انتشار این مقاله


درمان اومیکرون با چند روش ساده!

با توجه به اینکه ویروس کووید ۱۹ به دستگاه تنفسی و ریه های انسان حمله می کند سهل انگاری در مراجعه به پزشک عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. بهترین گزینه برای مقابله با این ویروس با توجه به همه گیری کرونا انتخاب متخصص ریه در منزل می باشد. شدت و نوع علائم این بیماری بستگی به نوع […]

با توجه به اینکه ویروس کووید ۱۹ به دستگاه تنفسی و ریه های انسان حمله می کند سهل انگاری در مراجعه به پزشک عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. بهترین گزینه برای مقابله با این ویروس با توجه به همه گیری کرونا انتخاب متخصص ریه در منزل می باشد. شدت و نوع علائم این بیماری بستگی به نوع ویروس وارد شده به بدن(دلتا_ اومیکرون) دارد حتی ممکن ترکیبی از هر دو را تجربه کنید که شرایط بسیار خطرناک و جدی را پدید می آورد. کرونا دلتا هنوز در جامعه درحال گردش است اما به دلیل شیوع کمتر نسبت به اومیکرون، در داده های آماری  به چشم نمی آید. برای تشخیص نوع کوویدی که آن مبتلا شده اید به متخصص ریه در منزل اعتماد کنید.

تفاوت علائم اومیکرون با دلتا

علائم در نوع دلتا و اومیکرون متفاوت است. اختلاف علائم منجر به اختلاف در درمان خواهد شد. مرگ ومیر بر اثر دلتا کووید به دلیل تهاجمی بودن نوع ویروس بسیار بالاست. تشخیص دقیق تر با متخصص ریه در منزل امکان پذیر است. علائم دلتا عبارتند از:

  • از دست دادن حس بویایی یا چشایی
  • بدن درد، ضعف عمومی
  • تب و لرز
  • معده درد
  • اسهال
  • رنگ پریدگی در انگشتان
  • ورم
  • سردرد

علائم اومیکرون

افراد مبتلا به اومیکرون، نسبت به مبتلایان به دلتا ۸۰ درصد کمتر با از دست دادن قدرت بویایی و چشایی مواجه هستند. شایع ترین علامت در اومیکرون با درصد ۷۳ آبریزش بینی است سپس سردرد با ۶۷ درصد در رتبه بعدی قرار می گیرد. اگر ترکیبی از علائم را مشاهده کردید متخصص ریه در منزل را درخواست کنید. علائم اومیکرون شامل:

  • آبریزش بینی
  • سردرد
  • گلودرد
  • عطسه، سرفه
  • کاهش توان جسمی

تشخیص اومیکرون

در بیماری های تنفسی با توان پاندمی بالا مانند کرونا، مراکز بهداشتی درمانی با انبوه بیماران منشا تلفیق سویه های مختلف محسوب می شوند. بیماران مبتلا به کرونا برای تشخیص اومیکرون از نوع دلتا، می توانند از طریق آزمایش خون یا سی تی اسکن تجویزی توسط متخصص ریه در منزل اقدام نمایند. متخصص ریه در منزل ابتدا وضعیت جسمانی شما از لحاظ بیماری زمینه ای ، حساسیت ها و علائم بیماری بررسی می کند. سپس با توجه به نتیجه معاینه فیزیکی (دقت در تنفس، صداهای ریه و… ) آزمایشات تکمیلی را تجویز می نماید. 

تست پی سی آر

این تست نشان دهنده ابتلای شخص به بیماری کووید است که نتیجه آن بین چند ساعت تا چند روز صادر می شود. با توجه به گستردگی دسترسی متخصص ریه در منزل به آزمایشگاه های معتبر، این تست در عرض چند ساعت در اختیار شما خواهد بود. 

درمان اومیکرون

اگر از بیماری کووید ۱۹ جان سالم بدر بردید عوارض آن ممکن است ماه ها یا چندین سال با شما باشد پس، انتخاب نوع درمان توسط متخصص ریه در منزل می تواند تاثیر مستقیم بر توان شما در طول زندگی روزمره در آینده داشته باشد به طوری که در مواجه دوباره با نوع دیگر کووید به شدت ضعیف شوید. متخصص ریه در منزل درمان ها را با توجه به شدت بیماری و محل های درگیری تعیین می کند این درمان ها می تواند مجموعی از تغییر تغذیه تا فیزیوتراپی برای تقویت ریه باشد. 

تغییر تغذیه

ترکیب مواد غذایی ممکن است موجب درمان سریع تر یا وخامت حال بیمار گردد. اگر متخصص ریه در منزل بیماری شما را اومیکرون تشخیص دهد، به تغییر تغذیه بسنده خواهد کرد در غیر این صورت با بستری شدن در بیمارستان برنامه غذایی خاصی در انتظارشماست.

درمان دارویی

مطمئنا درمان دارویی برای آب آوردن ریه با آبریزش بینی متفاوت است. داروهای نوع دلتا کمتر در دسترس هستند. متخصص ریه در منزل که توسط یک موسسه اعزام می گردد، با شرکتهای عرضه دارویی بیشتری در تماس خواهد بود و احتمال دستیابی به داروهای نادر توسط بیمار بیشتر است.

تمرینات تنفسی

طبق داده های جمع آوری شده توسط کارشناسان متخصص ریه در منزل و بیمارستان، در بیماری کرونا؛ توان ریه ها همانند بدن کاهش می یابد. چه دلتا باشد چه اومیکرون! شاید در اومیکرون تاثیر کوتاه مدت و حاد بیماری بر ریه مشهود نباشد اما سرفه و عطسه نشان از تاثیر مزمن ویروس بر دستگاه تنفس دارد. تمرینات تنفسی که توسط متخصص ریه در منزل توصیه می شود در دراز مدت از بازگشت بیماری جلوگیری می کند.

عوارض اومیکرون

سپسیس

عوارض در همه افراد یکسان نیست اما یافته ها نشان می دهد اومیکرون در کودکان و افراد مسن عوارض شدیدی را ایجاد می کند. سپسیس به واکنش شدید سیستم ایمنی نسبت به حضور پاتوژن ها در خون اشاره می کند. متخصص ریه در منزل مجرب در درمان سپسپس است.

نارسایی تنفسی

در نوع دلتا آسیب به ریه ها از شدت بیشتری برخوردار است مبتلایان به اومیکرون نیازی به دستگاه تنفس اکسیژن ندارند اگر در تنفس خود مشکل دارید با متخصص ریه در منزل آن را درمیان بگذارید.

درد قفسه سینه

اگر هم زمان با سرفه؛ درد طولانی مدت یا شدیدی را در قسمت قفسه سینه احساس کردید ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه ای یا قلبی پنهان در شما باشد سریعا به پزشک مراجعه کنید یا از متخصص ریه در منزل کمک بخواهید.

عدم تکلم یا تحرک

یکی از عوارض کرونا می تواند دست دادن توانایی تکلم و حرکت بدن باشد. در اومیکرون، این عارضه کمتر مشاهده شده است اما بی سابقه نیست. تقویت سیستم ایمنی از طریق راهنمایی های متخصص ریه در منزل، امکان بروز آنها را به شدت کاهش می دهد.

نارسایی عضو

اگر به سویه دلتا مبتلا شدید یا به طور همزمان با بیماری اومیکرون دچار مشکلی دیگر مثل مشکل کلیوی هستید؛ امکان نارسایی عضو وجود دارد. سعی کنید، از خدمات متخصص ریه در منزل استفاده کنید تا به این عارضه مرگبار دچار نشوید.

اومیکرون و شکستگی ها

هنگام شکستگی ها امکان عفونت استخوان و انتشار آن در خون افزایش می یابد اگر  این عفونت هم زمان با ورود ویروس اومیکرون به بدن باشد می تواند واکنش آلژیک شدیدی را در پی داشته باشد که تهدید کننده زندگی فرد است. درخواست متخصص ریه در منزل در مراحل اولیه عفونت بهترین کارممکن است.

مدت قرنطینه در اومیکروندر صورت مثبت شدن تست PCR ؛ متخصص ریه در منزل۱۴ روز قرنطینه را به شما پیشنهاد می دهد.

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و تیم دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید