انتشار این مقاله


۳ تا از رایج ترین بیماری های مقعدی را بیشتر بشناسید

۳ تا از رایج ترین بیماری های مقعدی که اکثریت را درگیر کرده است.

معمولا بیماری های مقعدی با نشانه های از قبیل درد، سورش، خونریزی و خارش خود را نشان می دهند ولی در برخی مواقع گوشت اضافه و خراش در ناحیه مقعد از علائم این بیماری ها هستند.

هموروئید در رتبه اول بیماری های مقعدی

هموروئید که بواسیر نیز نامیده می شود، زمانی اتفاق می افتد که گروهی از رگ های روده بزرگ یا مقعد متورم و یا متسع شده باشد. هنگامی که این رگ ها متورم می شوند، خونریزی می کنند و باعث گسترش رگها به داخل پوسته اطراف روده بزرگ و بافت مقعد می شود. این می تواند ناخوشایند یا دردناک باشد.

هموروئید

چهار نوع هموروئید وجود دارد:

  • داخلی
  • خارجی
  • پرولاپس
  • ترومبوز

دلایل بروز هموروئید

یبوست طولانی مدت که منجر به زور زدن طولانی حین دفع می‌شود بیشترین علت به وجود آمدن بیماری هموروئید است. حاملگی هم از عوامل تشدید هموروئید می باشد. در واقع می توان گفت اموزه یبوست و زور زدن زیاد علت های اصلی هموروئید می باشند.

روش های درمان هموروئید (بواسیر)

درمان هموروئید معمولا بدون جراحی و جراحی تقسیم می شوند:

در مورد هموروئید هایی که خفیف هستند درمان های دارویی و درمان های خانگی ممکن است روی آن ها تاثیر داشته و سبب بهبود شود
اما در مواردی حتما بایستی درمان جراحی صورت گیرد البته نترسید جراحی با لیزر جایگزین بسیار خوبی برای جراحی سنتی هست که سبب می شود خیلی راحت تر به درمان هموروئید بپردازید

شقاق در رتبه دوم بیماری های مقعدی

شقاق نیز دومین بیماری مقعدی ای هست که خیلی ها در زندگی عادی تجربه خواهند کرد، شقاق یا فیشر، ترک و یا زخمی در ناحیه مقعد است که با علائمی مانند درد و خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است.

شقاق مقعدی

انواع شقاق

شقاق به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می شود که اگر بیماری در مراحل اولیه باشد بیماری حاد و اگر در مراحل پیشرفته باشد بیماری شقاق مزمن خواهد بود

علائم شقاق مقعدی

خونریزى مقعدی، سوزش و خارش اطراف مقعد، درد، ، زخم اطراف مقعد و مشاهده خون روی دستمال توالت می توانند از علائم این بیماری باشند.

درمان شقاق

شقاق بسته به میزان پیشرفت به دو طریق درمان خواهد شد یا درمان با دارو و یا درمان با جراحی که البته امروزه جرحی با لیزر جایگزین جراحی سنتی شده است. نخوه تشخیص نوع درمان اغلب با پزشک متخصص می باشد.

فیستول و آبسه مقعدی یکی دیگر از رایج ترین بیماری های مقعدی

خیلی ها این سوال براشون پیش میاد که اصلا فیستول چیست؟ فیستول معمولا اتصال غیرطبیعی بین دو قسمت از اندام بدن می باشد که اغلب فیستول حاصل جراحت یا جراحی بوجود می آید. عفونت یا التهاب نیز می تواند سبب ایجاد فیستول شود. وقتی غده های مقعدی دچار انسداد شوند فیستول مقعدی پدیدار خواهد شد.

فیستول

یک فیستول مقعدی به عنوان یک تونل کوچک با باز کردن در داخل کانال مقعد و باز کردن خارجی در پوست در نزدیکی مقعد تعریف شده است. در واقع تفاوت فیستول با آبسه مقعد در این است که اگر آبسه های مقعدی که تخلیه می شوند ، به طور کامل درمان نشوند فیستول های مقعدی شکل می گیرد.

علائم فیستول

ترشح مداوم یا متناوب از مقعد یکی از علائم رایج آن می باشد. معمولا سابقه آبسه عود کننده که خودبخود یا با جراحی تخلیه شده است وجود دارد گاهی یک برجستگی که از آن چرک خارج می شود یا بهبود یافته دیده می شود.

درمان فیستول

معمولا درمان فیستول جراحی آن می باشد که اگر امکان جراحی با لیزر وجود داشته باشد بهتر است شخص با لیزر جراحی نماید و در صورتی که این امکان وجود نداشت جراحی سنتی بایستی حتما صورت گیرد.

کلام آخر:

لازمه بدونید که اکثر مردم یکبار حداقل یکی از این بیماری ها را تجربه کرده اند و اصلا نیازی به این نیست که بخاطر ترس و خجالت ویزیت توسط پزشک متخصص را به تعویق بندازید. پس اگر دارید اذیت میشید همین الان به درمان فکر کن و به دکتر مراجعه کن.

اگر به دنبال یک مرکز مطمئن و با سابقه طولانی میگردید نگران نباشید در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد

اولین کلینیک تخصصی درمان بیماری های مقعدی که فقط و فقط روی درمان این بیماری ها تمرکز دارد کلینیک لیزر شفا هست که با مدیریت دکتر داود تاج بخش از سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرده و با بیش از ۶ پزشک متخصص با تجربه خانم و آقا در این زمینه در حال درمان بیماران می باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید