انتشار این مقاله


دروغ های کاشت مو

زمانی که چیزه خاصی بین مردم رایج و پرطرفدار می‌شود برخی از افراد شروع می‌کنند به بافتن دروغ‌ها و یا گزافه گویی در مورد آن، تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند. کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و از همان چند سال پیش که این عمل زیبایی رونق گرفت […]

زمانی که چیزه خاصی بین مردم رایج و پرطرفدار می‌شود برخی از افراد شروع می‌کنند به بافتن دروغ‌ها و یا گزافه گویی در مورد آن، تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند. کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و از همان چند سال پیش که این عمل زیبایی رونق گرفت شایعات زیادی پیرامون آن پدید آمد. البته که آگاهی کم متقاضیان و مراجعه به مراکز نامعتبر نیز در دامن زدن به این به تمام این شایعات موثر بود.

خوشبختانه در حال حاضر با وجود مطالب آموزشی و مقالات علمی در سایت‌های معتبر، آگاهی همه نسبت به این عمل زیبایی افزایش یافته و مراکز معتبر نیز شناخته شده‌اند. با این حال ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند مورد از دروغ‌های بزرگ کاشت مو آشنا کنیم تا اگر قصد انجام آن را دارید با خیال راحت به دنبال کاشت مو بروید.

موهای کاشته شده خواهند ریخت!

اگر از افرادی که تا نیمه‌ی راه کاشت مو رفته و بازگشته‌اند بپرسید عمده‌ترین دلیلی که برای عدم انجام این عمل زیبایی بیان می‌کنند ریزش موهاست. اغلب افراد تصور می‌کنند کاشت مو قرار است یک شبه معجزه کند و هیچ نگهداری خاصی را نمی‌طلبد. این عمل زیبایی ۸ االی ۱۲ زمان می‌خواهد. در این بین اقدامات و مراقبت‌های شما نیز اهمیت دارد تا نتیجه‌ی نهایی موفقیت آمیز شود. در این بازه‌ی زمانی موهای تازه کاشت شده به دلیل نداشتن قدرت کافی برای رشد، چند باری خواهند ریخت و دوباره رشد خواهند کرد تا بتوانند ریشه‌ی قوی‌تری بدست آورند.

در این حین است که برخی از افراد تصور می‌کنند دیگر همه چیز به باد رفته و نه تنها موهای جدید ریخته‌اند بلکه بانک مو نیز خالی شده است و صد البته هزینه‌ی آن‌ها نیز از بین رفته است. بهتر است به این نکته دقت کنید که روند ریزش و رویش مجدد موها در دوران کاشت مو کاملاً طبیعی است و نباید نگران این موضوع باشید و تا مشاهده‌ی نتایج نهایی بهتر است کمی صبر کنید.

بازگشت موهای قبلی!

در برخی تبلیغات کیلینک‌های کاشت مو مطمئناً شما نیز شنیده‌اید که می‌گویند بازگشت موهای قبلی شما صد درصد تضمینی! باید خدمت شما عرض کنیم، اینکه موهایتان بعد از کاشت مانند موهای دوران نوجوانی شما خواهد شد دروغی بیش نیست. اگر با دقت به نتایج کاشت مو و عکس قبل و بعد متقاضیان دقت کنید، خواهید دید که موها باز می‌گردند اما نه به پرپشتی موهای دوران نوجوانی و جوانی شما.

 البته بهتر است بدانید این تراکم بستگی به جنس و کیفیت موهای شما در قسمت بانک مو دارد. اگر در این قسمت از سرتان که شامل بخش پشت گوش و گردن شماست، موهای پرپشت، دارای ضخامت بالا داشته باشید در این حالت موهای کاشت شده‌ی شما نیز ضخیم‌تر و پر پشت‌تر خواهند شد. علاوه بر این در صورتی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که اقدامات لازم و مراقبت‌های کاشت مو را انجام دهید.

عروسکی بودن موهای کاشت شده

شاید در موهای کاشت شده ی چند سال پیش که روش‌ها و متددهای جدیدتر وجود نداشتند دیده بودید که اغلب افرادی که کاشت مو انجام می‌دادند موهایی مانند گلاه گیس و کاملاً مصنوعی و غیر طبیعی داشتند. البته اگر همین امروز نیز در مراکز نامعتبر که با قیمت‌های کم، اقدام به کاشت مو می‌کنند این عمل زیبایی را انجام دهید، نتیجه چیزی جز مصنوعی شدن خط رویش نخواهد بود. اما اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید پزشکان قبل از انجام عمل با مشورت و نظرات شما اقدام به طراحی خط رویش موهایتان می‌کنند و در کاشت مو به نحوی گرافت‌های لازم را می‌کارند که کاملاً با خطوط رویش طبیعی مطابقت داشته باشد.

باقی ماندن جای زخم و بخیه

شاید در روش‌های قدیمی‌تر پزشکان مجبور بودند موهای لازم را به نحوی برداشت کنند که در پشت سر، پوست سر بخیه بخورد اما در روش‌های جدید کاشت مو دیگر اینگونه نیست. نه نیازی به بیهوشی وجود دارد و نه شما شاهد زخم و بخیه خواهید بود، محل برداشت و کاشت مو بدون هرگونه زخم و خونریزی و یا بخیه، فقط با زخم‌های کوچک که نیازی به پانسمان‌های طولانی نیز ندارد شکل می‌گیرد.

 این زخم‌های کوچک نیز بعد از چند روز کاملاً بسته می‌شوند و تا چند هفته کاملاً بهبود می‌یابند و اصلاً نگران کننده نخواهند بود. با وجود زخم‌های کوچک این چنینی، زخم خاصی روی سر شما وجود نخواهد داشت که شما بخواهید نگران باقی ماندن جای آن روی سرتان باشید.

کاشت مو عوارض خطرناک دارد

باید بگوییم روش‌های کاشت مو در حال حاضر به نحوی پیشرفت کرده‌اند که نه تنها جای هیچ گونه زخم و بخیه‌ای روی سر شما باقی نخواهد ماند بلکه هیچ گونه عوارض جدی و خطرناکی نیز در پی نخواهد داشت. در روش‌های قدیمی‌تر با وجود بخیه امکان خون ریزی در صورت عدم مراقبت فرد متقاضی وجود داشت که در روش‌های جدیدتر این مورد به کل حذف شده است و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از عوارض یا خطرات این عمل زیبایی به سراغ آن بروید. 

بهتر است این نکته را نیز بدانید عوارض کوتاه مدتی مانند قرمزی در محل کاشت و یا تورم و کبودی بعد از کاشت مو، عوارضی کاملاً طبیعی و کوتاه مدت هستند که بعد از چند روز برطرف خواهند شد.

کاشت مو درد زیادی خواهد داشت

بهتر است به این نکته توجه کنید زمانی که عمل کاشت مو بدون بیهوشی و ایجاد هرگونه زخم و بخیه انجام می‌گیرد و فرد از اولین لحظه تا آخرین تار موی کاشت شده کاملاً هوشیار است، چگونه درد زیادی باید داشته باشد که مطمئناً در این حالت پزشکان از روش‌های بیهوشی استفاده می‌کردند. بهتر است بدانید کاشت مو با روش‌های جدید امروزی آنچنان پیشرفت کرده است که فقط با بی حسی موضعی انجام می‌گیرد و شما به راحتی و بدون هر گونه نگرانی و استرس از درد آن می‌توانید به سراغ کاشت مو بروید.

نتیجه گیری

با وجود اطلاع رسانی‌ها و حتی مشاوره‌های کاشت مو قبل از انجام این عمل زیبایی هنوز هم افرادی وجود دارند که این دروغ‌ها و شایعات را باور می‌کنند و به سمت این عمل زیبایی پرطرفدار نمی‌روند. بهترین توصیه‌ی ما به این افراد مطالعه و کسب آگاهی لازم در مورد کاشت مو و ارتباط با کسانی است که کاشت موی موفقی داشته‌اند است تا بتوانند با افزایش اطلاعات خود در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرند. در نهایت باید بگوییم مراجعه به مراکز و کلینیک‌های معتبری که زیر نظر پزشکان متبحر فعالیت می‌کنند می‌تواند بهترین روش پیشگیری از مشکلات و خطرات کاشت مو باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید