انتشار این مقاله


بهترین روش برای ترمیم مو های آسیب دیده

موهای خشک چه شکلی است؟ چگونه مو های آسیب دیده و وز را تشخیص دهیم؟ بهترین روش برای ترمیم مو های آسیب دیده چیست؟ گاهی مو ها بدلایل مختلف از جمله استفاده از محصولات و شانه های غیر استاندارد، سوختگی مو، آدامسی شدن مو، دکلره کردن و رنگ کردن، وزشدن مو و… دچار آسیب دیدگی و مشکلات […]

موهای خشک چه شکلی است؟ چگونه مو های آسیب دیده و وز را تشخیص دهیم؟ بهترین روش برای ترمیم مو های آسیب دیده چیست؟ گاهی مو ها بدلایل مختلف از جمله استفاده از محصولات و شانه های غیر استاندارد، سوختگی مو، آدامسی شدن مو، دکلره کردن و رنگ کردن، وزشدن مو و… دچار آسیب دیدگی و مشکلات مختلف می شود. موهای خشک بافت شکننده ای دارند و وقتی در آینه نگاه می کنید موهای سرگردان و نوک دوشاخه ممکن است قابل مشاهده باشند. اگر به درستی از موهای خود مراقبت نکنید، ممکن است متوجه خارش پوست سر و شوره سر نیز بشوید. یکی از بهترین کار هایی که می توان برای مراقبت از مو انجام داد خرید شامپو مو اصل از سایت نیروان است. در این مقاله قصد داریم بهترین راهکار های بهبود و سلامت مو ها را به شما معرفی کنیم.

مراقبت از مو های خشک و آسیب دیده 

برای ترمیم مو های آسیب دیده راهکار هایی وجود دارد و در صورتی که به خوبی آن ها را انجام دهید مو های شاداب، سالم، قوی و لطیف خواهید داشت:

مو های خود را اصلاح کنید

یکی از مهم ترین کار هایی که باید برای ترمیم مو های آسیب دیده قیچی کردن و کوتاه کردن نوک مو ها ی آسیب دیده باعث سلامت بیشتر مو ها می شود. درست مثل وقت هایی که باید ناخن های خود را کوتاه کنید. بریدن نوک مو های موخوره دار و آسیب دیده از شکسته شدن بیشتر موهایتان جلوگیری می‌کند. اگر در حال بلند کردن مو های خود هستید، لازم است که هر شش تا هشت هفته یکبار نوک گیری و اصلاح مو ها را انجام دهید.

روغن مو برای ترمیم مو های آسیب دیده

روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است. روغن نارگیل هم خوب است تا موها را نرم و قابل کنترل کند. زمانی که موهای شما زبر و خشک هستند، مثلاً بعد از فرو رفتن در استخر، از کمی روغن آرگان استفاده کنید تا نرمی به تار های مو شما اضافه شود. می‌توانید یک نرم‌کننده با روغن نارگیل در منزل درست کنید و به مو های خود ماساژ دهید . مقدار کمی را گرم کنید و از وسط ساقه تا انتها روی موهای خود بمالید. اگر روش خرید از فروشگاه را ترجیح می دهید، می توانید انواع روغن مو های اصل را از سایت نیروان nir-one.com تهیه نمایید.

حتما بخوانید: روغن مو چیست و چه کاربردی دارد؟

از انواع ماسک مو ها استفاده کنید

نکته حرفه ای: موهای هیدراته برابر با موی سالم است. می توانید با مراقبت خوب از مو، که شامل استفاده از یک ماسک موی مرطوب کننده خوب برای کمک به ترمیم تارهای آسیب دیده در طول زمان و همچنین براق شدن موهای شما در روز بعد می شود، به این هدف برسید. با ترکیبات ماسک مو و روغن مو های گیاهی آبرسان مانند روغن مغذی گل رز، آرگان، نارگیل، بادم و… می توانید مو های خود را تقویت کنید. ماسک مو خانگی برای موهای آسیب دیده یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکلات مو، وزی مو، خشکی مو و… می باشد.

کراتین ترمیم کننده و اسیدهای آمینه محافظ مو هستند. ماسک مو ها و نرم کننده های مو، مو های شما را هم زمان آبرسانی و تقویت می کنند. برای تقویت و ترمیم مو های آسیب دیده خود، هر چند بار که موهای خود را می شویید، از تقویت کننده ها، ماسک مو های خانگی و بازاری استفادهخ نمائید.

اگر از آن دسته افراد هستید که مو های خود را زیاد رنگ می کنند و دکلره مصرف میکنند، بهتر است از ماسک مو مخصوص مو های دکلره شده و رنگ شده استفاده نمائید تا مشکلات، عوارض و آسیب های ناشی از رنگ کردن مو را به حداقل برسانید.

موهای خیس را برس نزنید

برس زدن موهای خیس در صورتی مجاز است که برس مخصوص موهای خیس و شکننده دارید که گره‌گشایی شود. به دنبال شانه‌ای با دندانه پهن باشید که در هنگام برس کشیدن مو به تار های مو گیر نکند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر موهای خیس را برس می‌زنید، مطمئن شوید که از محصولی استفاده می‌کنید که کمک می‌کند بدون هیچ گونه گیرکردن یا شکستگی برای موی سر اتفاق بیافتد.

از ضد آفتاب مو استفاده کنید.

در واقع محافظت از تارهای مو بسیار مهم است. درست مانند پوست، مو ها نیز در اثر اشعه ماوراء بنفش آسیب می بیند. اگر مدتی را زیر نور آفتاب می گذرانید، کلاه به سر کنید یا از ضد آفتاب مو استفاده کنید. نگران نباشید ضد آفتاب های مخصوص مو، موهای شما را چرب نمی کند. برای محافظت در برابر اشعه ها و دما، از محصولات مراقبت از مو که دارای محافظ گرما و UV هستند استفاده نمائید.

از کلر دوری کنید

در صورت امکان، زمان خیس کردن [موهایتان] در استخر را محدود کنید. استخرها مملو از کلر هستند که روغن های طبیعی موهای شما را می مکد و آن ها را خشک، زبر و آسیب دیده می کند.  اگر شما شناگر هستید یا زمان زیادی را با موهای خود در آب می گذرانید، از محصولاتی استفاده کنید که می توانند در برابر کلر محافظت کنند. برای ترمیم مو های آسیب دیده استفاده از ماسک مو های مرطوب کننده مو بعد از استخر نیز نباید فراموش کنید.

موهای خود را هر روز نشویید

برای ازبین بردن آلودگی ها و چربی مو برخی ترجیح می دهند یک روز در میان و عده ای عادت دارند هر روز مو های خود را بشویند. همچنین برخی از افراد فقط یک بار در هفته مو های خود را با با شامپو شستشو می دهند. 

به هر حال بهتر است مو های خود را با شامپو هر روز نشویید. اگر عادت دارید مو های خود را یک بار در روز بشوئید، به‌آرامی یک روز در هفته یک بار شستشو را قطع کنید. شستن بیش از حد مکرر می تواند روغن های مهم را خیلی زود از پوست سر شما پاک کند، قبل از اینکه این فرصت را پیدا کنند که به سمت ساقه مو حرکت کنند و تمام طول شما را تغذیه کنند.

دما را در سشوار و اتو مو به حداقل برسانید

می دانید که اگر موهای رنگ شده دارید، باید استفاده از اتوهای فر، اتوهای صاف و سشوار را به حداقل برسانید. اما اگر حتماً باید از ابزارهای داغ استفاده کنید، لطفاً آنها را تا انتها تا بالاترین درجه حرارت نچرخانید. اکثر ابزارهای داغ حداقل سه تنظیم حرارتی دارند.

این دماها را به عنوان انواع مو در نظر بگیرید، یکی برای موهای ظریف، متوسط ​​و ضخیم هنگام حالت دادن به حرارت. اگر موهای ظریفی دارید، مخصوصاً مو های رنگ شده، از تنظیم حرارت کم یا متوسط ​​و غیره استفاده کنید. و محصولات محافظ حرارت را فراموش نکنید، که می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر در هنگام استفاده از اتو یا سشوار کمک کند.

سایر روش ها برای درمان و ترمیم مو های آسیب دیده

معرفی چند روش دیگر برای درمان کاملاً طبیعی در خانه برای ترمیم مو های آسیب دیده و خشک:

  1. قبل از شامپو با روغن نارگیل مو های خود را ماساژ دهید.
  2. تا جایی که ممکن است با آب سرد مو های خود را بشوئید.
  3. ریشه و ساقه مو را مدتی روغن زیتون بزنید و سپس بشوئید.
  4. شامپو و ماسک مو آرد و سیب زمینی درست کنید و استفاده نمائید.
  5. از ماست برای رطوبت و آبرسانی مو استفاده نمائید استفاده کنید.

مو های خود را با تخم مرغ بشوئید تا کراتتین و پروتئین دریافت کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید