انتشار این مقاله


بهترین روش ترک کوکائین

کوکائین ماده محرک پودری شکل به رنگ سفید است. سال‌ها پیش بومیان و مردمان آمریکای جنوبی، برای افزایش انرژی و احساس سرخوشی، برگ‌های گیاه کوکا را که حاوی این ماده است می‌جویدند. پس از آن، در سال‌های ۱۹۰۰ این ماده با خلوص بالاتر استخراج و برای موارد درمانی به کار برده میشد. حتی پیش از […]

کوکائین ماده محرک پودری شکل به رنگ سفید است. سال‌ها پیش بومیان و مردمان آمریکای جنوبی، برای افزایش انرژی و احساس سرخوشی، برگ‌های گیاه کوکا را که حاوی این ماده است می‌جویدند. پس از آن، در سال‌های ۱۹۰۰ این ماده با خلوص بالاتر استخراج و برای موارد درمانی به کار برده میشد. حتی پیش از ظهور بی‌حسی‌های موضعی، از این ماده برای افزایش تحمل درد بیماران استفاده میشد. کوکائین ماده‌ای بسیار اعتیادآور است که درصورت تکرار مصرف قادر است عملکرد مغز را تحت تاثیر قراردهد.

با مصرف کوکائین چه اتفاقی در بدن رخ می‎دهد؟

کوکائین بلافاصله پس از مصرف و مستقیما تاثیر خود را بر روی مغز  اعمال میکند و از طریق ترشح بیشتر دوپامین و افزایش ماندگاری این ماده در سلول‌های مغزی، احساس سرخوشی را به فرد منتقل می‌کند. دوپامین ماده‌ای است به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و درواقع نقش اصلی را در ایجاد احساس لذت(پاداش) و سرخوشی ایفا می‌کند. در قدم بعدی پس از ترشح دوپامین، مردمک چشم گشاد شده و رگ‌ها شروع به تنگ شدن می‌کنند و این موضوع سبب افزایش ضربان قلب می‌گردد؛ چرا که قلب مجبور است خون مورد نیاز بدن را از طریق همین رگ‌ها، به تمام بدن برساند که میتواند سبب بروز سکته قلبی شود. در نهایت به دلیل افزایش فعالیت و سوخت و ساز، دمای بدن افزایش میابد. این ماده، معمولا بین ۳.۵ تا ۵.۵ ساعت پس از مصرف در بدن فرد باقی می‌ماند اما اوج لذت مصرف آن بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف است.

خطرات و مضرات مصرف کوکائین

برخلاف سرخوشی لحظه‌ای که با مصرف کوکائین در بدن فرد مصرف‌کننده ایجاد می‌شود، در بلندمدت و در صورت عدم ترک کوکائین، این ماده، قادر است تخریب‌های عظیمی در بدن فرد ایجاد کند که بسیاری از آن‌ها برگشت‌ ناپذیرند. استفاده از کوکائین در بلندمدت و به صورت اسنیف(بالا کشیدن با بینی) سبب خونریزی بینی، از دست دادن قدرت بویایی و ایجاد مشکل در بلع خواهد شد. اما این تنها مشکلی نیست که استفاده کننده از کوکائین با آن درگیر خواهد بود، بلکه  کاهش قوای جنسی، مشکلات تنفسی، سرفه، مشکلات گوارشی از مشکلات دیگری هستند که فرد با آن‌ها دست و پنجمه نرم خواهد کرد. همچنین گاهی به دلیل نبود کنترل بر رفتار در زمان مصرف، فرد روابط پرخطر را تجربه کرده که ممکن است سبب بروز بیماری هایی مانند HIV، هپاتیت و …. شود.

نشانه های اعتیاد به کوکائین

شناخت این علائم به خانواده و نزدیکان مصرف‌کننده در تشخیص اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد کمک خواهد کرد تا پیش از فرو رفتن بیش‌تر این شخص، در این باتلاق جلوگیری کنند.

  • کاهش وزن شدید
  • پرخاشگری
  • افسردگی(به دلیل تجربه بدن از دوز بالا دوپامین وقتی این مقدار در اثر عدم استفاده موقتی کاهش پیدا میکند فرد دچار افسردگی می‌شود وتنها زمانی احساس خوشایندی خواهد داشت که از این ماده استفاده کرده باشد)
  • بیخوابی یا خواب نامنظم
  • خستگی شدید
  • آسیب ریه
  • حساسیت بیش از حد به نور و صدا
  • و…..

بهترین روش ترک کوکائین چیست؟

اعتیاد به کوکائین را بیش‌تر میتوان اعتیادی ذهنی به حساب آورد تا فیزیولوژیک. اعتیاد به کوکائین، یکی از خطرناکترین انواع اعتیاد است که با کمک یک متخصص میتوان به شکلی موثر، از بند آن رهایی یافت. برای ترک کوکائین متدهای مختلفی وجود دارد اما در این بین، بهترین روش ترک کوکائین، به شکل تدریجی است. به این روش “سم‌زدایی تدریجی” گفته میشود. که طی آن فرد بستری شده و تحت نظر روانشناس و پزشک متخصص قرار میگیرد. چرا که با شروع پروسه ترک کوکائین ، بدن فرد شروع به واکنش دادن میکند. این  علائم ترک کوکائین اغلب از نوع تحریک‌پذیری و پرخاشگری، بی‌خوابی و …. هستند.

کلینیک دکتر جوادی؛ بهترین مرکز ترک اعتیاد و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی در تهران است که با استفاده از متدهای روز دنیا، به بیماران گرفتار شده در دام اعتیاد، کمک کرده و آنان را به رهایی میرساند.
روش ترک کوکائین در کلینیک دکتر جوادی
مراحل ترک اعتیاد به کوکائین در کلینیک دکتر جوادی به شرح زیر است:
• سم زدایی تدریجی تحت نظر روانپزشک و کادر پزشکی
• درمان های روانشناختی فردی و گروهی در طول دوره بستری
• ویزیت ماهیانه روانپزشک و روانشناس بعد از ترخیص

درمان اعتیاد به کوکائین در این کلینیک ترک اعتیاد شبانه‌روزی در تهران، توسط بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد، انجام می‌گیرد، این کلینیک برای بهبود حال روحی افراد درگیر در دام اعتیاد، کلیه امکانات رفاهی و هتلینگ اعم از اتاق‌های VIP و لوکس به صورت تفکیک شده، خدمات و سرویس‌های نگهداری بیمارستانی به صورت شبانه روزی را ارائه میدهد.
همچنین این کلینیک، برای همراهان بیماران نیز امکانات رفاهی، خدمات گروه درمانی، مشاوره‌های روزانه روانشناس اعتیاد که به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار صحبت میکند تا این دوره سخت را با موفقیت پشت سر بگذارند، خدمات اورژانس و آمبولانس برای مواقع اضطراری، قرارداد همکاری با سایر بیمارستان‌ها در صورت بروز بیماری‌های جانبی خطرساز و … را به بیماران ارائه می‌دهد.
 اما ترک اعتیاد پس از خروج فرد از کلینیک پایان نمی‌یابد و ممکن است وسوسه مصرف دوباره زندگی عادی فرد را مختل و موجب لغزش مجدد فرد گردد، لذا کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی ، پیگری پس از درمان را نیز در خدمات خود قرارداده است تا از عدم بازگشت فرد به مصرف مواد اعتیادآور، مطمئن شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب‌سایت این کلینیک به آدرس https://drjavadiclinic.com/ دیدن نمایید.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده نمی‌گیرد

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید