انتشار این مقاله


ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن کدامند؟

بدن انسان به ویتامین‌ها نیاز دارد. اگر میزان ویتامین بدن از حد معمولی خود کمتر شود، علائم کمبود آن ویتامین خودشان را نشان می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم به ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن انسان بپردازیم و شما را بیشتر با این ترکیبات مهم آشنا کنیم. همچنین عوارض کمبود این ویتامین‌ها را هم مورد بررسی قرار […]

بدن انسان به ویتامین‌ها نیاز دارد. اگر میزان ویتامین بدن از حد معمولی خود کمتر شود، علائم کمبود آن ویتامین خودشان را نشان می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم به ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن انسان بپردازیم و شما را بیشتر با این ترکیبات مهم آشنا کنیم. همچنین عوارض کمبود این ویتامین‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مطلبی جامع و کامل خدمت شما عزیزان ارائه کرده باشیم.

چقدر با ویتامین آشنایی دارید؟

در ابتدای مطلب اجازه دهید به این سوال اصلی و مهم پاسخ دهیم که اصلا ویتامین چیست و بدن انسان چه نیازی به آن دارد؟ به طورکلی به ریزمغذی‌های مفید برای بدن ویتامین گفته می‌شود. این ریزمغذی‌ها به بدن انسان کمک می‌کنند تا بتواند فعالیت‌های طبیعی خود را داشته باشد.

طبیعی است که در صورت کمبود هر یک از ویتامین‌های ضروری برای بدن، فعالیت‌های روزانه بدن انسان با اختلال مواجه خواهند شد. برای تامین ویتامین‌های موردنیاز بدن، می‌توانید از رژیم غذایی مفید و سرشار از ویتامین استفاده کنید. روش دیگر دریافت ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن این است که از مکمل استفاده کنید. لازم به ذکر است که ویتامین‌های موردنیاز بدن انسان، به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

انواع ویتامینها

  • ویتامینهای محلول در چربی

دسته اول از ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن، ویتامین‌های محلول در چربی هستند. این ویتامین‌ها، می‌توانند در چربی حل شوند. ویتامین‌هایی که می‌توانند در چربی حل شوند، معمولا در بافت‌های بدن انسان ذخیره خواهند شد. به طورکلی ۴ ویتامین داریم که در چربی حل می‌شوند. این ۴ ویتامین شامل K، A، D و E هستند. لازم به ذکر است که ویتامین‌های محلول در چربی، می‌توانند خیلی راحت همراه با وعده‌های غذایی چرب جذب شوند.

  • ویتامین‌های محلول در آب

دسته دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن در روز، محلول در آب هستند. به این معنی که به راحتی در آب قابل حل شدن هستند. به طورکلی ۹ ویتامین داریم که در آب حل می‌شوند. تفاوت این دسته از ویتامین‌ها با دسته قبلی این است که در بدن انسان ذخیره نمی‌شوند. دقت داشته باشید که همه ویتامین‌هایی که محلول در آب هستند، از طریق ادرار انسان دفع می‌شوند.

در نتیجه بهتر است که چنین ویتامین‌هایی را به صورت روزانه مصرف کرد تا بدن انسان با کمبود آن‌ها مواجه نشود. این نکته را هم باید یادآور شد که میزان ذخیره شدن این نوع ویتامین‌ها، صفر نیست و معمولا به میزان کمی در بدن انسان ذخیره می‌شوند.

ویتامین‏های موردنیاز بدن در طول روز

ویتامین‌های مورد نیاز روزانه بدن

به طورکلی ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن شامل چند نوع ویتامین می‌شوند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ویتامین A

ویتامین A یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن در طول روز است که باعث می‌شود بافت‌ها و پوستی سالم داشته باشید. لازم به ذکر است که این ویتامین یکی از انواع آنتی آکسیدان‌ها است و مصرف آن از ایجاد آب مروارید جلوگیری می‌کند. در ضمن می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ویتامین A را می‌توان از طریق موادغذایی مثل ماهی، میگو، کره و پنیر دریافت کرد. به این نکته دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه ویتامین A برای استخوان ضرر دارد.

  • ویتامینهای گروه ب

ویتامین‌های گروه ب هم از دیگر ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن هستند. این گروه از ویتامین‌ها را می‌توان از داروخانه اینترنتی تهیه کرد. مصرف روزانه ویتامین‌های گروه ب می‌تواند باعث تقویت پوست، مو، مغز و عضله‌ها شود. این گروه از ویتامین‌ها معمولا در موادی چون گوشت قرمز و مرغ یافت می‌شوند.

البته از طریق مکمل‌هایی که از داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان تهیه می‌کنید هم می‌توانید آن‎ها را به صورت روزانه دریافت کنید. دقت داشته باشید که اگر این گروه از ویتامین های مورد نیاز بدن در روز کم شوند، عوارضی خواهند داشت. خستگی، خارش و قرمزی چشم، مشکلات گوارشی، سردرد و غیره همگی از عوارض کمبود ویتامین گروه ب هستند.

ویتامین سی برای بدن

  • ویتامین C

ویتامین سی هم یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن در طول روز است که باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان مری، معده و پستان شود. لازم به ذکر است که مصرف این ویتامین به طور مستمر باعث می‌شود بدن در برابر کاتاراکت مقاوم شود. این ویتامین در موادی چون میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد.

لازم به ذکر است که این ویتامین هم نوعی آنتی‌اکسیدان است که تاثیر زیادی روی سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. در صورتی که ویتامین سی در بدن کاهش پیدا کند، افراد عوارضی چون خستگی، ضعف، کدری پوست و بدخلقی از خودشان نشان می‌دهند.

ویتامین E برای بدن

  • ویتامین E

ویتامین E هم یکی از ویتامین‌های موردنیاز بدن در روز است که همانند ویتامین سی، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شود. این ویتامین عامل خنثی شدن مولکول‌های ناپایدار است. علاوه بر آن باعث جلوگیری از تخریب ویتامین آ هم خواهد شد. اگر رژیم غذایی که دریافت می‌کنید سرشار از این ویتامین باشد، به احتمال زیاد به آلزایمر مبتلا نخواهید شد.

مکمل این ویتامین را می‌توانید از داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان تهیه و مصرف کنید. اگر بدن انسان با کمبود این ویتامین مواجه شده باشد، عوارض این کمبود خودشان را نشان می‌دهند. مشکل در راه رفتن و حفظ تعادل، ضعف در بینایی و مشکلات سیستم ایمنی همگی از عوارض کمبود ویتامین E در بدن هستند.

جمع بندی

ویتامین‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که برای بدن اهمیت زیادی دارند؛ به این دلیل که باعث می‌شوند بدن فعالیت عادی و روزانه خودش را داشته باشد. در این مطلب به ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن پرداختیم. همچنین از عوارض کمبود آن‌ها هم گفتیم.

اگر با کمبود ویتامین مواجه هستید، می‌توانید آن را از داروخانه اینترنتی تهیه و مصرف کنید. مصرف روزانه ویتامین‌های مورد نیاز بدن در طول روز، باعث غنی شدن بدن می‌شوند؛ در نتیجه فرد بدنی سالم خواهد داشت و هیچ گونه مشکلی برای او پیش نخواهد آمد؛ اما اگر بدن با کمبود این ویتامین‎ها مواجه شود، در فعالیت‎های روزانه اختلالاتی ایجاد خواهد شد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید