انتشار این مقاله


بررسی سوالات متداول درباره ایمپلنت دیجیتال با کلینیک زیبادنت

حتما شما هم شنیده اید که می گویند طول عمر مفید ایمپلنت دندان ۲۵ سال می باشد اما باید بدانید اگر به خوبی از ایمپلنت دندانی مراقبت نمایید می توانید این بازه زمانی را افزایش دهید و بدون هیچ نگرانی مانند دندان طبیعی از آن بهره مند شوید. کلینیک دندانپزشکی زیبادنت سعی دارد شما را […]

حتما شما هم شنیده اید که می گویند طول عمر مفید ایمپلنت دندان ۲۵ سال می باشد اما باید بدانید اگر به خوبی از ایمپلنت دندانی مراقبت نمایید می توانید این بازه زمانی را افزایش دهید و بدون هیچ نگرانی مانند دندان طبیعی از آن بهره مند شوید. کلینیک دندانپزشکی زیبادنت سعی دارد شما را از مواردی که می تواند بر دوام و طول عمر ایمپلنت دیجیتال تاثیرگذار باشد مطلع سازد. 

همان طور که می دانید یکی از مراقبت ها استفاده از مسواک و نخ دندان می باشد لازم است بیشتر از گذشته به مسواک زدن و استفاده از نخ دندان اهمیت دهید و حداقل روزی دو بار مسواک و قبل از هر بار مسواک زدن از نخ دندان استفاده نمایید. بهتر است هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه نمایید تا از وضعیت سلامت دندان ها مطلع شوید. بهتر است در رژیم غذایی خود تغییراتی اعمال نمایید تا از شل شدن ایمپلنت ها جلوگیری نمایید در هر حال اگر از ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی مراقبت نمایید می تواند سال ها بدون هیچ گونه مشکلی از آن ها استفاده نمایید.

آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود ؟

باید بگوییم کسانی که سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف می کنند می توانند در معرض خطر ابتلا به کارسینوما دهان قرار بگیرند. سرطانی که این روزها شایع شده با ایمپلنت هم ایجاد می شود لازم است بدانید این موضوع شایع ای بیش نیست و تمام جراحان و ایمپلنتولوژیست ها این موضوع را رد می کنند بنابراین جای هیچ نگرانی نخواهد بود. خوشبختانه با تحقیقات انجام گرفته بر روی افرادی که کاشت ایمپلنت داشته اند مورد مبنی بر سرطان گزارش نشده است بنابراین می توانیم مدعی شویم اینکه می گویند ایمپلنت سرطان زا است یک شایعه می باشد و نباید به این احتمالاتی که به اشتباه رایج می شود بها داد.

در مقابل می توانید روی این موضوع تمرکز کنید که یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای کسانی که دندان از دست رفته دارند ایمپلنت می باشد زیرا پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان های طبیعی عمل کرده و می تواند شبیه ترین جایگزین به دندان های شما باشد. دقت داشته باشید ایمپلنت ها نه تنها سرطان زا نیستند بلکه به رشد استخوان های فک شما هم کمک می کنند و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کنند. شاید برایتان سوال است ایمپلنت دندان برای چه کسانی توصیه می شود. باید بگوییم ایمپلنت برای کسانی که دندان هایی شکسته دارند و یا دندان ندارند بسیار مناسب است.

ایمپلنت دندان ۴۰ سال پیش اختراع شد و این روزها بسیاری از کسانی که به دلایلی مختلف دندان هایشان را از دست داده اند ایمپلنت را بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شان می دانند درست است سال ها از اختراع این محصول می گذرد اما باز هم نگرانی هایی برای دوام و ماندگاری ایمپلنت وجود دارد.

اگر بنا به هر دلیلی دندان تان را از دست بدهید ریشه دندان هم از بین می رود و این یعنی برای دندان جایگزین هیچ جایگاه محکمی وجود ندارد اما خوشبختانه در روش کاشت ایمپلنت این مشکال برطرف شده است و شما با استفاده از پایه تیتانیومی که به شکل پیچ می باشد می توانید ریشه از دست رفته را جایگزین نمایید. همان طور که می دانید در گذشته راه حلی برای دائمی شدن دندان های از دست رفته وجود نداشت و فقط از دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شد اما این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی در علم دندانپزشکی دیگر نیازی به نگرانی برای برطرف کردن این مشکل نیست.ایمپلنت با قرارگیری در استخوان فک مانند دندان طبیعی عمل می کند و دیگر نیاز نیست نگران کنده شدن آن باشید. خوشبختانه طول عمر ایمپلنت با توجه به مراقبت هایی که بیمار باید برای رعایت آن ها بسیار وسواس به خرج دهد بالا می باشد.  با پیوند خوردن پایه تیتانیومی با استخوان فک درست مانند ریشه دندان طبیعی می توان از پایه تیتانیومی استفاده نمود. خوشبختانه جنس این فلز با بدن انسان سازگار می باشد و به راحتی با استخوان فک جوش میخورد.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و تیم دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید