انتشار این مقاله


طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریودی

یکی از مهم ترین خواص زعفران برای خانم ها، ایجاد نظم در دوره قاعدگی است. کسانی که پریودی آنها عقب می افتد و دچار نگرانی و اضطراب میشوند، می توانند از دمنوش زعفران استفاده کنند و بی نظمی های عادت ماهیانه خود را با این گیاه با ارزش درمان کنند. در ادامه این مطلب به […]

یکی از مهم ترین خواص زعفران برای خانم ها، ایجاد نظم در دوره قاعدگی است. کسانی که پریودی آنها عقب می افتد و دچار نگرانی و اضطراب میشوند، می توانند از دمنوش زعفران استفاده کنند و بی نظمی های عادت ماهیانه خود را با این گیاه با ارزش درمان کنند. در ادامه این مطلب به شما می گوییم که طلای سرخ چه فایده ای برای قاعدگی دارد و نحوه درست کردن دمنوش زعفران برای پریودی به چه صورت هست.

زعفران و همان عطر و طعم دل انگیز! اگر از ظاهر زیبا و خواص زعفران بگذریم، بی شک لقب طلای سرخ برازنده اوست. رنگین بودن شله زرد، زیبایی برنج ایرانی و عطر انواع غذاهای سنتی، همه از وجود زرپران (نام دیگر زعفران) است. گران قیمت بودن آن بی دلیل نیست؛ زیرا این گیاه مسیر دشواری را از کاشت تا برداشت سپری می کند و البته فواید زعفران آنقدر بیشمار است که شاید نتوان آن را با هیچ گیاهی مقایسه کرد. اگر قصد خرید زعفران اصل مشهد (قیمت و خرید اینترنتی زعفران عمده) را دارید؛ فروشگاه هفت مغز بهترین انتخاب برای شما می باشد.

خواص شگفت انگیز زعفران برای پریودی :

یکی از مزیت های مهمی که فواید زعفران برای پریود شدن خانم ها دارد، این است که دم کرده این ادویه با ارزش بی نظمی های عادت ماهیانه را از بین می برد. همچنین تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که مصرف درست و به اندازه آن می تواند موجب بهبود سروتونین در مغز شود و اختلالات قاعدگی و افسردگی های پس از آن را درمان کند.

نوشیدن دم کرده زعفران، برای خانم هایی که همیشه پریودی نامنظمی دارند و از این بابت آزرده هستند، بسیار سودمند است؛ زیرا این گیاه قاعده آور و انرژی زا است و کمک می کند تا در این دوره حساس خواب راحتی داشته باشید.

دمنوش زعفران؛ سریع ترین روش باز شدن قاعدگی!

در طب سنتی از گیاه زعفران بسیار استفاده میشود و از جمله مهم ترین آنها منظم کردن دوره پریودی و محرک برای شروع قاعدگی است. ترکیب اصلی آن کروسین، (ماده ای که عامل رنگ دهی است) برای درمان افسردگی و بدخلقی تاثیر گذار است.

برای باز شدن قاعدگی بهتر است در روزهایی که نزدیک پریودی است، دو الی سه نوبت دمنوش زعفران را به روشی که در ادامه به شما می گوییم دم کنید و میل کنید. این دم کرده مقوی، باعث انقباضات رحمی میشود و کمک می کند تا سیکل منظم تری داشته باشید.

از فواید زعفران برای رحم غافل نشوید!

اگر روزانه از چای زعفران استفاده کنید، می توانید بدن خود را پیش از رسیدن به دوره حساس قاعدگی آماده کنید؛ زیرا این دمنوش می تواند دردهای عضلانی که در ناحیه شکم و کمر خود دارید را کمتر کند و همچنین کمک می کند تا در این دوره آرامش بیشتری داشته باشید.

زرپران می تواند آمادگی رحم برای بارداری و زایمان راحت را بالا ببرد. بانوانی که در دوران حاملگی خود از زعفران استفاده کرده اند، زایمان سزارین در آنها کمتر بوده است؛ به این دلیل که باعث نازک شدن دیواره های سرویکس و کوتاه شدن آن میشود.

نکته : برای مصرف زعفران در دوران حاملگی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

طرز تهیه دم کرده زعفران برای پریودی :

مواد لازم :

  • زعفران ساییده شده : یک سوم ق. م
  • پودر دارچین : یک سوم ق. م ( یا ۲ عدد چوب دارچین)
  • پودر زنجبیل : یک سوم ق. م ( یا زنجبیل تازه)

روش دم کردن آن :

برای تهیه دمنوش زعفران، ابتدا زعفران ساییده شده را در یک چای خوری به همراه مقداری کمی آبجوش بریزید و تا ۲۰ دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. سپس پودر دارچین و پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید و باهم ترکیب کنید. سپس مقداری نبات و آبجوش به این ترکیب خوش رنگ اضافه کنید و میل کنید. مصرف این دمنوش بر پریودی و سلامت بدن شما تاثیر زیادی می گذارد و به شما کمک می کند تا از دردهای ناشی از آن را بهتر و راحت عبور کنید.

به اصل بودن زعفران توجه داشته باشید!

زعفران چیست؟ (همه چیز درباره گیاه زعفران) بعضی از افراد سعی می کنند تا زعفران های تقلبی به شما بفروشند، که بافت و رنگ آن هیچ تفاوتی با اصل آن ندارد. همین موضوع باعث شده تا تشخیص زعفران اصل از تقلبی کار سختی باشد. شما باید فروشگاهی را برای خرید زعفران اصل انتخاب کنید که از اعتبار و سابقه خوبی برخوردار باشد.

در این مطلب ما به طور کامل در رابطه با بهترین دمنوش برای پریود شدن با شما صحبت کردیم و در قسمتی از محتوا طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریودی را به شما یادآور شدیم تا بتوانید این دوران حساس و مهم را با راحتی بیشتری سپری کنید. فروشگاه هفت مغز، مرکز فروش زعفران مرغوب و درجه یک می باشد و شما می توانید بدون هیچ نگرانی این محصول را تهیه کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید