انتشار این مقاله


اقامت کانادا از طریق خرید ملک

بعد از مطالعه این عنوان این پرسش در ذهن شما به وجود آمده است که چه شرایطی برای اقامت کانادا وجود دارد؟ آیا شما هم این مورد را شنیده­اید که اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است؟ به نظر شما چه دلایلی وجود دارد که بیشتر افراد قصد مهاجرت به این کشور پهناور را […]

بعد از مطالعه این عنوان این پرسش در ذهن شما به وجود آمده است که چه شرایطی برای اقامت کانادا وجود دارد؟ آیا شما هم این مورد را شنیده­اید که اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است؟ به نظر شما چه دلایلی وجود دارد که بیشتر افراد قصد مهاجرت به این کشور پهناور را دارند؟

قبل از اینکه سرمایه خود را صرف خرید خانه در کانادا کنید، بهتر است در این مورد دانسته­های خود را افزایش دهید. از خود بپرسید خواهان اقامت دائم در این سرزمین هستید یا اینکه می­خواهید به طور موقت مقیم کانادا باشید. هریک از این سوال­ها در روند مسیر شما مهم است. برای اینکه هر کدام از این را­ه­ها را ادامه دهید باید خود را آماده کنید.

اگر تصمیم قطعی خود را در این زمینه گرفته­اید گام اول این است که با آگاهی از شرایط لازم سعی کنید آنها را برآورده کنید. در مقاله­ای که پیش روی شما قرار داده شده است، بیشتر پاسخ سوالات ذهنی خود را پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

آیا اقامت کانادا از طریق خرید ملک ممکن است؟

چنانچه به آمار کشورهای مهاجر پذیر توجه کنید، این مورد را درک خواهید کرد که اکثر شهروندان کشور کانادا از کشورهای دیگر مهاجرت کرده­اند. علت این که افراد کانادا را به عنوان یک کشور برای مهاجرت انتخاب می­کنند چیست؟ اگر این سوال را از یک مهاجر بپرسید، به پاسخ مشخصی می­رسید.

دانشگاه­های سرشناس، شرایط شغلی زیاد، گوناگونی فرهنگی زیاد و… همگی منجر به این شده است که افراد زیادی از سراسر دنیا کانادا را برای زندگی انتخاب کنند. راه­های زیادی برای اینکه مقیم این کشور بشوید وجود دارد. اقامت کانادا از طریق خرید ملک یکی از این راه­هاست.

برخی از افراد تصور می­کنند که صرفا با خرید یک ملک در کانادا صاحب اقامت دائم کانادا خواهند شد. تصور این چنینی شما را به چالش می­کشد زیرا روند اخذ اقامت دائم در این کشور یک پروسه جداگانه به حساب می­آید. بسته به اینکه شما کدام راه را برای اقامت انتخاب می­کنید، اهمیت شرایط نیز تغییر می­کند.

این به این معنی است که اگر روش سرمایه گذاری راه شما باشد، در این مسیر تمکن مالی شما قطعا جزو فاکتورهای مهم قرار خواهد گرفت. فرآیند خرید ملک فارغ از پروسه اقامت مدت زمانی بین ۲ تا ۳ ماه زمان می­برد.

مهاجرت به کانادا با خرید ملک امکان پذیر است؟

به طور کلی معامله یک ملک در کشور کانادا لزوما منجر به این نمی­شود که مقیم این کشور بشوید. پیچ و خم­های اداری در این زمینه شما را در دست­ انداز قرار می­دهد. البته این مطلب به این معنا نیست که مالک یک ملک در این کشور هیچ تاثیری در روند اقامت شما ندارد.

از این جهت است که طبق باوری که در جامعه و مردم ایجاد شده است، تصور می­کنند که با خرید ملک مقیم دائم کشور کانادا می­شوند. معامله مال غیر منقول یا همان ملک برای شما یک امتیاز به حساب می­آید اما این موضوع با روش سرمایه گذاری در کانادا تفاوت­هایی دارد.

 اگر اخذ اقامت در کانادا هدف اصلی شماست بهتر است برای انجام این کار امور خود را به دست افراد با تجربه بسپارید. تیم مهاجرتی تراست طی تجارب مختلفی که در این زمینه دارد، به شما کمک می­کند مسیر خود را از بهترین روش ادامه دهید.

علت محبوبیت خرید ملک برای اخذ اقامت در کانادا

از آنجایی که روش­های زیادی در کسب اقامت در این کشور وجود دارد ولی طبق آمار اغلب افراد خرید ملک را انتخاب می­کنند. یکی از دلایلی که این گزینه دارد قیمت پایین ملک البته نه کل کشور بلکه برخی از استان­های کاناداست.

دولت کانادا شرایط مختلفی را برای اعطای وام­های ملکی در نظر گرفته است. وام­هایی که در خصوص خرید ملک دریافت می­کنید، به میزان حدود ۶۵ درصد از ارزش ملک مورد معامله است. فراموش نشود که بعد از انجام قرارداد پیش پرداخت­هایی هم باید از طریق خریدار به حساب فروشنده واریز شود.

در استفاده از این وام­ها و شرایط استفاده از آنها بهتر است با مشورت مرکزی با‌تجربه و معتبر مانند تراست انجام شود. راه­های زیادی پیش روی شما قرار دارد که اقامت کانادا از طریق خرید ملک یکی از آنهاست. در واقع اگر این موضوع را بخواهیم با بیان ساده­ مطرح کنیم، معامله ملک احتمال دریافت اقامت را در این کشور افزایش می­دهد. هریک از این مسیرها شرایط خود را دارد.

هر روشی را که برای اقامت اتخاذ می­کنید باید با توجه به موقعیت فعلی شما انتخاب شود. از این جهت سنجش وضعیت شما با مسیر پیش­رو از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت تمامی این عوامل بخشی از محبوبیت خرید ملک در بین مردم به حساب می­آید.

مواردی که باید در خرید ملک در کانادا به آنها دقت کنید

در این بخش بعد از توضیحاتی که برای اقامت کانادا از طریق خریدن ملک داده شد، به مواردی رسیدیم که در   خصوص خرید ملک باید بدانید. اولین نکته­ای که در خرید ملک باید در نظر داشته باشید، این است که هدف شما از این معامله چیست؟

  • چنانچه هدف شما اجاره ملک به مستاجر باشد، احتمالا مشمول پرداخت مالیات بیشتری می­شوید.
  • مقرراتی که در خصوص اعطای وام ملک توسط دولت کانادا تعیین شده است، نسبت به وضعیت اقامت فرد متقاضی متفاوت خواهد بود.
  • طبق قوانین حاکم بر کشور کانادا افراد غیر مقیم که اقدام به خریداری ملک می­کنند، ملزم به پیش‌پرداخت­های بیشتر هستند. به طور معمول ۳۵ درصد از مبلغ یک ملک اخذ می­گردد.
  • افرادی اقامت دارند و اولین خرید خانه خود را در کانادا انجام می­دهند. دولت کانادا به آنها در این امر کمک می­کند و کمترین مبلغ پیش پرداخت برای آنها در نظر گرفته می­شود. به طور مثال با واریز ۲۰ درصد از مبلغ موافق انجام می­شود.
  • برای خرید ملک نیاز به یک حساب بانکی در یکی از بانک­های کانادا دارید. در این صورت باید یک سفر به کانادا داشته باشید.
  • در اقامت کانادا از طریق خریدن ملک چنانچه راه سرمایه گذاری را انتخاب و یک ملک معامله کرده­اید، به این نکته دقت کنید که انجام این کار پرداخت ۲۵ درصدی مالیات را در پی خواهد داشت که البته این مورد با توجه به اینکه ملک شما در کدام استان کشور کانادا قرار داد مالیات­های متفاوتی را برای پرداخت دارد.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک توسط تیم تراست

برای اینکه اقامت خود را در کشور کانادا به دست آورید، راه­های مختلفی وجود دارد که طی کنید. مهم­ترین مسئله­ای که باید در این راه به آن دقت کنید، راهنمایی است که راه را به شما نشان دهد و به اصطلاح بلد راه باشد.

ما در مجموعه تراست براساس اطلاعات دقیق، به روز و طی کردن چندین باره این مسیر تجربه لازم را داریم. تیم تراست با بررسی موقعیتی که متقاضیان دارند و فاکتورهایی که برای اخذ اقامت مهم است، بهترین راه را می­پیمایند. یکی از راه­های اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک است.

اگر این راه را برای ادامه مسیر انتخاب کرده­اید ولی اطلاعاتی در این زمینه ندارید، تراست با اتکا به تجربه خود یاریگر شماست.

کلام پایانی

برای بسیاری از مردم نه تنها ایران بلکه تمام دنیا مقیم شدن در کشور کانادا یک مزیت بزرگ به حساب می­آید. برخی از افراد سال­های زیادی را در آرزوی زندگی در کانادا به سر می­برند. راهی که هر فرد باید نسبت به فرد دیگری سپری کند، متفاوت است.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که به عنوان یک شهروند کانادایی در این کشور زندگی کنید و از امتیازات آن بهره­مند شوید. از آنجا که سن، تمکن مالی، تحصیلات و… در بین افراد یکسان نیست، مسیر افراد با توجه به اینکه هدف یکسان است تفاوت دارد.

در همین راستا با توجه به اینکه تجربه مجموعه تراست نشانگر این است که امتحان خود را در این مسیر پس داده است؛ بنابراین برای رویارویی با این مسئله چالش انگیز با این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید