انتشار این مقاله


همه چیز درباره اسلب های چینی بلوکلاسیک

سنگ اسلب چینی بلوکلاسیک یکی دیگر از محصولات سنگ بری یونیک می باشد که درخواست ها برای آن فراوران می باشد. این سنگ ویژگی های بسیار زیادی دارد که می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنیم.علاوه بر ویژگی ها یک توضیحات جامعی در مورد موقعیت معدن ، کاربرد ها و ماهیت این سنگ می پردازیم.

سنگ اسلب چینی بلوکلاسیک چیست؟

سنگ اسلب چینی بلو کلاسیک یکی از سنگ های تولیدی در کارخانه یونیک می باشد. همان طور که از اسمش پیداست در دسته سنگ های کریستال یا چینی قرار گرفته است.این سنگ با پس زمینه آبی کم رنگ و رگه ها و هاله های رنگ سفيد و خاكستري و مشكي نمایش داده می شود. که این سنگ را به دسته سنگ های محبوب کارخانه سنگ بری یونیک تبدیل کرده است.

موقعیت معدن سنگ بلوکلاسیک کجاست؟

زادگاه این سنگ استان خراسان شمالی می باشد.

ویژگی های اسلب چینی بلوکلاسیک:

ویژگی های سنگ بلو کلاسیک همانند دیگر سنگ های چینی می باشد. اما یک سری تفاوت ها در آن احساس می شود.

۱-عدم وجود رگه ها در سطح سنگ:

چیزی که این سنگ را متفاوت کرده این است که رگه ها فرو رفتگی در سنگ بلو کلاسیک وجود ندارد.

۲- تراکم زیاد:

دیگر ویژگی که سنگ چینی بلوکلاسیک دارد، تراکم بسیار بالای این سنگ می باشد.

۳- استحکام بالا:

استحکام این سنگ به قدری بالاست که آن را با سنگ های گرانیت مقایسه می کنند.به همین دلیل در مراحل فراوری این سنگ تعدادی نکته وجود دارد که باید آن ها را رعایت کرد. در بخش فراوری همین مقاله این موضوع را برای شما باز می کنیم.

۴-قیمت مناسب:

این سنگ به سبب این که فرو رفتگه های دیگر سنگ ها را ندارد، اپوکسی کمتری استفاده می کند. اگر یادتان باشد در مقالات قبلی یکی از عوامل موثر در قیمت میزان استفاده اپوکسی در مراحل فراوری بود. به سبب استفاده اپوکسی کمتر از قیمت مناسب تری برخوردار است.

از موارد دیگر که برای ویژگی این نوع اسلب می توان ذکر کرد به شرح زیراست:

مهم ترین و بارز ترین ویژگی های سنگ چینی بلوکلاسیک استحکام فوق العاده آن ، جذب آب بسیار ناچیز و کم است و قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ به صورت قرینه ای ، مقاوم در برابر سرما و گرما ، ساب پذیری مناسب ، مقاومت سایشی مناسب اشاره کرد.

سنگ چینی یا کریستال از دسته سنگ هایی است که در صنعت ساختمان سازی از گذشته حضور داشته است و همیشه جایگاه خود را حفظ کرده است. عمدتا این نوع در کارخانه هایی فرآوری می شوند که به دستگاه های به روز و با کیفیت مجهز می باشند. که هم به صورت اسلب و هم به صورت تایل تولید می گردند اما تولید آن با روش اسلب مقرون به صرفه تر است. همچنین از نظر فرآوری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تایل دارد.

از قابلین بوک مچ و فورمچ برای اسلب بلوکلاسیک استفاده‌شده که در فروش آن بسیار موثر بوده‌است.

در متدهای جدیدی برای طراحی های داخلی ساختمان ، به جای اسلب یا سنگ در سایز های کوچک تر از ورق های بزرگ استفاده می شود که از اسلب چینی  در سایز های بزرگ مانند۱۰۰*۱۰۰ و حتی بیشتر ، موجب زیبایی و یکدستی در فضا شده است.

امروزه استفاده از اسلب سنگ ها روز به روز بیشتر شده است و از ورق های بزرگ بیشتر استفاده می شود.

نحوه فراوری این سنگ در کارخانه سنگ بری یونیک چگونه است؟

الماسي كه براي برش سنگ چینی بلوکلاسیک استفاده ميكنيد باید بسيار تيز باشد. در غیر این صورت باعث از بين بردن الماس اره شما مي شود . سنگبري يونيك به خاطر اينكه دچار چنين مشكلي نشود وقتي الماس تيغه هاي اره رو به اتمام هست يكي يا دو تا از اين كوپ را ميبرد . بعد از آن، الماس دستگاه خود را عوض ميكند. البته در اينده در مورد اره و تيغه اره و الماسي كه روي تيغه اره چسبانده ميشود، مفصل صحبت می شود. پس در نتيجه فراوري اين سنگ در يونيك كم ميباشد . حدودا هر ماه يك كوپ اين سنگ برش مي خورد.

کاربرد های سنگ اسلب چینی بلوکلاسیک :

سنگ اسلب بلو کلاسیک همانند دیگر سنگ های چینی می توان در قسمت های مختلفی به کار گرفته شوند. اما به سبب مقاومت بسیار زیادی که در بالا ذکر شد می توانیم در :

  • كف سالنهاي نمايش اتومبيل
  • کف فروشگاه های زنجیره ای
  • کانتر و پیشخوان های مراکز
  • لابی و قسمت های ورودی هتل ها ، ساختمان ها و حتی مراکز تجاری
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • کف و دیواره های پارکنیگ

به طور کلی در هرجایی که رفت و آمد زیاد است می توانید از این نوع اسلب سنگ ها استفاده نمایید.

سخن پایانی:

در این مقاله هر چه لازم بود  در مورد سنگ بلوکلاسیک بدانید در اختیار شما قرار دادیم.لطفا برای مشاوره ، کسب اطلاعات ، خرید سنگ با متخصصین و مشاورین ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع اسلب سنگ ها می توانید در بخش مقالات موضوع مورد نظرتان را مطالعه نمایید. صفحه اینستاگرام ما را فراموش نکنید و اگر از مطالب آن لذت بردید صفحه ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

“همچنین می توانید با ما از روش های زیر در تماس باشید

۰۹۱۳۱۱۱۱۹۹۶-۰۹۱۳۴۰۰۰۱۲۰

info[at]unique-sf.com

مدیریت سنگبری یونیک :جناب صادقی”

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید