انتشار این مقاله


راهکارهای طلایی تربیت فرزند از نظر روانشناسی

تربیت فرزندان در ابتدا توسط والدین صورت گرفته و پس از آن توسط جامعه اطراف ادامه می یابد. تربیت در سنین کودکی، پایه تمامی رفتارها و تصمیم ها در بزرگسالی می باشد. رعایت بعضی نکات باعث شده تا روحیه، پشتکار و اخلاق فرزندان به خوبی شکل بگیرد. راه های زیادی برای تربیت فرزندان وجود دارد. […]

تربیت فرزندان در ابتدا توسط والدین صورت گرفته و پس از آن توسط جامعه اطراف ادامه می یابد. تربیت در سنین کودکی، پایه تمامی رفتارها و تصمیم ها در بزرگسالی می باشد. رعایت بعضی نکات باعث شده تا روحیه، پشتکار و اخلاق فرزندان به خوبی شکل بگیرد. راه های زیادی برای تربیت فرزندان وجود دارد. هر چه تعامل با خانواده بیشتر نهادینه شود، تعامل و ارتباط بیشتر می شود. هم چنین باعث شده تا میزان اعتماد و تکیه به خانواده افزایش یابد. برای تربیت فرزندان بهتر بوده تا به صورت منظم به مشاور مراجعه کنید. اینکار تمامی کمبودها و ضعف ها را در شیوه تربیتی والدین از بین خواهد برد.

راه های تربیت فرزند از دیدگاه روانشناسی

راه هایی متفاوت برای تربیت فرزندان وجود دارد. باری تربیت فرززندان دختر خود بیشتر به او یادآوری کنید تا خود را دوست داشته باشد. ه رچه شادی و تعامل در فرزندان بالاتر باشد، روحیه و پشتکار فرزندان بالاتر می رود. به طبع این موضوع موفقیت در کارهای آن ها افزایش می یابد. برای کمک در ادامه تعدادی راه بیان شده که تاثیری مهم و اساسی در تربیت فرزندان دارد.

– به فرزندان خود بیاموزید که مثبت فکر کنند

مثبت فکر کردن به کودک کمک می کند تا روحیه خود را در کارها حفظ کرده و با انگیزه بیشتری به آنها بپردازد. تمامی رفتارهایی که در کودکان وجود دارد آیینه ای از رفتار والدین می باشد. برای آموزش مثبت اندیشی ابتدا والدین باید این کار را در رفتارهای خود نشان دهند. هم چنین می توان برای اولین قدم افعالی مثبت استفاده نمود. به عنوان مثال به جای بیان عدم علاقه به چیزی، مطلب مورد علاقه خود را در همان زمینه بیان کرد.

قیمت تور استانبول ?

-هرگز بر سر فرزندان خود فریاد نزنید

فریاد زدن و خالی کردن خشم خود از این طریق در بیشتر موارد نتایجی عکس دارد. برای از بین نبردن عزت نفس در کودک، با داد صحبت نکنید. برای کنترل خشم خود دقایقی صبر کرده و سپس به صحبت با کودک بپردازید. این کار علاوه بر ایجاد نکردن تشنج در روابط، به کودک یاد می دهد تا خشم خود را کنترل کند. به راهی عملی فردی را در کنار خود و فرزندانتان تصور کنید فردی غریبه در کنار شما است.  

رتار درست با کودک چگونه است

– کاری کنید کودکانتان از ظاهرشان احساس رضایت داشته باشند

برای داشتن اعتماد به نفس فرزندان باید بدن خود را همان طور که هست دوست داشته باشند. با افزایش اینترنت و فضای مجازی، حیله های تبلیغاتی برای فروش محصولات لاغری و تناسب اندام بالا رفته است. به همین دلیل اغلب نوجوانان امروزه از وزن و هیکل خود احساس رضایت نمی کنند، به طوری که سن عمل های زیبایی به زیر ۱۸ سال رسیده است. باید از سنین کودکی با فرزندان درباره ی دوست داشتن خود و داشتنی بدنی سالم صحبت کرد.  

– به صحبت های فرزندتان توجه کنید

برای ارتباط گرفتن با فرزندان گوش کردن به صحبت های آن ها قدمی مهم و اسای است. برای اینکه کودک احساس ارزشمندی داشته و دجار کمبود اعتماد به نفس از سنین پایین نشود باید هنگام ضحبت کودک، فارغ از موضوضوعی که خواهان صحبت در آن می باشد، به وی گوش فرا داد. ایم کار برای داشتن رابطه ای سالم مورد اصلی اساسی است. هر چه صحبت با والدین بیشتر باشد، کودکان بیشتر مشتاق ارتباط و در میان گذاشتن زندگی خود با مادرو پدرشان خواهند بود.

به صحبت فرزندتان اهمیت دهید

– در هر فرصتی به عنوان یک خانواده جشن بگیرید

شاید به اشتباه والدین فکر کنند، جشن گرفتن حتما به منزله مسافرتی مانند تور قشم از تهران یا خرید وسیله ای گران برای کودک است. اما در واقع این جشن بیشتر به معنی بی تفاوت نبودن والدین به اتفاقات کوچک و بزرک در زندگی می باشد. برای اتفاقات کوچکی چون گرفتن نمره خوب یا کسب مهارتی کوچک نیز ارزش قائل باشید. این کار می تواند خرید چیزی کوچک و یا حتی به شکل بردن کودکان به پارک انجام شود. در این مورد اصل مهم بی تفاوت نبودن به اتفاق است.

– جلسات خانوادگی منظم داشته باشید

برای تعامل بیشتر در کارها می توان در خانواده جلسه هایی در فواصل معین و به طور منظم برگزار کرد. می توان در این جلسات صحبت هایی نظیر گزارش در طی مدت از جلسهس قبلی را بیان کرد. این کار باعث می شود تا اعضای خانواده به هم نزدیک تر شوند. هم چنین تعمل با خانواده در این جلسات بالاتر می رود و به مرور باعث شده تا در مشکلات و شادی های یک دیگر سهیم شوند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید