انتشار این مقاله


پایه صابون گلیسیرینه

بهبود کیفیت کسب و کار صابون سازی  شاید شما جز آن دسته از تولید کنندگانی باشید که هنوز به روش قدیمی و با صرف هزینه و وقت بالا صابون سازی را دنبال میکنند.اگر میخواهید قدمی در راستای افزایش کیفیت کارتان بردارید باید روش Melt & Pour را حتما امتحان کنید.در این روش کافی است یک پایه صابون آیدا […]

بهبود کیفیت کسب و کار صابون سازی 

شاید شما جز آن دسته از تولید کنندگانی باشید که هنوز به روش قدیمی و با صرف هزینه و وقت بالا صابون سازی را دنبال میکنند.اگر میخواهید قدمی در راستای افزایش کیفیت کارتان بردارید باید روش Melt & Pour را حتما امتحان کنید.در این روش کافی است یک پایه صابون آیدا نچرالز گلیسیرینه با کیفیت خریداری کرده و به آن اسانس طبیعی و رنگ دلخواه اضافه کنید.

گلیسیرین یک محصول جانبی در صابون سازی

گلیسیرین یکی از محصولات جانبی صابون سازی است. همچنین می تواند از منابع دیگر نیز تولید شود ، اما ساخت صابون متداول ترین منبع است. وقتی سود(سدیم هیدروکساید) و آب را با روغن ترکیب می کنید ، فرآیند صابونی شدن رخ داده و صابون تولید  می شود. در واقع ، محصول نهایی ⅔ صابون و ⅓ گلیسیرین است. سپس گلیسیرین معمولاً خارج وبرای تولید محصولات  دیگری مانند کرم لوسیون و مواد منفجره و… فروخته می شود. اگر صابون جامد را تصفیه کنید ، شکر و الکل به آن اضافه کنید و ناخالصی های آن را خارج کنید ، پایه صابون گلیسیرین دریافت می کنید.

گلیسیرین مایعی غلیظ و شفاف است که در طیف گسترده ای از محصولات حمام و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. گلسیسرین یک ماده مرطوب کننده است ، به این معنی که توانایی جذب رطوبت هوا را به پوست دارد. این توانایی آن را برای لوسیون ها ، صابون ها و سایر محصولات پوست عالی می کند. علاوه بر صنعت آرایشی بهداشتی  ، از گلیسیرین در صنایع غذایی به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. در خارج از ایالات متحده ، معمولاً به آن گلیسرول گفته می شود.

صابون پایه گلیسیرینه

گلیسیرین یک ماده اصلی در روش Melt & Pour پایه های صابون است. از آنجا که گلیسیرین رطوبت هوا را جذب می کند ، می تواند سبب عرق کردن صابون شود. این عرق به شبنم گلیسیرین معروف است. در تولید صابون به روش کلید پرس ، گلیسیرین یک محصول جانبی طبیعی از فرآیند صابون سازی است. اگر صابون خیلی گرم شود ، گلیسیرین می تواند سبب ماسیده شدن صابون شود با اینکه برای پوست مضر نیستند جلوه زیبایی به محصول شما نمیدهند. 

صابون گلیسیرین توسط افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند استفاده می شود زیرا با خاصیت مرطوب کنندگی از خشکی پوست جلوگیری می کند. این ماده رطوبت را از طریق لایه های پوست جذب می کند و باعث خشک شدن و تبخیر بیش از حد آن نمی شود.

تنوع در پایه های صابون:

پایه های صابون در انواع مختلف شفاف ، نیمه شفاف، سفید و مات عرضه میشوند.که هر کدام میتوانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند.

مثلا شما میتوانید با پایه صابون سفید رنگ های زیباتری تولید کنید به دلیل اینکه این پایه ها دارای تیتانیوم دی اکساید بوده و رنگ پذیری بهتری دارند.

و یا میتوانید از انواع گیاهان خشک و حتی لوفا داخل پایه صابون شفاف خود استفاده کنید و مزایای آنها را نیز به صابون خود اضافه کنید.

رایحه:

 می توانید صابون خود را با اسانس ها یا اسنشیال اویل ها معطر کنید. میزان استفاده استاندارد  حدود 0.3 اونس در هر پوند(حدود۴۵۴ گرم) صابون است.در صورت امکان از اسنشیال اویل برای اضافه کردن رایحه به صابون خود استفاده کنید.آنها علاوه بر ماندگاری دارای خواص  درمانی منحصر به فردی نیز می باشند.

قالب ها: شما باید از قالبی استفاده کنید که بتواند در دمای بالاتر مقاومت کند تا هنگام ریختن صابون داغ ذوب نشود. شما همچنین می خواهید انعطاف پذیر باشد تا جدا کردن صابون ها راحت تر باشد. ما قالب های سیلیکونی را برای این کار پیشنهاد میکنیم.

مواد رنگی:

گزینه های زیادی برای دادن رنگ به صابون شما وجود دارد. استفاده از میکاها در صابون که یک نوع سنگ معدنی رنگی است گزینه خوبی است.از رنگ های خوراکی مایع ،رنگ اکسید ، زغال فعال ، رسهای آرایشی هم میتوان استفاده کرد اگر از گزینه های رنگی استفاده شده (مانند میکا یا اکسید) استفاده می کنید ، باید پودر را جداگانه در یک کاسه کوچک با کمی گلیسیرین مخلوط کنید تا گلوله گلوله نشوند.توجه کنید که همه این رنگا گرید آرایشی بهداشتی باشند.

ساخت صابون با پایه صابون گلیسیرینه

تجهیزات مورد نیاز شما:

* چند کاسه ضد حرارت ( شیشه یا فلز خوب است)

* لیسک لاستیکی

* چاقو

* ظرف مناسب مایکروویو یا دابل بویلر

* پایه صابون (برای خرید پایه صابون کلیک کنید.)

* قالب صابون

* پودر میکا

* اسنشیال اویل (برای اطلاعات بیشتر و خرید کلیک کنید)

* ایزوپروپیل الکل در بطری اسپری (اگر می توانید 99٪ پیدا کنید اگر نه 70 درصد مناسب است)

* دماسنج (بسیار مفید اما اختیاری)

تعیین کنید که برای قالب خود به چه مقدار پایه صابون نیاز دارید. برای تعیین مقدار پایه صابون برای قالب خود ، قالب را با آب پر کنید و سپس آب را در یک فنجان اندازه گیری بریزید تا ببینید که چند سی سی  در آن نگهداری می شود.پایه صابون خود را تکه تکه کرده در ظرف مناسب ماکروویو ریخته و ذوب کنید پایه صابون ذوب شده خود را برای هر رنگی که استفاده می کنید به ظروف جداگانه تقسیم کنید. اگر فقط از یک رنگ استفاده می کنید ، تمام رنگ را به پایه خود اضافه کنید. بعد از کمی خنک شدن اسنشیال اویل مناسب خود را اضافه کنید و سپس داخل قالب بریزد و سپس بر روس صابون اسپری الکل استفاده کنید تا از ایجاد حباب یا شبنم جلوگیری شود.بعد از خشک شدن از قالب خارج کنید.

خرید پایه صابون

روشهای قدیمی ساخت صابون ، پر هزینه ، سمی و پرخطر و زمان بر هستند. استفاده از چیپس صابون ویا سود و چربی همگی در این دسته قرار دارند.اما استفاده از پایه صابون و بهره گیری از نکات بالا به روش ساخت Melt &Pour پروسه تولید صابون را قبلا طی کرده و تنها نیاز به اضافه کردن رنگ و رایحه  برای تبدیل شدن به یک صابون عالی و با کیفیت دارد.

شما میتوانید زمان بیشتری را برای طراحی یک صابون جذاب بگذارید و خواص درمانی را نیزدر صابون های خود داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پایه صابون، آیدا نچرالز را سرچ کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید