انتشار این مقاله


بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

دندان‌های ما به مرور زمان با رعایت نکردن نکات بهداشتی و ایمنی دچار شکستگی و پوسیدگی‌های شدید می‌شوند، این شکستگی‌ها و پوسیدگی‌ها گاها به قدری زیاد و خطرناک است که ما مجبور می‌شویم دندان خود را بکشیم. نبود دندان روی لثه شکافی بزرگ در لبخند ایجاد می‌کند و این عارضه باعث می‌شود تا با ایجاد […]

دندان‌های ما به مرور زمان با رعایت نکردن نکات بهداشتی و ایمنی دچار شکستگی و پوسیدگی‌های شدید می‌شوند، این شکستگی‌ها و پوسیدگی‌ها گاها به قدری زیاد و خطرناک است که ما مجبور می‌شویم دندان خود را بکشیم. نبود دندان روی لثه شکافی بزرگ در لبخند ایجاد می‌کند و این عارضه باعث می‌شود تا با ایجاد تاثیرات منفی موجب کاهش اعتماد به نفس شود، به همین دلیل برخی از ما از خندیدن و لبخند زدن خود‌داری می‌کنیم. بهترین راه برطرف کردن این حالت نامطلوب استفاده از ایمپلنت دندان است، خیلی از ما با هزینه‌های گزافی که از ایمپلنت دندان شنیده‌ایم زیاد سراغ این شیوه درمانی نمی‌رویم، درست است که ایمپلنت یکی از گران‌ترین خدمات دندان پزشکی به شمار می‌رود؛ اما به راحتی با پرداخت هزینه‌ای ناچیز و خریداری بیمه دندان برای ایمپلنت می‌توانیم هزینه‌های درمانی خود را به‌ طور قابل توجهی کاهش دهیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک پایه فلزی مستحکم و سازگار از جنس تیتانیوم است، که در طی یک جراحی ساده فلز تیتانیوم به شکل یک میله باریک درون استخوان فک قرار داده می شود، این میله فلزی و باریک در حقیقت نقش ریشه طبیعی دندان از دست رفته را ایفا می‌کند؛ و در نهایت بعد از جای‌گیری ایمپلنت در لثه تاج مصنوعی دندان که شکلی شبیه به دندان طبیعی دارد روی ریشه فلزی گذاشته می‌شود. از آنجایی که ایمپلنت دندان بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر از سایر روش‌های درمانی همچون پروتز دندانی و پل زدن است، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت نیز یک روش درمانی محبوب برای داشتن لبخندی زیبا‌تر می‌باشد. در این روند زیباسازی از مواد پر کردن دندان استفاده می‌شود، این مواد به شکل یک خمیر در لایه‌هایی نازک روی دندان‌ها فیکس می‌شوند تا لبخند شما را با روشن‌تر کردن دندان‌ها، اصلاح فرم و پر کردن فاصله بین دندان‌ها درخشنده‌تر و زیبنده‌تر نمایند. کامپوزیت هم مانند ایمپلنت دندان یکی از گران‌ترین خدمات دندان‌پزشکی به شمار می‌رود، اما همانطور که گفتیم شما می‌توانید با خریداری بیمه دندان‌پزشکی برای ایمپلنت و کامپوزیت هزینه‌های خود را کاهش دهید.

بیمه دندان چیست؟

بیمه دندان مهراز نیز مانند هر بیمه‌ نامه دیگری برای کاهش ضرر‌های مالی شکل گرفته است. بیمه دندان در حقیقت بیمه نامه‌‌ای اختصاصی است و فقط خدمات درمانی مربوط به دهان و دندان را شامل می‌شود. شما با پرداخت حق بیمه ای ناچیز می‌توانید از تمامی پوشش‌ها و خدمات درمانی این بیمه برخوردار شوید. این بیمه نامه توسط شرکت‌های معتبر بسیاری همچون مهراز با شرایط و خدمات گسترده‌ای در دندان‌پزشکی‌های سطح کشور ارائه داده می‌‌شود. 

بیمه دندان‌پزشکی برای ایمپلنت

 پوشش دهی‌های بیمه تکمیلی و بیمه دندان بسیاری از شرکت‌ها شامل خدماتی همچون ایمپلنت‌، کامپوزیت و ارتودنسی نمی‌شود، زیرا موارد نامبرده جزو استثنا‌ها به شمار می‌روند و در دسته خدمات زیبا سازی قرار می‌گیرند‌‌. پس با توجه به توضیحات داده شده فقط تعداد کمی از شرکت‌های بیمه از هزینه‌های درمانی در بخش زیبایی دندان پشتیبانی می‌کنند، مهراز کارت از معدود شرکت‌هایی است که تمامی هزینه‌های زیبایی دندان را در پوشش‌های بیمه‌ دندان خود قرار می‌دهد.

قیمت ایمپلنت دندان 

این که هزینه‌ نهایی کاشت دندان دقیقا چقدر می‌شود، تنها با ویزیت پزشک مشخص می شود. در نتیجه پاسخ دهی به این سوال بسیار دشوار است. هزینه ایمپلنت دندان به نیاز افراد بستگی دارد، علاوه بر این قیمت ایمپلنت دندان‌‌ها با توجه به تعداد دندان‌های مورد نیاز به کاشت بسیار متفاوت است. از عوامل مهم دیگری که بر قیمت نهایی تاثیر گذار است، برند تجاری مواد استفاده شده است، به عنوان مثال ایمپلنت‌های تولید شده توسط کشور آلمان، آمریکا و سوئیس به دلیل‌ کیفیت بیشتر گران‌تر از ایمپلنت‌های کره‌ای است. اما به طور کلی قیمت نهایی ایمپلنت‌ها از ۴ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان متغیر است. بنابراین با توجه به هزینه‌های بالای کاشت دندان داشتن بیمه دندان‌پزشکی برای ایمپلنت امری ضروری است.

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان نیز همانند ایمپلنت بسته به تعداد دندان‌هایی که به کامپوزیت نیاز دارند به طور واحدی محاسبه می‌شود. هزینه‌ نهایی کامپوزیت را نمی‌توانیم قبل از مراجعه به پزشک به‌طور دقیق مشخص کنیم. زیرا تشخيص ما با پزشک کاملا متفاوت است به عنوان مثال ممکن است بر‌خلاف اینکه ما فکر می‌کنیم تمام دندان‌ها‌یمان به کامپوزیت نیاز دارند، پزشک تشخیص دهد برای برخی از دندان‌ها لامینت لازم است. اما به طور کلی قیمت کامپوزیت دندان در امسال از ۱ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۳ میلیون تومان ادامه دارد. بیمه دندان پزشکی مهراز کارت هزینه‌های کامپوزیت دندان شما را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

ایمپلنت دندان اقساطی 

برخی از شرکت‌های بیمه علاوه بر کاهش هزینه‌های دندان پزشکی امکان پرداخت اقساطی را نیز برای بیمه گذاران خود قرار می‌دهند. شرکت مهراز کارت علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی تمامی هزینه‌های خدمات دندان پزشکی در بخش درمانی و زیبایی، شرایطی را برای پرداخت اقساطی هزینه‌های ایمپلنت دندان قرار داده‌ است. 

‌نحوه استفاده از بیمه دندان‌پزشکی برای ایمپلنت

به منظور استفاده از بیمه دندان‌پزشکی برای ایمپلنت باید بعد از خریداری بیمه نامه به دندان‌پزشکی‌های طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه نمایید. اگر شما هم مانند خیلی دیگر از افراد دلیل کاهش هزینه‌های ایمپلنت را در این مراکز در نامطلوب بودن کیفیت و خدمات می‌‌دانید، باید بگویم که کاملا در اشتباهید. مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه مهراز همانند سایر مراکز خصوصی از متخصصان و پزشکان حاذقی برخوردار است و از مواد و تجهیزات با کیفیتی برای مراجعه کنندگان استفاده می‌کند. 

خرید بیمه دندان‌پزشکی مهراز

به منظور خرید بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

■ مراجعه به وب سایت اینترنتی مهراز کارت

■ مشورت با متخصصان (در صورت نیاز)

■ ثبت اطلاعات خواسته شده

■ پرداخت حق بیمه

■ دریافت کارت بیمه درب منزل با ارسال رایگان در بیست و چهار ساعت پیش رو.  

همانطور که می‌دانید برای خریداری بیمه دندان از شرکت‌های دیگر باید برای پوشش‌ دهی‌های گسترده‌تر هزینه‌های بیشتری را بپردازید، اما این در حالیست که در شرکت مهراز کارت شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه‌ای ناچیز از تخیف‌های ۵۰ درصدی در تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندان استفاده نمایید. 

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید