انتشار این مقاله


ماساژ در منزل چه ویژگی‌هایی دارد؟

انجام ماساژ در منزل مخصوص چه کسانی است؟ امروزه یکی از بهترین و اصولی ‌ترین روش ها برای تسکین درد و درمان بیماری‌های جسمی، ماساژ می‌باشد. ماساژ درمانی علاوه بر درمان بیماری‌های جسمی، برای درمان استرس و اضطراب بسیار موثر است. افرادی که دچار آسیب دیدگی یا گرفتگی عضلات در قسمتی از بدن شده‌اند، ماساژ در منزل یکی […]

انجام ماساژ در منزل مخصوص چه کسانی است؟

امروزه یکی از بهترین و اصولی ‌ترین روش ها برای تسکین درد و درمان بیماری‌های جسمی، ماساژ می‌باشد. ماساژ درمانی علاوه بر درمان بیماری‌های جسمی، برای درمان استرس و اضطراب بسیار موثر است. افرادی که دچار آسیب دیدگی یا گرفتگی عضلات در قسمتی از بدن شده‌اند، ماساژ در منزل یکی از بهترین روش‌های درمان است. همچنین این روش برای کسانی که شرایط جسمی بیرون رفتن از خانه را ندارند بهترین انتخاب است.

مزیت‌های ماساژ در منزل

ماساژ، فواید و مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزیت ‌های ماساژ، بهبود گردش خون و جریان لنفاوی می‌باشد. همچنین استرس و اضطراب را از بین می‌برد. از فواید ماساژ، می‌توان به شادابی پوست، کاهش التهاب ناحیه آسیب دیده، درمان افسردگی، تنظیم سیستم تعریق بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. همچنین بهبود سیستم تنفسی، رفع خستگی بدن، رفع اسپاسم عضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای جنسی از دیگر فواید ماساژ درمانی می‌باشد. افرادی که شرایط جسمی مناسبی جهت بیرون رفتن از خانه را ندارند بایستی از روش ماساژ در منزل بهره بگیرند. همچنین کسانی که زمان کافی برای مراجعه به مراکز توانبخشی ندارند، ماساژ در منزل بهترین انتخاب می‌باشد. رفع مشکلات کم اشتهایی و پراشتهایی، یکی دیگر از فواید ماساژ می‌باشد. پس بنابراین اگر ساکن تهران هستید می‌توانید بهترین خدمات ماساژ در تهران را دریافت کنید.

مزایای ماساژ در منزل

سایر مزیت‌های ماساژ در منزل

یکی از اصلی ترین مزیت‌های ماساژ در منزل صرفه جویی در زمان می‌باشد. امروزه با توجه به ترافیک و آلودگی هوای موجود در تهران، بهترین روش ماساژ در منزل می‌باشد. همچنین در این روش می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید و زمانی برای رفت و آمد صرف نکنید. یکی دیگر از مهم ‌ترین و اصلی ترین مزیت‌های ماساژ در خانه، صرفه جویی در هزینه می‌باشد. ماساژ در خانه باعث صرفه جویی در هزینه رفت و آمد می‌شود. وقتی که درخواست ماساژ در منزل را دارید هزینه روغن‌های استفاده شده در ماساژ به صورت جداگانه حساب می‌شود. البته ناگفته نماند که برای ماساژ درمانی بایستی افراد متخصص و با تجربه انتخاب شوند. از دیگر مزیت‌های ماساژ در منزل شامل آسودگی خیال از بابت بهداشت و نظافت می‌باشد. در مراکز درمانی آنگونه که باید در بهداشت و نظافت توجه و تمرکز نمی‌کنند. اما در ماساژ درمانی در منزل خیالتان بابت نظافت و تمیزی راحت است. همچنین در این روش از بهترین خدمات ماساژ درمانی برخوردار هستید.

سایر مزایای ماساژ در منزل

هدف از ماساژ درمانی چیست؟

امروزه ماساژ در منزل یک شیوه نوین است که باعث ریلکس و آرام شدن اجزای بدن و ذهن صورت میگیرد. بهبود وضعیت سلامت و روحی بدن از مهم ترین و اصلی ترین هدف ماساژ می‌باشد. همچنین ماساژ برای از بین بردن انرژی‌های منفی کمک بسیاری میکند. ناگفته نماند که برای داشتن بدنی سالم و بدون درد و زندگی بهتر می‌توانید از ماساژ درمانی بهره بگیرید. انواع ماساژ ها وجود دارد مانند ماساژ تایلندی، کالیفرنیایی، سوئدی، و تسو و… که هر کدام را برای ناحیه‌ای ویژه به کار میبرند. به عنوان مثال کسانی که مشکلات عضلانی دارند و بدن آن ها انعطاف پذیری لازم را ندارند بایستی از ماساژ تایلندی بهره بگیرند. این نوع ماساژ باعث افزایش گردش خون می‌شود. همچنین برای رفع خستگی و جلوگیری از چاقی تاثیر به سزایی دارد. امروزه ماساژ سوئدی به دلیل تولید انرژی بیشتر و آرام کردن درد بدن بسیار رواج پیدا کرده است. این نوع ماساژ شامل حرکات طولانی دست و ضربات مهار شده و پی در پی می‌باشد.

چه کسانی نمی‌توانند خدمات ماساژ درمانی را دریافت کنند؟

خدمات ماساژ درمانی

کسانی که از پوکی استخوان شدیدی برخوردار هستند نمی‌توانند از خدمات ماساژ درمانی بهره بگیرند. زیرا ممکن است آسیب‌های شدیدی به استخوان ها و عضلات وارد شود. زنان باردار هم نمی‌توانند از خدمات ماساژ در منزل بهره بگیرند. زیرا با فشار دادن قسمت‌های مختلف بدن امکان آسیب به این قسمت ها وجود دارد. به همین دلیل در دوران بارداری به هیچ وجه از ماساژ درمانی استفاده نکنید. همچنین افرادی که سوختگی یا بریدگی در قسمتی از بدنشان وجود دارد نباید از ماساژ استفاده کنند. زیرا امکان بروزآسیب‌های شدیدتر وجود دارد. همچنین افراد مبتلا به سرطان نباید از ماساژ درمانی استفاده کنند. زیرا این افراد سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند و این امر باعث ضعیف و آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. به همین دلیل ماساژ مناسب این افراد نیست.

ماساژ درمانی با روغن‌های دارویی

بهره بردن از روغن‌های دارویی و گیاهی در ماساژ در منزل باعث تاثیر مثبت ماساژ درمانی‌می‌شود. روغن‌های دارویی از طریق پوست جذب بدن می‌شود و باعث افزایش جریان خون می‌شود. به عنوان مثال روغن هسته انگور یکی از بهترین روغن‌ ها برای ماساژ است. برای ماساژ روزانه از روغن کنجد استفاده می‌کنند که بسیار سبک است. اگر ۱ الی ۲ ساعت قبل از طب سوزنی ناحیه آسیب دیده با روغن دارویی ماساژ داده شود، تاثیر طب سوزنی ده برابر بیشتر می‌شود.

مزایای خدمات استفاده از ماساژ در تهران

امروزه ماساژ درمانی در بسیاری از توانبخشی ها و مراکز متعدد ارائه می‌شود. ماساژ در منزل می‌تواند برای کسانی که افسردگی دارند و از شرایط روحی رنج می برند بسیار موثر واقع شود. با امکان حضور داشتن ماساژورهای متخصص و با تجربه در منزل دیگر نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست. خدمات ماساژ در تهران در مراکز و توانبخشی ها از بهترین امکانات و باتجربه ترین افراد برخوردار هستند. ممکن است بعضی افراد به دلیل داشتن وسواس نتوانند به توانبخشی ها مراجعه کنند به همین دلیل ماساژ در منزل مناسب ترین روش است.

خدمات ماساژ درمانی را چه کسانی ارائه می‌دهند؟

خدمات ماساژ در منزل بایستی توسط افراد با تجربه و متخصص صورت بگیرد. انجام ماساژ درمانی به صورت اصولی برای افرادی که درد شدیدی دارند بسیار موثر خواهد بود. امروزه ماساژ درمانی یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی است. ماساژ برای بهبود گرفتگی عضلات و اسپاسم عضلات بسیار موثر است. همچنین ماساژ درمانی برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند و سابقه خونریزی دارند مناسب نیست. همچنین افرادی که دارای شکستگی استخوان هستند نباید از ماساژ درمانی بهره بگیرند. زیرا باعث ایجاد آسیب می‌شود. همچنین افرادی که از ترومبوز ورید عمقی و ترومبوسیتوپنی شدید رنج میبرند نباید از ماساژ درمانی استفاده کنند. ماساژ درمانی برای پوست هم فواید زیادی دارد که سبب جوانسازی و شادابی پوست می‌شود.

ماساژ در منزل
تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید