انتشار این مقاله


طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی و روان‌شناسی

احتمالاً برای اغلب افراد این موضوع پیش آمده باشد که هنگام مراجعه به مطب دندانپزشکی و روان‌شناسی، دچار نوعی اضطراب می‌شوند. در واقع مراجعه کننده‌های این کلینیک‌ها به حضور در فضایی آرام، به‌دور از استرس و نگرانی احتیاج دارند. پس در اینجاست که طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی و روان‌شناسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اغلب پزشکان که به […]

احتمالاً برای اغلب افراد این موضوع پیش آمده باشد که هنگام مراجعه به مطب دندانپزشکی و روان‌شناسی، دچار نوعی اضطراب می‌شوند. در واقع مراجعه کننده‌های این کلینیک‌ها به حضور در فضایی آرام، به‌دور از استرس و نگرانی احتیاج دارند. پس در اینجاست که طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی و روان‌شناسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اغلب پزشکان که به این مسائل واقف هستند، تلاش می‌کنند با کمک گرفتن از شرکت‌های معتبر طراحی مطب روانشناسی و کلینیک دندانپزشکی فضای خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند و به بیماران خود آرامش را هدیه کنند.
 یکی از شرکت‌هایی که کار طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی و روان‌شناسی را به زیبایی و با رعایت تمامی اصول دکوراسیون انجام می‌دهد، شرکت طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی آرین پاراکس است که به دلیل طراحی‌های دکوراسیون بی‌نظیری که انجام می‌دهد، از اعتبار و شهرت زیادی برخوردار است. در ادامه بیشتر به بیان جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

طراحی مطب روان‌شناسی

در آغاز مبحث طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی، ابتدا به سراغ ارائه اطلاعاتی راجع به نوع طراحی مطب روان‌شناسی می‌رویم. همان‌طور که می‌دانیم افرادی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند درواقع دارای نوعی بی‌قراری و عدم آرامش هستند که برای درمان، این کلینیک‌ها را انتخاب می‌کنند.
بنابراین طراحی فضایی آرامش بخش همراه با نورپردازی‌های به‌جا و رنگ‌بندی مناسب در آنجا بسیار اهمیت پیدا می‌کند. پزشکان باید هنگام راه‌اندازی مطب خود به این مسائل توجه کافی داشته باشند و باعث شوند میزان اضطراب بیمارانی که مراجعه می‌کنند، کم شود و در نتیجه اعتماد آن‌ها را به این مجموعه افزایش دهند.
 

طراحی مطب روانشناسی

رنگ‌بندی در دکوراسیون مطب روان‌شناسی

همان‌طور که در جریان هستید، تأثیر رنگ‌ها در زندگی فرد و روحیه او، کاملاً غیر قابل اجتناب است. بدین معنا که رنگ محیط زندگی فرد و همچنین پوشش او، می‌تواند نوع روحیه و اخلاق فرد را نمایان کند. پس در طراحی مطب‌های روان‌شناسی، اولین عاملی که به چشم مراجعه کنندگان می‌آید، رنگ دکوراسیون است.
اکنون که اهمیت جایگاه رنگ‌ها در دکوراسیون مشخص شد، پس باید در این کلینیک‌ها از رنگ‌هایی خنثی استفاده کرد که آرامش می‌دهند و از رنگ‌های به اصطلاح جیغ پرهیز کرد. همچنین در رنگ‌بندی کلی دکوراسیون، باید به تناسب و هارمونی رنگ‌ها نیز توجه ویژه‌ای کرد. 
برای اینکه بدانید بهترین طراحی و رنگ‌بندی برای کلینیک روان‌شناسی شما کدام است، می‌توانید با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با شرکت طراحی مطب روان‌شناسی آرین پاراکس از مشاوران خبره این شرکت کمک بگیرید.
برای نورپردازی در این کلینیک‌ها باید توجه کرد که بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید، بهترین انتخاب است. اما به دلیل نوع نمای برخی ساختمان‌ها، این امکان برای همه وجود ندارد که بتوانند از این نور برخوردار شوند. پس بنابراین باید به سراغ نورپردازی متناسب با این فضا بروند. باید توجه کرد میزان نور در مطب روان‌شناسی نباید بسیار زیاد باشد و چشم را اذیت کند. به دلیل اینکه مراجعه کنندگان در این مطب احتیاج به آرامش و دور کردن استرس دارند. پس وجود نور زیاد، عاملی برای اختلال در آرامش روانی آن‌ها محسوب می‌شود.

چیدمان مبلمان در مطب روانشناسی

امروزه در همه مطب‌ها مبلمان به چشم می‌خورد. به دلیل شلوغی کلینیک‌ها، مراجعه کنندگان ناچار هستند زمان طولانی را در این کلینیک‌ها منتظر بمانند. اما در کلینیک‌های روان‌شناسی که بیماران ممکن است ساعات زیادی را در مطب روی مبل بنشینند و مشغول صحبت با پزشک خود باشند، باید در انتخاب مبلمان و میزان راحت بودن آن‌ها دقت زیادی کرد.
همچنین در طراحی مطب پزشک باید علاوه بر نشیمن راحت مبلمان، به رنگ آن نیز توجه ویژه‌ای کرد. در واقع رنگ مبلمان انتخابی باید با دیوارهای مطب و لوازمی که در کلینیک قرار دارند، هارمونی داشته باشد. البته توصیه می‌شود به دلیل اینکه وجود چوب نشانه‌ای از طبیعت است و آرامش را به دنبال دارد، مبلمان از جنس چوب برای این فضا تهیه کرد.
بنابراین پزشکانی که به دنبال راه‌اندازی کلینیک هستند، ابتدا می‌توانند با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با شرکت طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی آرین پاراکس، با خیالی آسوده کار طراحی کلینیک خود را به آن‌ها بسپارند.

دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی از کلینیک‌هایی به شمار می‌آید که روزانه مراجعه‌کننده‌های زیادی دارد. بیماران در این کلینیک‌ها ناچار هستند علاوه بر اینکه زمان طولانی را در این مطب می‌گذرانند، بر استرس خود که از این فضا می‌گیرند نیز غلبه کنند. بنابراین طراحی فضای مناسب در این مطب‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 
در این کلینیک‌ها باید بخشی از فضا به عنوان اتاق انتظار طراحی شود و بخش دیگر برای نصب یونیت دندانپزشکی به کار گرفته شود. فضایی که در آن یونیت قرار می‌گیرد، به دلیل اینکه بیشترین زمان بیمار و همچنین بیشترین استرس بیمار در آن فضا اتفاق می‌افتد، پس باید در طراحی آن تمام اصول دکوراسیون را به کار گرفت.
دندانپزشکان می‌توانند هنگام راه‌اندازی کلینیک، از شرکت طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی آرین پاراکس کمک بگیرند و فضای کلینیک خود را با مشورت با آن‌ها طوری طراحی کنید که برای بیماران آرامش ایجاد کند و اضطراب و نگرانی را در آن‌ها از بین ببرد.
از اولین مواردی که به چشم مراجعه کنندگان می‌آید، نوع رنگ‌بندی و نورپردازی در این کلینیک‌ها است. به کار گیری هنر ترکیب رنگ‌ها و نورپردازی مناسب، می‌تواند فضایی خسته کننده و دپرس را به یک فضای زیبا و آرامش بخش تبدیل کند. پس هر فضایی به تناسب کاربرد آن، باید دارای رنگ‌بندی و نورپردازی خاصی نیز باشد.
برای کلینیک‌های دندانپزشکی بهتر است که از رنگ‌های روشن و انرژی بخش استفاده کرد و همچنین نورپردازی به گونه‌ای متعادل باشد که نه نور مطب کم باشد و نه زیاد. رنگ‌های مورد استفاده در اتاق کار دندانپزشک از جمله رنگ یونیت‌ها و کابینت‌ها نیز باید شاد و روشن باشند.

طراحی مطب روانشناسی

دکوراسیون سالن انتظار در کلینیک دندانپزشکی

در طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی می‌توان المان‌هایی را برای روح بخشیدن به فضا در سالن انتظار استفاده کرد. این المان‌ها می‌تواند وجود یک آکواریوم پر از ماهی‌های زیبا باشد. همچنین یک تابلوی زیبای هنری که به دیوار آویخته شده و یا گلدان‌هایی با گل طبیعی می‌توانند به کلی فضا را تغییر دهند. 
با به کار بردن طراحی‌های متفاوت از جمله استفاده از چوب در سقف و دیوارها نیز می‌توان به این فضا آرامش و گرما بخشید. نوع مبلمانی که برای اتاق انتظار طراحی شده است، باید از نوع راحتی باشند که نشستن طولانی مدت روی آن‌ها، مراجعه کنندگان را خسته نکند.
همچنین بهتر است برای افرادی که با کودکان خود به این محل مراجعه می‌کنند، فضای بازی با صندلی‌های کودکانه و رنگ‌های شاد روی دیوارها طراحی شود تا کودکان بتوانند با بازی کردن در آنجا، از انتظار در مطب خسته نشوند.

کلینیک دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون در کلینیک دندانپزشکی کودکان

کودکان به دلیل اینکه به‌زودی از حضور در محیط‌های درمانی خسته و دل‌زده می‌شوند و تحمل انتظار در این فضاها را ندارند، باید در طراحی کلینیک‌های کودکان نهایت خلاقیت و جذابیت را به کاربرد تا بتوان آن‌ها را ساعاتی در آن فضا نگهداشت.
در این محیط‌ها برای رنگ دیوار بهتر است که از رنگ‌های روشن و شاد و استیکرهای کارتونی که مورد توجه کودکان است، استفاده کرد. همچنین در طراحی مطب پزشک می‌توان از تعدادی لوازم بازی و سرگرمی نیز بهره گرفت تا کودکان را برای ساعاتی در این فضا مشغول کرد. بهره گرفتن از این فضا چندین مزیت دارد. یکی از آنها این است که کودکان ساعاتی را در فضایی پرانرژی و شاد سپری می‌کنند و دیگری این که ترس و اضطرابی که در این مکان‌ها کودکان را درگیر می‌کند و بسیار آسیب‌زا است، می‌توان به این وسیله از بین برد.

جمع‌بندی

به منظور طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی و روان‌شناسی به اطلاعات فراوانی نیاز است. می‌دانید که اغلب این اطلاعات را بدون داشتن تخصص در زمینه دکوراسیون و طراحی، نمی‌توان به کار گرفت؛ بنابراین توصیه می‌شود طراحی مطب روانپزشکی آرین پاراکس را امتحان کنید که از تیمی حرفه‌ای استفاده کرده است.
پزشکان می‌توانند با افراد خبره در این شرکت مشورت کنند و از آن‌ها در طراحی دکوراسیون کلینیک کمک بگیرند. این کار علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش و حرفه‌ای برای کار پزشکان، به مراجعه کنندگان نیز حس آرامش و اعتماد به کلینیک را می‌دهد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید