انتشار این مقاله


خداحافظی با بی دندانی با ایمپلنت دندان در کلینیک سریتا

ایمپلنت دندان بهترین و مطمئن ترین راه جایگزین کردن دندانهای از دست رفته است.

ایمپلنت دندان بهترین و مطمئن ترین راه جایگزین کردن دندانهای از دست رفته است. بعضی از افراد در طول زندگی خود ممکن است به دلایل بسیاری یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. گاهی حتی به دلیل بالارفتن سن، عوارض بیماری یا مصرف داروهای خاص این اتفاق برای همه دندان ها بیفتد. به نظر شما راه چاره چیست؟

ممکن است روش های مختلفی برای جایگزینی دندان را امتحان کرده باشید اما قطعا هیچکدام رضایت بخش نبودند. ایمپلنت های دندانی که در کلینیک سریتا کاشته می شوند شباهت زیادی با دندان های اصلی دارند و کارایی آنها هم مانند دندان های طبیعی است و تقریبا می توان گفت در نگاه اول کسی نمیتواند تشخیص دهد که از ایمپلنت استفاده شده است.

روش های جایگزینی دندان از دست رفته

۱- دندان مصنوعی: این دندان‌ها از مواد پلاستیکی قوی ساخته می‌شود و به راحتی از دهان خارج می شوند. دندان های مصنوعی روی صحبت کردن افراد تاثیر بدی دارند. ممکن است زخم یا ناراحتی ایجاد کنند و فرد لذت غذا خوردن را مانند سابق، حس نکند. به علاوه برای تمیز کردن این دندان ها باید آنها را از دهان خارج کرد و همین مساله برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

۲- پروتزهای جزئی: پروتز هم روش دیگری برای جایگزینی دندان است. در این روش پایه هایی از جنس پلاستیک ساخته می شوند و دندان های مصنوعی به آن متصل می شوند و با گیره‌های فلزی به دندانهای طبیعی اطراف وصل می‌شوند. از معایب آن ثابت نبودن و احتمال ایجاد زخم است.

۳- بریج دندانی: بریج دندان که برخی اوقات دندان مصنوعی ثابت نیز نامیده می‌شود، دندان‌های مصنوعی‌ای هستند که توسط تاج به دندان‌های طبیعی در هر دو طرف شکاف متصل می‌شوند. آنها از پرسلن قوی و با دوام و به صورت سفارشی برای هر دندان ساخته می‌شوند. اما چون جای ریشه دندان خالی است مشکل تحلیل استخوان لثه را از بین نمی برد.

 دندان خود را کجا ایمپلنت کنم؟

کلینیک هایی مانند مرکز ایمپلنت، کلینیک سریتا، مبین و سیب سفید همه خدمات ایمپلنت را ارائه می دهند اما نکته مهم این است که انتخاب دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی خوب بدون شک در نتیجه کار تاثیر چشمگیری دارد. زیرا تجربه و تخصص دندانپزشک در طرح ریزی موقعیت و تعداد ایمپلنت­ ها بسیار اهمیت دارد.

ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و در هر مرحله انجام دقیق و با مهارت کار، حساسیت بالایی دارد. در صورتی که دندانپزشک مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است بیمار با عوارضی مانند عفونت ایمپلنت، لق شدن آن یا دندان های کناری و از همه بدتر آسیب‌دیدگی ساختار دندان‌ها یا رگ‌های خونی مواجه شود.

ایمپلنت دندان و مزایای آن

با این که ایمپلنت درمان گرانی به حساب می‌آید اما مزایایی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن صرف‌نظر کرد. از جمله این مزایا می‌توان به راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده، اشاره کرد که باعث می‌شود تا رضایت خاطر بیماران جلب شود. به علاوه در صورتی که بهداشت دهان و دندان را به صورت کامل رعایت کنید، این دندان ها تا آخر عمر میتوانند مانند دندان های طبیعی برای شما نقش داشته باشند.

از مزایای دیگر ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با ایمپلنت، دندان‌های دیگر قربانی دندان از دست رفته نمی‌شوند. زیرا ممکن است دندان های کناری به سمت جای خالی دندان از دست رفته کج شوند.
  • پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار می‌گیرد و استخوان فک به دلیل وجود ایمپلنت، تحلیل نمی‌رود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات از دست دادن دندان می‌شود.
  • به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان بالاتر از سایر درمان‌های جایگزین است و اگر ایمپلنت از دست برود، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.
  • از دیگر مزایای ایمپلنت دندان، اصلاح طرح لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس می باشد.
  • ایمپلنت یک پایه قوی برای دندان دائمی (ثابت) یا قابل جابجایی ایجاد می‌کند و به لحاظ ظاهری و کارایی، با دندان‌های طبیعی هماهنگی زیادی دارد.
  • ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود که با بافت بدن انسان سازگاری مناسبی دارد.
  • ایمپلنت به واسطه ی وجود تیتانیوم، در برابر ترکیبات اسید و نمک و اکسیژن، مقاومت بالایی دارد و به سلامتی دهان و دندان شما کمک می کند.
  • خاصیت غیر مغناطیسی ایمپلنت، سازگاری آن را با استخوان فک، بیشتر می کند.
  • در سطح تیتانیومی ایمپلنت، یک لایه محافظ وجود دارد که آن را در مقابل تحلیل و خوردگی محافظت می‌کند.

روش کاشت ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت طی یک عمل جراحی در لثه شکاف کوچکی ایجاد می شود و پایه در داخل لثه پیچ می شود یا در نمونه های جدیدتر آن در استخوان فک پیچ می شوند. در برخی مواقع این کار بلافاصله بعد از کشیدن دندان انجام می شود. سپس صبر می کنند تا لثه بهبود یابد سپس تاجی را که اندازه و رنگ آن متناسب با دیگر دندان هاست در لابراتوار ساخته شده و در یک جلسه روی پایه قرار می گیرد. کار گذاشتم ایمپلنت به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد پس در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان دقت زیادی داشته باشید.

کلینیک های بسیاری کار ایمپلنت دندان را انجام می دهند مثل مرکز ایمپلنت، کلینیک آرکا، سیب سفید، قلهک یا مبین اما از بین آنها کلینیک سریتا هم از متخصصین باتجربه ای استفاده می کند و هم شرایط اقساطی برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی دارد. علاوه بر آن می توانید برای کیفیت انجام کار ضمانتنامه کتبی دریافت کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید