انتشار این مقاله


افزایش سایز سینه با پروتز یا تزریق چربی

بسیاری از بانوان اعتقاد دارند که سینه های آن ها کوچک است، رشد کافی را نداشته و یا نامتقارن می باشد. اغلب فکر می کنند آن طور که باید سینه های جذابی ندارند. در برخی از بانوان به دنبال بارداری، زایمان و شیردهی شکل سینه ها تغییر فرم پیدا می دهد و همین امر باعث […]

بسیاری از بانوان اعتقاد دارند که سینه های آن ها کوچک است، رشد کافی را نداشته و یا نامتقارن می باشد. اغلب فکر می کنند آن طور که باید سینه های جذابی ندارند. در برخی از بانوان به دنبال بارداری، زایمان و شیردهی شکل سینه ها تغییر فرم پیدا می دهد و همین امر باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود.

بسیاری از خانم ها برای رسیدن به شکل و اندازه سینه مورد دلخواهشان، اقدام به عمل پروتز سینه می کنند. این جراحی با قرار دادن پروتز پشت بافت طبیعی پستان خانم ها صورت می گیرد. پروتزها کیسه هایی به شکل پستان هستند که با ژل سیلیکون یا سرم نمکی پر شده اند. آن ها برای بهتر نشان دادن ظاهر پستان، در بالای عضله اصلی قفسه سینه یا در زیر آن قرار می گیرند.

زیبایی پستان به چه معناست؟

گاهی اوقات بعضی از جوانان بزرگ بودن سینه را زیبایی بشمار می اورند. در واقع زیبایی پستان به این معنا نیست که بسیار بزرگ باشد. سینه های بسیار بزرگ تنها در مدت زمان بسیار کمی زیبایی دارند و بعد از مدت یک تا دو سال با عوارض بسیاری همراه خواهند بود. در صورتی که تصمیم به جراحی بزرگ کردن سینه دارید می بایست قبل از اقدام به جراحی برای پیشگیری از بروز چنین عوارضی در این مساله با جراح سینه مشورت انجام دهید.

فرم سینه بعد از جراحی برای هرشخص متفاوت است، زیرا بستر کاشت پروتز متفاوت می باشد. به همین دلیل فردی که سینه های کوچک و سفتی دارد بعد از جراحی فرم سینه آن با شخصی که سابقه شیردهی، افتادگی و پوست شل را یکسان نخواهد بود.

در تمامی اشخاص سیستم عضلانی، پوست و نسج پستان یکسان نیست به همین دلیل تعریف زیبایی سینه برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت بوده و زیبایی برای افراد در یک چهارچوب مشخصی تعریف می گردد.

توضیحاتی در خصوص پروتزها

لایه خارجی پروتز سینه از سیلیکون و در بعضی موارد از پلی اتیلن تشکیل شده است. داخل پروتز می تواند ازژل سیلیکون و یا سالین تشکیل شده باشد. پروتزهای سیلیکونی، ظاهر طبیعی تری را نسبت به پروتزهای سالینی ایجاد می کنند و فرم های متفاوتی دارند. پروتزهای مملوء از سالین، ظاهرطبیعی کمتری دارند و احتمال پاره شدن آن ها بیشتر می باشد.

اندازه و سایز پروتز

پروتز سینه قبل از جراحی و در هنگام جلسات مشاوره، اندازه  پروتز و میزان کش آمدن پوست مورد سنجش قرار می گیرد. در بانوانی که لاغراندام هستند، انتخاب پروتز سایز بزرگ باعث می شود سینه ظاهر طبیعی و موزونی نداشته باشد. پزشک با معاینات دقیقی که قبل از جراحی انجام می دهد، سایز مناسب پروتز را برای فرد در نظر خواهد گرفت.

فرم پروتز

پروتز می تواند به فرم گرد و یا قطره اشکی باشد. پروتزهای گرد، ظاهر پرتری به قسمت بالای سینه می دهند. با انتخاب هر یک از انواع پروتز، شما می توانید میزان برجستگی و بیرون زدگی سینه را انتخاب کنید تا با مشورت جراح پستان، بهترین فرم پروتز انتخاب شود.

محل قرارگیری پروتز سینه

محل قرارگیری پروتز سینه روی عضله یا زیر عضله سینه یک مساله تخصصی و جراحی است . عوامل مختلفی در انتخاب محل قرارگیری پروتز نقش دارند که این عوامل عبارت است از:

سن

وضعیت پوست

وضعیت تصمیم گیری آینده (اقدامات بارداری)

شغل

و …

هر کدام این پارامتر ها مشخص می کند نوع، سایز و محل قرارگیری پروتز به چه شکل باشد.

جنس پروتز

پروتز سینه از مواد مختلفی ساخته می‌شود. جنس‌های مختلف پروتز از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند وجراح با توجه به شرایط  متقاضی از میان آن‌ها یکی را انتخاب می‌کند. تفاوت اصلی و عمده جنس‌های مختلف پروتز سینه در هزینه جراحی، احساس راحتی و محل برش جراحی است. پروتز سینه از نظر جنس به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

پروتز سینه ثابت

پارگی پروتز سینه ثابت بر روی شکل ظاهری آن‌ها تاثیری بسزایی ندارد. این پروتزها به ‌فرم اشکی شکل عرضه می‌شوند و تراکم سیلیکون بیشتری دارند. ظاهر این پروتزها نسبت به پروتزهای آب نمکی طبیعی‌تر است اما در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی ظاهری تقریبا غیرطبیعی دارند. به علت بافت سفت آن‌ها، امکان آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار پایین تر است و معمولا برای قرار دادن آن‌ها در سینه برش‌های بزرگ‌ تری نیاز است.

هزینه پروتز سینه

به طور معمول هزینه انجام پروتز سینه با پروتز سالین پایین تر است و برش کوچک‌تری نیاز دارد. سایز آن‌ها نسبت به پروتزهای سیلیکونی کوچک‌تر است و به همین دلیل ممکن است برای خانم های لاغر که حجم سینه خیلی کمی دارند، مناسب نباشد؛ اما این پروتزها احتمل دارد به‌خودی ‌خود خالی شوند یا چین بخورند. همچنین این پروتزها ممکن است اثراتی منفی بر روی بافت اطراف خود بگذارند.

۷  توصیه مهم بعد از انجام پروتز سینه

  • ۱.تا دو هفته پس از عمل از خوابیدن بر روی سینه‌ها پرهیز کرده و ترجیحا طاق‌باز بخوابید.
  • ۲.از انجام ماساژ یا فشار دادن سینه‌ها پرهیز کنید.
  • ۳.بخیه‌های محل برش در مدت ۱۰ تا ۱۴ روز جذب می‌شوند؛ بنابراین از دست‌کاری جای بخیه‌ها و زخم جراحی جلوگیری کنید. درصورتی‌ که از بخیه‌های جذبی استفاده نشده است، ۵ تا ۷ روز پس از عمل برای کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه کنید. پس از یک هفته می‌توانید به کارهای عادی و روزمره خود بپردازید.
  • ۴.حداقل تا ۱ یا ۱.۵ ماه پس از عمل از فعالیت‌های سنگین ورزشی، دویدن یا بلند کردن اجسام با وزن بالا خودداری کنید. پس از دو هفته با هماهنگی پزشک می‌توانید فعالیت‌های ورزشی سبک را اغاز کنید.
  • ۵.درصورتی ‌که دکتر برای شما استفاده از سوتین طبی را تجویز کرده است، در همه ساعات روز به مدت ۶ تا ۱۲ هفته بعد از عمل از آن استفاده کنید.
  • ۶.در هنگام رانندگی به فرمان نزدیک نشوید تا فشاری به سینه‌ها وارد نگردد.
  • ۷.تا یک سال از آفتاب گرفتن یا انجام سولاریوم پرهیز کنید.

حجم دهی سینه با تزریق چربی

یکی دیگر از راه ها برای افزایش سایز سینه تزریق چربی به سینه می باشد.در واقع این روش برای افرادی که چربی کافی دارند و همچنین قسمت بالای سینه ان ها نیاز به پر شدن دارند صورت میگیرد.باید توجه کرد که برای انجام این کار فرد متقاضی نیاز به این موضوع دارد که حتما در ابتدا پیکرتراشی انجام دهد و سپس چربی ای که توسط دستگاه های مختلف مثل لیپوماتیک یا پال ساکشن شده به بالای سینه تزریق شود.

ماندگاری و هزینه تزریق چربی به سینه

در این متد چربی به حدودا ۳۰ درصد ماندگاری دارد و بخش قابل توجهی از این چربی توسط بدن جذب می شود و هزینه انجام این کار هم با توجه به نواحی ساکشن چربی و محل انجام جراحی متفاوت است و عددی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ممکن است متغیر باشد.

منبع : biotinclinic.ir/fat-injection-breast

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید