دستیابی به دندان های صاف و اطمینان از تحقق سلامت دهان شما  با جابجایی دندان ها در داخل استخوان های فک و اطمینان از عملکرد صحیح آنها با شما برنامه ریزی کند .

بهبود مشکلات خواب با ارتودنسی

خواب عملکردی است که انسان برای سالم ماندن نمی تواند از آن بگذرد.بسیاری افراد درک نمی کنند  که کیفیت خواب به اندازه طول خواب مهم است.

اغلب مشکلات دندانی  به خواب بی کیفیت منجر می شود.

از مشکلات رایج خواب چیست؟

نفس کشیدن از طریق دهان به جای بینی می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات دهان و دندان شود. از آنجا که در این  حالت دندان های شما بیش از بزاق دهان در معرض هوا هستند ، در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارید زیرا باکتری ها از دهان شسته نمی شوند.

بافت نرم دهان خشک می شود  که می تواند منجر به قرمزی لثه ، التهاب  و حتی خونریزی لثه شود. بوی بد دهان مزمن یکی دیگر از علائم تنفس دهانی است.

ارتودنسی چگونه می تواند خواب را بهبود بخشد

برخی از درمان های ارتودنسی می تواند به طور قابل توجهی مشکلات خواب را بهبود بخشد.

تنفس دهانی – به ویژه در کودکانی که ممکن است به جای بینی از طریق دهان نفس بکشند به دلیل قرار گرفتن نامناسب فک است ، که ممکن است دندان هایی زیادی جلو یا به عقب بروند و در نهایت  ، نمی توانند  لب های خود را کاملاً ببندند.

درمان ارتودنسی می تواند اطمینان حاصل کند که دهان کودک به طور طبیعی شب ها بسته می شود تا بتواند از طریق بینی نفس بکشد.

دکتر وحید نورالهی فرد بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد با چندین سال سابقه موفق در درمان ارتودنسی برای رفع مشکلات مربوط به  فک و دندان ها در سطح استان لرستان می باشد. دکتر وحید نورالهی فرد بهترین دندانپزشک زیبایی خرم آباد با بهره گیری از جدیدترین علم و تکنولوژی روز بهترین درمانهای ارتودنسی دندان را انجام می دهد شاهد این مدعا درمان خوب ، موفق و رضایت تمامی بیماران اعم از کودکان و بزرگسالان می باشد.

برای  اطلاع از هزینه ارتودنسی در خرم آباد  می توانید با مطب دکتر وحید نورالهی فرد تماس بگیرید .

تماس با مطب دکتر وحید نورالهی فرد

آدرس مطب : خرم آباد، سه راه مطهری، به سمت پل دارایی زاده، روبروی شهرداری منطقه ۲۱۰۴

شماره تماس مطب : 

۳۳۳۲۷۷۰۸ ۰۶۶     

۰۹۱۶۰۷۶۶۷۰۴

وب سایت:  https://drvahidnourollahifard.ir

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید