انتشار این مقاله


مقایسه بهترین داروخانه های آنلاین ایران و جهان

با گسترش اینترنت و دسترسی عموم مردم دنیا به این فناوری نوین سبب شده تا بستری نوین برای رقابت، فروش کالا و درآمد ایجاد شود. در این بین فروشگاه‌های آنلاین زیادی در سطح ایران و جهان فعالیت خود را آغاز نموده و کسب احترام همکاران، رفع‌نیاز مخاطبین و میزان فروش بالا ثمره تلاش و پشت‌کار […]

با گسترش اینترنت و دسترسی عموم مردم دنیا به این فناوری نوین سبب شده تا بستری نوین برای رقابت، فروش کالا و درآمد ایجاد شود. در این بین فروشگاه‌های آنلاین زیادی در سطح ایران و جهان فعالیت خود را آغاز نموده و کسب احترام همکاران، رفع‌نیاز مخاطبین و میزان فروش بالا ثمره تلاش و پشت‌کار تیم اجرایی آن‌ها بوده است. در این بین وبسایت‌های مختلفی در حوزه سلامت و دارویی راه‌اندازی شده است. اما به‌راستی لیستی از بهترین داروخانه های آنلاین در ایران و جهان وجود دارد؟

توجه به فروشگاه‌های سلامت‌محور تا قبل از همه‌گیری کرونا چندان زیاد نبوده و مردم به حضور فیزیکی در داروخانه‌ها و خرید محصولات دارویی به شکل سنتی را ترجیح می‌دادند! اما با همه‌گیری ویروس کرونا ترس از حضور در مکان‌های با احتمال انتقال ویروس افزایش یافته و مردم در سراسر ایران و جهان به سمت خرید آنلاین دارو تغییر مسیر دادند. میزان مراجعه مردم به داروخانه‌های اینترنتی به قدری بالا بود که در برخی از موارد موجب عدم‌کارکرد درست وبسایت‌های سلامت‌محور نیز شده است. در این مقاله به‌دنبال معرفی بهترین داروخانه های آنلاین ایران و جهان خواهیم بود. جهت آشنایی با این حوزه مهم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مزایای خرید آنلاین محصولات سلامت محور

فروشگاه‌های اینترنتی را باید به عنوان یک شعبه شبانه‌روزی در نظر گرفته و قابلیت‌های ارائه شده در وبسایت را در نقش فروشنده دانست. میزان فروش و رضایت مشتری با امکانات مفید و کاربردی فروشگاه رابطه مستقیم خواهد داشت. از اصلی‌ترین دلایل ترغیب مردم به خرید آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مراجعه در هر ساعت از شبانه‌روز
  • عدم‌حضور فیزیکی
  • مشاهده اطلاعات محصول
  • مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر
  • بهره‌مندی از نظر دیگر مشتریان و بررسی میزان رضایت‌مندی آن‌ها
  • استفاده از پشتیبانی آنلاین و مشاوره‌‌های تلفنی
  • ثبت سفارش با انجام چند کلیک
  • مشاهده وضعیت ارسال سفارشات
  • دریافت در آدرس ثبت شده

چنین قابلیت‌های برای تمامی فروشگاه‌های اینترنتی لازم بوده و به‌طور قطع بهترین داروخانه های آنلاین نیز باید از آن‌ها برخوردار باشند. حوزه فعالیت داروخانه‌ها مربوط به محصولات متنوعی در حفظ سلامت، پیشگیری از بروز بیماری و درمان انواع عارضه خواهد بود. بهترین داروخانه های آنلاین باید اقلام سلامت‌محور لیست زیر را برای مشتریان خود عرضه نمایند.

  • مکمل‌های غذایی: انواع ویتامین، مینرال برای سنین مختلف
  • محصولات تخصصی کمک درمانی: ابزارهای مصرفی در درمان بیماری‌های ارتوپدی
  • مکمل‌های ورزشی: انواع مکمل پروتئین و کربوهیدرات که در مدیریت وزن و انرژی تاثیرگذار است.
  • اقلام آرایشی و بهداشتی: کیفیت و اصالت محصولات مرتبط با پوست، مو و زیبایی بسیار حائز اهمیت است.
  • محصولات سلامت جنسی: اقلامی که جهت جلوگیری ابتلا به بیماری، افزایش رضایت و بهبود کیفیت روابط جنسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چرا خرید از داروخانه ها مطمئن تر است؟

با توجه به اهمیت سلامت در جهان، استانداردهای بین‌المللی و داخلی مختلفی وضع شده و تمام شرکت‌های فعال در این بخش موظف به رعایت آن خواهند بود. داروخانه‌ها با توجه به فعالیت مستمر در سالیان متمادی مجوز فعالیت‌های گسترده‌تر را دریافت کرده و در صورت احراز تخلف به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد. با توجه به نوپا بودن داروخانه‌های آنلاین، میزان و چگونگی نظارت بر این مراکز فروش اینترنتی مشخص نبوده و در اصالت محصولات تخصصی ارائه شده، اطمینان صددرصدی وجود ندارد.

در سال‌های اخیر تغییرات مثبت در جهت افزایش اطمینان مخاطبین با ایجاد نمادهای الکترونیک، ثبت شرکت، دریافت پنل بانکی اختصاصی جهت واریز وجه و فعالیت‌های از این دست به اعتماد مشتریان کمک زیادی نموده است. بهترین داروخانه های آنلاین در ایران و جهان جهت کسب اعتماد مشتریان به‌صورت شفاف فعالیت‌ها، انبار و پرسنل خود را معرفی خواهند نمود.

بهترین داروخانه های آنلاین در جهان

میزان گردش مالی ۳۰۰ میلیارد دلاری تنها در کشور آمریکا نشان از سود بالا در فروش محصولات سلامت محور داشته و فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در سطح جهان به‌دنبال سهم‌خواهی خود از این بازار پرمصرف هستند. در این بخش از مقاله آشنایی با بهترین داروخانه های آنلاین دنیا  به معرفی شش داروخانه خاص، پربازدید و معتبر در جهان خواهیم پرداخت.

سایت آمازون

سایت آمازون نامی آشنا برای تمامی فعالان در حوزه اینترنت بوده و این فروشگاه در سال ۲۰۲۱ در صدر جدول فروش آنلاین در دنیا قرار گرفت. این فروشگاه آنلاین تنوع فروش انواع محصولات را داشته و در کشورهای مختلف به‌صورت شخصی‌سازی شده جهت سهولت استفاده مشتریان ایجاد شده است. طی همه-گیری پاندمی کرونا راه‌اندازی و استفاده بخش داروخانه آنلاین آمازون جدی‌تر شد. هرچند در حال حاضر تنها مردم کشور آمریکا امکان استفاده از این بخش مهم را دارند. اما با این حال امکان حذف اسم آمازون در بین بهترین داروخانه های آنلاین وجود نخواهد داشت.

محصولات ارائه شده در آمازون توسط افراد و شرکت‌های مجهول الهویت ثبت شده و با توجه به اهمیت بالا مصرف اقلام دارویی و سلامت‌محور امکان اعتماد به این اشخاص وجود نخواهد داشت. عدم‌وجود بخش مشاوره پزشکی در زمان خرید اقلام خاص پزشکی در داروخانه آنلاین آمازون احتمال بروز مشکلات متعدد را افزایش خواهد داد. در کشور ایران نیز سایت دیجی کالا وضعیت مشابه به آمازون داشته و اشخاص متفرقه هم می توانند از بستر فروش دیجی کالا به‌دنبال فروش انواع محصولات خود باشند.

داروخانه آنلاین وال گرینز https://www.walgreens.com/

وال گرینز یکی از معتبرترین فروشگاه‌های محصولات پزشکی و بهداشتی در آمریکا و کانادا بوده و بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه، وال گرینز را به‌عنوان برترین فروشگاه اینترنتی دارویی در بین بهترین داروخانه‌های آنلاین جهان معرفی نموده‌اند. دریافت این مقام بر اساس استانداردهای خاص بوده این نام‌گذاری بر اساس قابلیت‌های زیر مشخص شده است:

  • دسته‌بندی کامل و تنوع محصولات پزشکی
  • درج اطلاعات لازم برای مطالعه و مقایسه محصولات
  • امکان برقراری تماس تلفنی در ساعات کاری
  • معرفی پزشک متخصص در نزدیک‌ترین محل به بازدیدکننده بر اساس دسته‌بندی محصول
  • دارای اعتبار جهانی
  • تایید اصالت و کیفیت محصولات

و امکان تست آنلاین محصولات، مثل فرم عینک که استفاده از این قابلیت موجب نمایش آنلاین و مجازی تصویر چهره خریدار با قاب عینک مد نظر خواهد شد. با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و تعداد بالا مراجعین قابلیت مشاوره آنلاین در وال گرینز موجود نبوده؛ اما ارائه دیگر امکانات به جبران این ضعف کمک کرده است.

سایت هلث اسنپ https://healthsnap.ca/

مرکز فروش اصلی وب‌سایت فروشگاهی هلث اسنپ در شهر تورنتو کانادا بوده و سبک تلفیقی سنتی و نوین در ارائه محصولات به مشتریان موجب اعتمادسازی خاص آن در بین مخاطبین شده است. اطلاعات درج شده محصولات بسیار دقیق، مورد استناد و بدون بازاریابی خاص بوده است. دسته مناسب و تنوع اقلام پزشکی هلث اسنپ را در بین بهترین داروخانه‌های آنلاین دنیا قرار داده است.

 هرچند این فروشگاه آنلاین از قابلیت مهم مشاوره آنلاین جهت آشنایی بیشتر مخاطب برای رفع ‌نیاز را ندارد؛ اما با تعیین سبک تحویل محصولات به آدرس مشخص یا دریافت از داروخانه‌های تحت قرارداد با این سایت موجب افزایش اعتماد به اصالت و کیفیت اقلام ارسالی هلث اسنپ شده است.

نوبست https://www.nubest.com/shop/

سایت نوبست در ۱۱۸ کشور جهان به فعالیت فروش انواع محصولات سلامت‌محور برای مادران و کودکان مشغول است. بخش وبلاگ این سایت فعالیت مناسبی داشته و مقالات تخصصی برای افزایش علم پزشکی بازدیدکنندگان ارائه شده است. از طرفی اطلاعات محصول و قابلیت مشاوره آنلاین، افزایش بازدهی این وب‌سایت برای مخاطبین خود در پی دارد. هرچند به‌دلیل حجم زیاد پیام‌ها امکان پاسخ لحظه‌ای فراهم نبوده و مشتریان برای دریافت جواب مناسب باید منتظر بمانند.

ویتا مارت https://www.vitamart.ca/multivitamins

ویتا مارت نیز به مانند دیگر داروخانه‌های اینترنتی از چارچوب اصولی و مناسبی برخوردار بوده اما کاربران آن از پشتیبانی و مشاوره آنلاین محروم خواهند بود. اطلاعات محصولات آن به شکل خاصی دقیق بوده و مشتریان بر اساس همان توضیحات محصول باید به‌دنبال رفع ‌نیاز خود باشند.

آپولو فارمسی https://www.apollopharmacy.in/

کشور هند در زمینه ارتباطات مجازی و شرکت‌های مرتبط با حوزه  IT بسیار پیشرفته بوده و آپولو فارمسی نیز نماینده سربلند هندوستان در بین بهترین داروخانه‌های آنلاین است. مهم‌ترین قابلیت‌های این داروخانه آنلاین عبارت است از:

  • دسته‌بندی فوق‌العاده عالی
  • درج توضیحات مناسب
  • تایید اصالت و کیفیت محصولات
  • پشتیبانی آنلاین در سایت آپولو فارمسی
  • ارائه خدمات متمایز و برقراری ارتباط در برنامه واتس‌آپ
  • ارائه برنامه‌های سازگار با تلفن‌های هوشمند سیستم‌عامل اندروید و ios

بهترین داروخانه های آنلاین در ایران

تاسیس داروخانه آنلاین در کشور ایران منوط به افتتاح یک داروخانه فیزیکی بوده و به‌همین علت امکان پیشرفت فروشگاه‌های آنلاین سلامت‌محور در کشور بسیار محدود شده است. در ادامه به معرفی بهترین داروخانه‌های آنلاین در ایران اشاره خواهیم کرد. جهت آشنایی با چنین فروشگاه‌های پرمصرفی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

داروکده

وب‌سایت داروکده زیر نظر دکتر جمال‌زاده در پایتخت مشغول به فعالیت بوده و اطلاعات محصولات پزشکی در این سایت در سطح قابل قبولی است. وجود بخش بلاگ موجب نشر انواع مقالات علمی و آشنایی مخاطبین با موضوعات درمانی مختلفی خواهد شد. پشتیبانی آنلاین این فروشگاه از مزایا داروکده بوده؛ اما عدم‌پاسخگویی سریع به پرسش‌ها موجب ناکارآمدی این قابلیت مهم شده است.

داروخانه آنلاین روشا

داروخانه آنلاین روشا زیر نظر داروخانه فیزیکی به نام روشا به‌مدیریت دکتر فیروزبخت است. هدف اصلی موسسین  داروخانه آنلاین روشا حضور در سطح داروخانه‌های جهانی بوده و در شروع فعالیت خود از محلی با مساحت بالا و دسته‌بندی‌های متفاوت استفاده شده است. تمام پرسنل داروخانه روشا در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و بخش مشاوره تخصصی در زمینه‌های سلامت پوست و مو در این داروخانه فعالیت قابل توجه‌ای دارد. نصب منشور حقوق بیمار در داروخانه موجب آشنایی مشتریان با حق قانونی خود در داروخانه‌ها شده و همچنین مراجعین امکان بهره‌مندی از مشاوره رایگان پزشک داروساز را نیز دارند.

داروخانه آنلاین روشا در دوران پاندمی کرونا جهت ارائه خدمات مناسب به مشتریان با الگوبرداری از بهترین داروخانه‌های آنلاین جهانی در حال فعالیت می باشد. از مهم‌ترین خدمات داروخانه آنلاین روشا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درج اطلاعات مناسب محصول
  • قابلیت بررسی اطلاعات و مقایسه محصولات
  • مشاوره آنلاین از طریق وبسایت
  • پشتیبانی تلفنی
  • مشاوره در برنامه‌های اینستاگرام و واتس‌آپ
  • درج مقالات علمی در صفحه اینستاگرام و وبلاگ داروخانه آنلاین روشا
  • ارائه خدمات پس از فروش (برای اولین بار در تمامی فروشگاه‌های اینترنتی کشور)
  • زمان پاسخگویی طولانی‌مدت از ۹ صبح الی ۱۰ شب
  • ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان
  • بسته‌بندی مناسب بر اساس نوع محصول ثبت سفارش شده

تمام این قابلیت‌ها، ‌عنوان برترین داروخانه آنلاین کشور در جمع بهترین داروخانه‌های آنلاین ایران را به داروخانه آنلاین روشا خواهد داد. با خیالی آسوده از اصالت و کیفیت محصولات و با استفاده از روش‌های مشاوره به انتخاب نهایی خود نزدیک و خرید اقلام سلامت‌محور مورد نیاز خود را انجام دهید.

داروخانه مثبت سبز

امتیاز داروخانه آنلاین مثبت سبز به داروخانه دکتر حق‌نژاد در شهر تهران تعلق داشته و فعالیت این سایت با ارائه مقالات علمی شروع شده است. مثبت سبز با اضافه شدن بخش فروش آنلاین به جمع بهترین داروخانه‌های آنلاین کشور پیوست. بخش وبلاگ و مقالات سایت فعالیت مناسبی داشته؛ اما اطلاعات محصولات این فروشگاه چندان قوی و کاربردی نیست.

داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین تحت نظارت داروخانه دکتر شهبازی مشغول به فعالیت است. عدم‌طراحی کاربرپسند و نبود بخش مشاوره آنلاین موجب نارضایتی مخاطبین شده است. قابلیت مقایسه این سایت موجب اضافه شدن نام داروخانه آنلاین به جمع بهتری داروخانه‌های آنلاین کشور شده است.

خرید از بهترین داروخانه های آنلاین

با معرفی بهترین داروخانه‌های آنلاین ایران و جهان منجر به کسب اطلاعات لازم در خصوص ویژگی‌های مورد نیاز یک فروشگاه محصولات دارویی آنلاین شد. ارائه خدمات، درج اطلاعات و مشاوره آنلاین از مهم‌ترین قابلیت‌های یک داروخانه آنلاین است. اما نکته مهم در زمان استفاده از محصولات پزشکی، اصالت و کیفیت اقلام سلامت‌محور خواهد بود. جلب اعتماد مشتریان به‌واسطه تحویل اقلام پزشکی با ضمانت کیفیت موجب افزایش سلامتی خریداران و مصرف‌کنندگان خواهد شد.

اهمیت کیفیت محصول در زمان خرید فیزیکی و آنلاین به یک اندازه مهم بوده و در صورت سهل‌انگاری در بررسی اطلاعات و اصالت اقلام پزشکی با مشکلات پس از مصرف آن روبرو خواهید شد. خرید از مراکز معتبر آنلاین در صرف وقت، انرژی، هزینه و حفظ سلامت شما در این دوران همه‌گیری پاندمی کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با خرید نیازمندی‌های پزشکی خود از بهترین داروخانه های آنلاین کشور به حفظ سلامت خود و اعضاء خانواده کمک کنید.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید