انتشار این مقاله


خمیردندان طبیعی را بیشتر بشناسید

کدام یک برای شما بهتر است، خمیردندان طبیعی یا خمیردندان معمولی؟ در خمیردندان های طبیعی از چه ترکیباتی استفاده شده که در خمیردندان های معمولی وجود ندارد؟ آیا واقعاً موثر هستند؟ این روزها با بیشتر شدن علاقه مردم به استفاده از محصولات طبیعی، بیشتر برندها در تلاش برای تولید اینگونه محصولات هستند. تفاوتی ندارد که […]

کدام یک برای شما بهتر است، خمیردندان طبیعی یا خمیردندان معمولی؟ در خمیردندان های طبیعی از چه ترکیباتی استفاده شده که در خمیردندان های معمولی وجود ندارد؟ آیا واقعاً موثر هستند؟

این روزها با بیشتر شدن علاقه مردم به استفاده از محصولات طبیعی، بیشتر برندها در تلاش برای تولید اینگونه محصولات هستند. تفاوتی ندارد که این محصول جزو مواد خوراکی باشند یا وسایل بهداشتی، آرایشی و …، به هر حال برخی محصولات طبیعی در آن ها دیده می شود. این مسئله تا جایی پیشرفت کرده که حالا حتی شاهد تولید خمیر دندان های طبیعی نیز هستیم.

برخی از مردم تصور می کنند که استفاده از خمیردندان طبیعی، به اندازه خمیردندان های معمولی دندان های شما را تمیز نمی کند. با این حال، بسیاری از خمیردندان های طبیعی به معنای واقعی کلمه از مزایای پاک کنندگی یک خمیردندان معمولی بدون هیچ گونه افزودنی و یا ناخالصی، برای شما برخوردار هستند. اما هنوز هم سوالات بسیاری درباره این محصولات وجود دارد. در ادامه این مطلب سعی داریم تا علاوه بر اطلاعات بیشتر درباره خمیر دندان های طبیعی، پاسخ به سوالات رایج درباره آن ها را پیدا کرده و با خمیردندان های معمولی مقایسه کنیم.

خمیردندان طبیعی چیست؟

عمل فیزیکی مسواک زدن دندان ها، بیشتر به منظور “تمیز کردن” آن ها انجام می‌شود. یعنی شما با مسواک زدن تنها ذرات باقی مانده غذا را از لابه‌لای دندان ها از بین می‌برید و به همین دلیل، می توانید این کار را تنها با آب هم انجام دهید. خمیردندان به دو منظور سایشی جهت از بین بردن بقایای مواد غذایی مابین دندان ها و نیز برای از بین بردن باکتری های دهان استفاده می شود. باکتری های موجود در دهان موجب ایجاد هالیتوز و التهاب لثه می شوند. بنابراین، شما باید از خمیردندانی استفاده کنید که بتواند به طور موثر باکتری ها را از بین ببرد.

خمیردندان طبیعی عملکرد و مزایای مشابه خمیردندان های دیگر را دارد؛ یعنی دهان شما را تمیز نگه داشته و نفس را تازه می کند. تفاوت اصلی بین خمیردندان های معمولی و خمیردندان های طبیعی، در مواد تشکیل دهنده آن است.

یکی دیگر از ترکیبات موجود در خمیر دندان ها، فلوراید است که در حال حاضر، بحث های زیادی در مورد آن وجود دارد. برخی افراد درباره استفاده از فلوراید در ترکیبات خمیردندان ها نگران هستند. این ماده معدنی به ترمیم ساختار دندان ها کمک میکند. این در حالی است که استفاده از دوز بالای فلوراید برای سلامتی مضر است. شما می توانید یک خمیر دندان طبیعی حاوی دوز مناسب فلوراید و یا کاملا بدون فلوراید نیز خریداری کنید.

ترکیبات مضر خمیردندان های معمولی

خمیردندان معمولی مملو از موادی است که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد؛ به ویژه اگر در دوزهای بیشتر مصرف شود. برخی از رایج ترین ترکیبات مضر یک خمیر دندان، عبارت است از؛

  • فلوراید

اگرچه تاثیر بالای فلوراید در پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و حفره در دندان ها کاملاً اثبات شده، اما استفاده از آن در دوزهای زیاد نه تنها سمی است؛ بلکه باعث ایجاد لکه بر روی دندان می‌شود.

  • آنتی باکتریال شیمیایی

یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در خمیردندان ها، آنتی باکتریال های مضر مانند تریکلوزان هستند. این مواد در خمیردندان های طبیعی، با یک ماده طبیعی جایگزین می شوند. به عنوان مثال در خمیردندان های طبیعی آلفادنت، آنتی باکتریال طبیعی جایگزین، ماده طبیعی آلفاپاینن گرفته شده از صمغ درخت بنه است.

چرا خمیردندان طبیعی از خمیردندان معمولی بهتر است؟

خمیردندان های طبیعی، بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر، تمام عناصر مورد نیاز دندان های شما را در خود دارند. در واقع این محصولات، یک انتخاب عاقلانه و سالم برای کسانی است که مایل هستند میزان مواد شیمیایی را که می تواند سلامت دهان و دندان آن ها و به طور کلی سلامت عمومی را تضعیف کند، به حداقل برسانند.

همچنین خمیردندان های طبیعی معمولاً حاوی رنگ نیستند. آن ها فاقد هرگونه رنگ مصنوعی هستند؛ به این معنی که رنگ های قرمز، آبی، سبز یا صورتی در خمیردندان های معمولی را، در آن ها نمی بینیم. خمیردندان های طبیعی به طور کلی دارای رنگ سفید یا بی رنگ هستند.

مزایای زیست محیطی

یکی دیگر از مزایای خمیر دندان طبیعی، موضعی است که این شرکت ها در انجام تست های حیوانی اتخاذ می‌کنند. اکثر خمیردندان های معمولی روی حیوانات آزمایش می شوند؛ در حالی که اکثر شرکت های سازنده خمیر دندان طبیعی، از انجام تست های حیوانی خودداری می کنند.

همچنین این شرکت ها علاوه بر این که سعی می کنند در مواد اولیه خود تا حد امکان از ترکیبات طبیعی استفاده کنند، بعضاً از بسته بندی های سازگار با محیط زیست هم استفاده می کنند. یعنی بسته بندی این خمیردندان‌های طبیعی، با استفاده از مواد زیست تخریب پذیر تهیه شده و اثرات سوء برای طبیعت ندارد.

خمیردندان های طبیعی آلفادنت

همان طور که در مطالب فوق دیدیم، خمیردندان طبیعی می تواند جایگزین سالم تری برای خمیردندان‌های معمولی باشد. تولید خمیر دندانهای طبیعی در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در حال توسعه بوده و اکنون شاهد توجه بیشتر به اهمیت جایگزین کردن این محصولات با خمیردندان‌های معمولی هستیم. برند آلفادنت، یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در این زمینه است که توانسته ایده جایگزینی ماده طبیعی آلفاپاینن به عنوان نگهدارنده و آنتی باکتریال در خمیر دندانها را، تجاری سازی کند.

ماده اولیه استفاده شده در خمیر دندان های آلفادنت، از صمغ درخت بنه یا همان ون گرفته می شود که به طور عمده، در مناطق غرب و شمال غربی ایران یافت می شود.

برای کسانی که طرفدار طعم و مزه عالی سقز طبیعی هستند و همچنین می خواهند از مزایای یک خمیردندان طبیعی بهرهمند شوند، خمیردندان آلفادنت یک انتخاب کاملاً مناسب خواهد بود. خمیردندان های طبیعی آلفادنت که فاقد گلوتن نیز هستند، در انواع مختلفی طراحی و تولید شده تا بتواند برای همه افراد مختلف جامعه و با نیازهای گوناگون دندان های آن ها، سازگار باشد. چنانچه قصد خرید یک خمیردندان طبیعی با مشخصات گفته شده را دارید، همین حالا می توانید به وبسایت رسمی آلفادنت alphadentcare.ir مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید