انتشار این مقاله


اهمیت و ضرورت خدمات مراقبت در منزل نرسینو

یکی از نگرانی های افراد حین ابتلا به بیماری، بحث مراقبت و پرستاری است. از یک طرف هزینه خدمات مراقبتی در بیمارستان ممکن است کمرشکن باشد. از سویی دیگر فرد بیمار ممکن است آنقدر ناتوان باشد که توانایی مراقبت از خود را نداشته باشد و همچنین نخواهد که مزاحم اطرافیان خود شود. در این شرایط […]

یکی از نگرانی های افراد حین ابتلا به بیماری، بحث مراقبت و پرستاری است. از یک طرف هزینه خدمات مراقبتی در بیمارستان ممکن است کمرشکن باشد. از سویی دیگر فرد بیمار ممکن است آنقدر ناتوان باشد که توانایی مراقبت از خود را نداشته باشد و همچنین نخواهد که مزاحم اطرافیان خود شود. در این شرایط بهترین گزینه، استفاده از خدمات درمانی و خدمات مراقبت در منزل است که توسط مجموعه های معتبر مانند نرسینو امروزه ارائه می شود.

خدمات مراقبت در منزل 

مراقبت در منزل به این معنا است که خدمات بهداشتی درمانی در محل زندگی بیماران ارائه می شود. این خدمات توسط افراد دارای مجوز ارائه می شود. در این سیستم بیمار تحت نظارت پزشک و پرستار در محل زندگی خود از خدمات بهره مند می شود.مراقبت پرستاری در منزل، مراقبتی است كه در منزل، مدرسه، محل کار و سایر محیط های اجتماعی فراهم مي گردد. مدیریت ارائه خدمات به نحوی باید باشد که بیماران را در قسمتی یا تمام زندگی شخصی توانمند گرداند که این امر با انجام خدمات مراقبتی پیشگیرانه و حاد یا طولانی صورت گیرد.

انواع خدمات مراقبت در منزل به شرح زیر می باشد:

  • مراقبت از بیماران دیابتی
  • مراقبت از بیماران پس از عمل جراحی، شیمی درمانی و …
  • مراقبت از بیماران NICU و CCU و ICU و همچنین تصادفات و سوختگی
  • انجام تزریقات و پانسمان در محل
  • گذاشتن سوند، کشیدن بخیه، ساکشن، تعبیه لوله در معده، گاواژ و …
  • حمام بیمار در منزل
  • مراقبت از بیمار در منزل
  • اقامت بر بالین بیمار

مزایای استفاده از خدمات مراقبت در منزل

  • افزایش کیفیت خدمات درمانی در منزل
  • کاهش تعداد دفعات و زمان بستری در بیمارانی که مبتلا به بیماری های مزمن.
  • افزایش خدمات به بیماران سالمند و نیازمند به مراقبت طولانی
  • تسریع در ترخیص از بیمارستان و افزایش گردش تخت
  • کاهش دوران نقاهت
  • کاهش هزینه های مراقبتی در جوامع
  • بهبود کیفیت خدمات پرستاری در منزل

تست کرونا در منزل

یکی از خدمات مراقبت از بیمار در منزل که توسط مجموعه های بهداشتی و درمانی در منزل ارائه می شود، انجام تست های کرونا است که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و نسبت به مراکز آزمایشگاهی، کیفیت بهتری دارد.

مراقبت در منزل از بیماران NICU و CCU و ICU

اقامت در بیمارستان و خصوصا بخش‌های ICU و CCU نه تنها هزینه‌ی بالایی دارد، بلکه باعث خستگی روحی و جسمی بیماران می‌شود. به همین جهت نیز این افراد تمایل بسیاری به ترک بیمارستان و اقامت در منزل خود دارند. علاوه بر آن، ماندن از آنجاییکه محیط‌ های بیمارستانی جزو نقاط پرخطر عفونی تشخیص داده می ‌شوند، شاید بهتر باشد بیمار هرچه زودتر مرخص شده و به منزل باز گردد. این موضوع از نظر شیوع ویروس کرونا نیز امن تر است. با این حال، مراقبت از این افراد نیازمند دستگاه‌ های خاصی و همچنین مراقبت‌های تخصصی است. در این جا اهمیت استفاده و کمک از خدمات درمانی و مراقبتی در منزل مشخص می شود.

سرم تراپی و تزریقات در منزل

یکی دیگر از خدمات مراقبت از بیمار در منزل که توسط مجموعه های درمانی ارائه می شود، سرم تراپی و تزریق انواع دارو ها است. بهتر است افراد مسن و یا افرادی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده‌اند، برای کارهای نسبتا ساده و در عین حال مهم، به بیمارستان مراجعه نکنند. خصوصا در حال حاضر که بیشتر تخت ‌های بیمارستانی بخاطر پیک‌های پی در پی کرونا، پر شده است. حضور در چنین مکان ‌هایی می‌تواند باعث ابتلا به سایر بیماریهای عفونی (از جمله همین کرونا) شود. با سرم تراپی در منزل، نه تنها شرایط روحی فرد بهبود پیدا کرده، بلکه احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ های دیگر نیز کاهش پیدا می‌ کند.

فیزیوتراپی در منزل

یکی دیگر از خدماتی مراقبت در منزل فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی در منزل اصولا به افراد کمک کرده که سلامت جسمی خود را بدست آورند. تمرین ‌ها و حرکاتی که در این روش درمانی انجام می ‌شود، در دو بخش جسمی و روحی است. هرچقدر که فرد با آرامش روانی بیشتری این فعالیت ‌ها را انجام دهد، سلامت خود را بهتر بازیابی خواهد کرد. استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل مزایای بسیاری داشته و شما را از شر ترافیک های طولانی، معطلی در مراکز درمانی و بهداشتی یا زمان انتظار در مطب پزشک رها می کند. فیزیوتراپی در منزل توسط کارشناسان متخصص و کارآزموده صورت خواهد گرفت.

جمع بندی

یکی از مسائل و مشکلاتی که افراد بیمار یا سالمندان ممکن است با آن مواجه شوند، خدمات درمانی یا تزریقی است. از یک سو هزینه این خدمات در بیمارستان زیاد و بدون کیفیت است و از سوی دیگر امکان ابتلا به بیماری های عفونی مانند کرونا وجود دارد. در همین راستا استفاده از خدمات مجموعه هایی که خدمات مراقبت در منزل را ارائه می کنند اهمیت دارد. نرسینو، یک مجموعه معتبر پزشکی و پرستاری در منزل می باشد که بخشی از خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهد. در نرسینو می توانید خدمات درمانی مطمئن از جمله تست کرونا در منزل، تست کرونا برای پرواز، رادیولوژی در منزل، فیزیوتراپی در منزل، تزریقات و سرم تراپی در منزل، فیزیوتراپی در منزل و … را با بالاترین کیفیت در منزل دریافت کنید. خدمات نرسینو تماما توسط افراد متخصص و قابل اعتماد زیر نظر دانشکاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت ارائه می‌گردد. شما با دسترسی سریع به پرستاران و متخصصان درمانی برجسته و قابل اعتماد، تجربه متفاوتی از دریافت خدمات درمانی برای آسایش زندگی خود دریافت خواهید کرد. با شماره تماس ۰۲۱۸۸۳۵۷۱۴۶ می توانید اطلاعات بیشتر درباره خدمات این مجموعه درمانی را دریافت کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید