انتشار این مقاله


این پسر ۲۵ ساله بیشتر از یک سال بدون قلب زندگی کرده است!!!

یک پسر ۲۵ ساله بعد از یک سال که هیچ قلبی در داخل بدن نداشت، تحت یک عمل پیوند قلب موفق قرار گرفت. استن لارکین به جای آن،  یک قلب مصنوعی را در داخل یک کیف برای کل ساعات در ۵۵۵ روز به همراه داشت، که خون را به همه ی نقاط بدنش پمپ کرده […]

یک پسر ۲۵ ساله بعد از یک سال که هیچ قلبی در داخل بدن نداشت، تحت یک عمل پیوند قلب موفق قرار گرفت.

استن لارکین به جای آن،  یک قلب مصنوعی را در داخل یک کیف برای کل ساعات در ۵۵۵ روز به همراه داشت، که خون را به همه ی نقاط بدنش پمپ کرده و او را زنده نگه داشت. این موفقیت در پروسه، نشان می دهد که از آن می توان برای بیماران دارای مشکل قبلی که در صف انتظار اهدای قلب هستند، استفاده کرد.

در سال ۲۰۱۴، استن اولین بیماری بود که با یک دستگاه قلب مصنوعی تحت عنوان ” شبه قلب” از بیمارستان مرخص شد .

برای او و برادرش دومنیک، در نوجوانی تشخیص داده شده بود که مبتلا به بیماری کاردیومیوپاتی خانوادگی هستند، که یک بیماری ژنتیکی قلبی است و می تواند بدون هیچ هشداری منجر به ایست قلبی شود.این بیماری یکی از علل اصلی مرگ ورزشکاران است.

بعد از چند سال صبر در لیست اهدا عضو، استن و متعاقبا برادرش دومنیک، تحت عمل جراحی قرار گرفته و قلبشان به “شبه قلب” جایگزین شد .

دکتر جانتان هافت، جراح عمل پیوند این دو از دانشگاه میشیگان، می گوید” وقتی که ما برای اولین بار این دو برادر را ملاقات کردیم، بسیار بسیار مریض بودند . ما می خواستیم که بر روی آنان عمل پیوند قلب انجام دهیم، اما به این نتیجه رسیدیم که وقت کافی نداریم.”

دستگاههایی مانند ضربان ساز های قابل کاشت می توانند مشکلات قلبی موجود در یک طرف را درمان کنند، اما “شبه قلب” برای نارسایی هر دو طرف قلب استفاده می شود .

دومنیک تنها چند هفته از این سیستم استفاده کرد و پیوند قلب بر روی او انجام شد.اما استن مجبور شد که بیشتر از یکسال صبر کند و به جای بستری شدن در بیمارستان به یک دستگاه قابل حمل مجهز شد که می توانست در ضمن درمان و انتظار در لیست اهدا، در خانه ی خود صبر کند .

در هنگام وصل کردن، هیچ کس نمی دانست که استن چقدر می تواند با آن ادامه بدهد. این دستگاه به صورت یک جعبه ی ۶ کیلوگرمی که به سیستم عروقی فرد متصل است تا خون اکسیژن دار را در تمام بدن به گردش در آورد، می باشد.

داشتن این بسته به صورت ۲۴ ساعته بر روی پشت کمی خسته کننده است و استن می گفت که نمی توانست دخترانش را در آغوش بگیرد یا بر روی کول خود بگذارد ، با این حال او به بازی بسکتبال خود ادامه داد، چیزی که همه ی پزشکان را متعجب کرد.

هافت می گوید” این دستگاه برای انجام بازی سنگینی چون بسکتبال طراحی نشده بود ، اما استن به آن گسترش بخشید و رونق داد .”

استن قلب اهدایی خود را در ۹ می ۲۰۱۶ دریافت کرد و الان به طور کامل از این پروسه ریکاور شده است.او داستان خود را تحت عنوان “ترن احساسی” با مطبوعات در میان گذاشته و هدف خود را آگاه کردن ۵.۷ میلیون آمریکایی که با مشکل قلبی دست و پنجه نرم می کنند و در انتظار اهدا هستند ، اعلام کرده است.

دیوید پینسکی، مدیر مرکز قلبی و عروقی فرانکل، به استن و دومنیک گفت”شما دو قهرمان برای ما هستید. اینکه شما داستان خود را علنی کرده و به ما اجازه دادید که به دیگران آموزش دهیم، باعث ایجاد یک تغییر شد. شما تغییری برای بسیاری از بیماران ایجاد کردید.شما تغییری برای پزشکان در آینده بوجود آوردید. ما از شما متشکریم که اجازه ی نشر این داستان را به ما دادید و شجاعت شما را تحسین می کنیم.”

محمد مولودی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید