انتشار این مقاله


زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی واژینال و مقعدی، وسایل جنسی مشترک و به ندرت از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل میشود. زگیل تناسلی زائده های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر میشوند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، زگیل تناسلی یا همان HPV شایع ترین بیماری در بین همه بیماری های مقاربتی است. همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند. علائم شایع زگیل تناسلی : یک یا تعدادی توده بدون درد در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد خارش یا خونریزی از ناحیه تناسلی یا مقعد […]

زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی واژینال و مقعدی، وسایل جنسی مشترک و به ندرت از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل میشود. زگیل تناسلی زائده های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر میشوند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، زگیل تناسلی یا همان HPV شایع ترین بیماری در بین همه بیماری های مقاربتی است. همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند.

علائم شایع زگیل تناسلی :

  • یک یا تعدادی توده بدون درد در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد
  • خارش یا خونریزی از ناحیه تناسلی یا مقعد

شریک جنسی که زگیل تناسلی دارد، حتی اگر علائمی نداشته باشید

زگیل تناسلی می‌تواند روی دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد رشد کند. در مردان، ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یامقعد ایجاد شوند. تورم های کوچک، گوشتی، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما شکلی شبیه گل کلم که به دلیل نزدیکی چند زگیل به هم ایجاد می شود خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی . 

نحوه انتقال زگیل تناسلی

ویروس زگیل تناسلی می تواند حتی زمانی که هیچ زگیل قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد منتقل شود. بسیاری از افراد مبتلا به این ویروس علائمی ندارند اما همچنان می توانند آن را منتقل کنند. پس از ابتلا به عفونت، ممکن است هفته ها تا چندین ماه طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

ممکن است از راه های زیر به زگیل تناسلی مبتلا شوید :

  • تماس پوست به پوست، از جمله رابطه جنسی واژینال و مقعدی
  • به اشتراک گذاشتن وسایل جنسی 
  • رابطه جنسی دهانی، اما این مورد نادر است. 
  • ویروس همچنین می‌تواند از مادر در هنگام تولد به نوزاد منتقل شود، اما نادر است. 
  • بوسیدن و وسایل مشترک مانند حوله، کارد و چنگال، فنجان یا صندلیتوالت عموما باعث اتتقال زگیل تناسلی نمیشوند.

رفع قطعی زگیل تناسلی با لیزر در مشهد

لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بسیاری قرار گرفته به عنوان روشی نوین درمان قطعی زگیل تناسلی در مشهد توانسته رضایت بالایی را جلب کند. در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل تناسلی را از بین می‌برند.
درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت در مقایسه با روش‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد.

برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای لیزر بر رویزگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود. لیزر به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. لیزر CO2 قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد.

آیا لیزر موجب پخش شدن زگیل می شود ؟

خیر، امروزه دستگاه های لیزر مجهز به دستگاه های مکشی وکیوم است که دود حاصل از تابش لیزر بر روی زگیل را به سرعت به خود جذب کرده و به بیرون از محیط میفرستد.

ما در کلینیک فوق تخصصی دکتر دیانا حسینی به دلیل اهمیت بالا به سلامت مراجعین عزیز و کادر درمان خود با تهیه دستگاه هود و فیلتر هوای تصفیه کننده در محیط کلینیک و همچنین در نزدیکی سر مراجعه کنندگان گرامی در هنگام لیزر احتمال ایجاد مشکل را به صفر میرساند.

آیا لیزر زگیل تناسلی کل ویروس را از بدن از بین برده و نوعی درمان قطعی خواهد بود؟

این نکته حائز اهمیت است که این ويروس وقتى وارد بدن شود براى هميشه در بدن باقى ميماند و هرگاه ايمنى يا مقاومت بدن كاهش یابد ويروس فعال ميشود كه در اين زمينه با مصرف داروى ضد ويروس و از بين بردن زگيل هاى حاوى ويروس و كمك به قوى شدن بدن و سركوب ويروس ميشود. يكى از راههاى انتقال ویروس زگیل تناسلی از طريق تماس مستقيم با بدن فرد دچار زگيل است و اين نكته را ما اكثرا در زنان و شوهران ميبينيم که وقتى يكى از آنها گرفتار ميشود ديگرى هم از طريق تماس دچار زگيل و ويروس ميشود. و اينجاست كه برداشتن زگيل حاوى ويروس كمك به جلوگيرى از انتشار آن نموده و در اين زمينه برداشتن زگيل با ليزر بهترين روش و مانع از گسترش بيمارى به ديگرى ميشود.

فواید لیزر زگیل تناسلی

قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروسپاپیلومای انسانی فراهم می کند و موجب شده تا لیزر درمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارایضعف ایمنی باشد. میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانیاست که که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر اکثرا برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت.

هزینه لیزر زگیل تناسلی

هزينه ليزر زگيل تناسلي براساس تعداد، مساحت، برجستگي و محل زگيل مي تواند متفاوت باشد. همواره میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیزر زگیل تناسلی در مشهد از طریق پیج اینستاگرام دکتر دیانا حسینی اقدام فرمایید.

درمان زگیل تناسلی با لیزر بطور معمول در مطب انجام مي شود. ليزر بويژه براي زگيل هاي ابتداي مجراي ادراري روشي موثر ، سريع و بي خطر هست ولي در مواردي كه داخل مجراي ادراري مبتلا شده باشد بايستي در بيمارستان و توسط سيستوسكوپ و زير ديد مونيتور ليزر شود.

جهت پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی چه کنیم؟

  • بعضی از اقدامات پیشگیرانه عبارتند است از:
  • اجتناب از مقاربت بدون حفاظت جنسی با شرکای جنسی متعدد.
  • در صورت مقاربت، از روش های فیزیکی جلوگیری از بارداری استفاده نمایید.
  • منطقه تناسلی را خشک و تمیز نگه دارید.
  • برای جلوگیری از تعرق بیش از حد و افزایش گردش هوا در ناحیهتناسلی از لباس زیر پنبه ای استفاده کنید.
  • زگیل را لمس یا زخم نکنید و حتی آن را فشار ندهید.
  • از خارش محل زگیل اجتناب نمایید.
تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید