انتشار این مقاله


بادی انالایزر ها میگویند : چربی، قاتل سیستم ایمنی بدن

چگونه چربی بدن سیستم ایمنی شما را خراب می کند؟ هیچ کس مریض بودن را دوست ندارد، این چیزی است که همه روی آن توافق دارند. اگر کاری وجود داشت که می توانستید برای بهبود سلامت خود و کاهش روزهای بیماری خود انجام دهید چه بود؟ جواب این سوال پیش بادی انالایزر است ، داشتن ترکیب بدنی […]

چگونه چربی بدن سیستم ایمنی شما را خراب می کند؟

هیچ کس مریض بودن را دوست ندارد، این چیزی است که همه روی آن توافق دارند. اگر کاری وجود داشت که می توانستید برای بهبود سلامت خود و کاهش روزهای بیماری خود انجام دهید چه بود؟

جواب این سوال پیش بادی انالایزر است ، داشتن ترکیب بدنی سالم در کنار قوی تر کردن سیستم ایمنی بدنتان به شما کمک می کند که در برابر عفونت‌های جزئی مقاومت کنید و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهید.

بادی کامپوزیشن سالم چیست؟ 

انالیز بدن یا به عبارتی تجزیه و تحلیل بدن به بیان ساده، شامل دو حوزه اصلی می شود: توده عضلانی و درصد چربی بدن (در محدوده سالم ۱۰-۲۰٪ برای مردان، ۱۸-۲۸٪ برای زنان).

بر اساس مطالعه ای که در امریکا صورت گرفته، بیش از ⅔ درصد از آمریکایی ها به عنوان افراد دارای اضافه وزن طبقه بندی می شوند. آمریکایی ها به طور متوسط از هر زمان دیگری در تاریخ سنگین تر هستند. انالیز وضعیت سلامتی این افراد نشان داد که افزایش مشابهی در میزان ابتلا به بیماری قلبی و دیابت وجود داشته است. به همین دلیل CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا) می گوید چاقی در این کشور یک اپیدمی است.

درباره  برگه انالیز بدن  بیشتر بخوانید

وقتی سیستم ایمنی بدنتان فعال می شود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که بدن شما بیمار می شود (به دلیل عفونت باکتریایی، ویروس و غیره) سیستم دفاعی بدن فعال می شود و باعث التهاب می شود. مکانیسم دفاعی بدنتان به عنوان اولین موج دفاعی در برابر مهاجمان خارجی عمل می کند. به دلیل افزایش جریان خون، قرمزی و تورم اتفاق می افتد که می تواند ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. به این فکر کنید که هنگام سرماخوردگی چه اتفاقی برای بینی شما می افتد، این التهاب است. این واکنش توسط گلبول های سفید خون به نام ماکروفاژها و پروتئین هایی که از خود ساطع می کنند به نام سیتوکین ایجاد می شود. سیتوکین ها التهاب را تحریک می کنند.

التهابی که توسط سیستم ایمنی بدن شما ایجاد می شود، معمولا چیز خوبی است. این بدان معناست که بدن شما هورمون‌ها و پروتئین‌های مناسب را آزاد می‌کند، گلبول‌های سفید خون را برای شروع روند بهبودی فعال می‌کند و برای شکست دادن عفونت تلاش می‌کند. اگر هیچ التهابی وجود نداشت، بدن شما دچار مشکل جدی می شد.

بادی کامپوزیشن و میزان چربی بدن چه ارتباطی با التهاب دارند؟ 

انالیز سیستم ایمنی بدن نشان می دهد که وقتی گلبول‌های سفید باعث التهاب می‌شوند، نشانه این است که سیستم ایمنی به درستی کار می‌کند. التهاب شروع می شود، گلبول های سفید خون به مهاجم خارجی حمله می کنند، مهاجم خنثی می شود و التهاب فروکش می کند.

این روشی است که سیستم دفاعی بدن شما به طور طبیعی کار می کند. با این حال، گلبول های سفید خون تنها نوع سلولی نیستند که توانایی انتشار سیتوکین ها را دارند. نوع دوم سلولی که می تواند سیتوکین ها را ساطع کند و باعث التهاب شود، سلول های چربی هستند. باور عموم این است که بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند تا در صورت کمیاب شدن غذا بتوانید بعداً از آن برای انرژی استفاده کنید. 

نتایج انالیز بدن، دانشمندان را متوجه این کرده است که چربی یک اندام می تواند مجموعه ای کامل از پروتئین ها و مواد شیمیایی، از جمله سایتوکین های التهابی را ترشح کند.

بیشتر بخوانید : تجهیزات پزشکی زنان و اورولوژی

وقتی انالیز بدنی نشان می دهد که دائما بافت چربی اضافه می کنید

 بادی کامپوزیشن بدنی که دائما بافت چربی اضافه می کند نشان می دهد که سیتوکین ها توسط سلول های چربی شما آزاد می شوند و باعث التهاب می شوند. در واقع، چاقی توسط محققان به عنوان “وضعیت التهاب مزمن و کم درجه” مشخص می شود. این بدان معناست که افزایش سلول‌های چربی، بدنتان را در یک وضعیت ثابت استرس-پاسخ ایمنی قرار می‌دهد، همیشه در حالت التهاب است و سیستم ایمنی شما برای همیشه “روشن” است. سیستم ایمنی بدنتان را انالیز کنید و ان را مانند تیم دفاعی در نظر بگیرید که بسیار آموزش دیده و برای دفع هر مهاجم خارجی طراحی شده است. در این سناریو، سلول های چربی شما مانند عوامل دشمن هستند که در قلمرو خانه شما کاشته شده اند. ماموریت آنها گسترش ترس از حمله در هر زمان است و مدافعان شما را فریب می دهند تا همیشه در حالت آماده باش باشند.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، التهاب دائمی و بی پایان برای بدن خوب نیست.

سیستم ایمنی خراب شده است

تجزیه و تحلیل ترکیب بدن نشان می دهد که چاقی باعث یک حالت التهابی مزمن می شود و این باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد. التهاب مزمن یک مسئله جدی است و می تواند منجر به ایجاد بیماری ها و شرایط جزئی و جدی شود. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

آنفولانزا:

شاید به یاد داشته باشید که سال های گذشته یک نوع کشنده از ویروس آنفولانزا به نام H1N1 وجود داشت. با پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران، پزشکان در اسپانیا متوجه چیزی شدند: 

انالیز بدنی این بیماران نشان داد که افراد دارای اضافه وزن و چاق به تعداد نامتناسبی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه ظاهر می‌شدند، و برای مدت طولانی‌تری نسبت به افرادی که چاق بودند یا اضافه وزن نداشتند، ماندند. به نظر می رسد افزایش التهاب ناشی از افزایش سیتوکین های پیش التهابی عامل اصلی در افزایش خطر آنفولانزا بوده باشد. داستان‌هایی از این دست، محققان در کانادا را به تجزیه و تحلیل بدن و سوابق آنفولانزا در ۱۲ سال گذشته سوق داد که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ ادامه داشت. دانشمندان با انالیز بدن افراد چاق دریافتند که آنها بیشتر از افراد لاغر، برای بیماری‌های تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که افراد چاق در فصول آنفولانزا به دلیل پاسخ ایمنی ضعیف، جمعیتی «در معرض خطر» بودند.

بیماری قلبی

تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که بیماری قلبی مهمترین قاتل بزرگسالان در ایالات متحده است. اگرچه عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در ایجاد بیماری قلبی نقش داشته باشد، اما تحقیقات اخیر به التهاب ناشی از چاقی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در ایجاد آن اشاره کرده است.

انالیزهای بدنی نشان می دهد که مقصر اصلی، دوباره سیتوکین های تولید شده توسط چربی اضافی در بدن هستند. این سیتوکین ها باعث التهاب دیواره رگ های شما شده و باعث آسیب به شریان ها و افزایش فشار می شود. فشار خون نیرویی است که خون به دیواره رگ های خونی شما فشار می آورد. وقتی فشار خون بالا دارید، به این معنی است که قلب شما خون را به طور موثر پمپاژ نمی کند و شروع به بزرگ شدن می کند. بزرگ شدن قلب یک عامل خطر مهم است که اگر اقدامات لازم برای رفع آن انجام نشود، می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

دیابت

بادی کامپوزیشن افراد دیابتی نشان می دهد که بدن دچار وضعیتی می شود که با مقاومت به انسولین روبرو می شود (ناتوانی بدن شما در حذف قند اضافی از خون). درست مانند بیماری قلبی، عوامل مرتبط زیادی وجود دارد که منجر به شروع دیابت نوع ۲ می شود و چاقی از دیرباز با ایجاد دیابت مرتبط بوده است.

نتایج انالیز های بدنی به محققان کمک کرد که بتوانند ارتباط بین چاقی، التهاب و مقاومت به انسولین را نشان دهند. نشان داده شد که افزایش التهاب مجموعه ای از فرآیندها و سیستم های غدد درون ریز را مختل می کند. وقتی چاقی و التهاب متعاقب آن برای مدت طولانی کنترل نشود، خطر ایجاد مقاومت به انسولین و در نهایت دیابت را افزایش می‌دهد.

هر آنچه باید از بادی آنالایزر بدانید

چه کسانی در معرض خطر ضعف سیستم ایمنی بر اثر چاقی هستند؟

سیستم ایمنی ضعیف و التهاب مسائلی نیستند که فقط مربوط به افراد دارای اضافه وزن باشند. بسیاری از مردم می دانند که اضافه وزن و چاقی ناسالم است و در طول زمان می تواند منجر به بیماری های جدی شود. مسلماً، رژیم غذایی نامناسب و سطوح پایین فعالیت در طول زمان به بیماری قلبی و دیابت در افراد چاق کمک می کند.

مگر انکه مفهوم دقیق چاقی را بدانید و ان را به درستی در انالیز بدن خود لحاظ کنید

بادی کامپوزیشن افراد چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالا تعریف می شود، در واقع راهی برای بیان رابطه وزن و قد. اگر BMI شما از ۲۵ بیشتر شود، برچسب “اضافه وزن” به شما داده می شود و زمانی که BMI شما از ۳۰ بیشتر شود، دارید به سطوح مختلف چاقی پیشرفت می کنید.

انالیز تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن که پزشکان سال‌ها است برای ارزیابی چاقی از ان استفاده می کنند، شاخص BMI است. اما متأسفانه، BMIبا برچسب‌گذاری نامناسب به افراد چاق یا دارای اضافه وزن (زمانی که باید از خطرات چاقی خود آگاه باشند)، به سردرگمی منجر شده است.

تجزیه و تحلیل ترکیب بدن، تجمع بیش از حد چربی در بدن را چاقی معنا می کند، اما باید به نکته ای توجه داشته باشید، ممکن است BMI”طبیعی” داشته باشید اما چربی اضافی زیادی داشته باشید. به این افراد می گویند “چاق لاغر”. مهمتر از همه، افراد چاق لاغر در بسیاری از خطرات متابولیک (مشابه افرادی که BMI بالایی دارند) از جمله خطر التهاب و نقص سیستم ایمنی، شریک هستند. به همین دلیل است که باید به داشتن چربی بیش از حد بدن نه تنها به عنوان یک مشکل برای افرادی که به وضوح اضافه وزن دارند، بلکه برای افرادی که نسبت به میزان چربی بدنشان عضله کافی ندارند، نگاه کنید.

تجزیه و تحلیل ترکیب بدن یکی از راه‌های تشخیص این است که آیا در معرض خطر هستید یا خیر. این روش درصد چربی بدن شما را نشان می دهد، عددی که با استفاده از آن می توانید متوجه شوید که آیا میزان چربی شما برای فردی هم اندازه شما سالم است یا خیر؟

Amazon

چگونه سیستم ایمنی خود را به تنظیمات اولیه برگردانید

نتایج انالیز بدن خوشبختانه به محققان کمک کرد تا چربی بدن (و به‌ویژه چربی احشایی داخلی) را به‌عنوان عامل اصلی التهاب و سیستم ایمنی آسیب‌دیده شناسایی کنند، آنها همچنین قادر به اندازه‌گیری پیشرفت‌ها در صورت کاهش چربی بدن هستند. هدف از فعال کردن مجدد سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از تحریک دائمی آن است.

بادی کامپوزیشن بیماران چاقی که با محدودیت کالری و جراحی چاقی وزن کم کردند، کاهش قابل توجه در فعالیت سیستم ایمنی بدن را نشان داد که به معنای التهاب کمتر است. این کاهش در فعال سازی سیستم ایمنی قبل و بعد از جراحی رخ داده است که نشان می دهد جراحی همیشه ضروری نیست: فقط کاهش توده چربی – و به طور خاص، چربی احشایی مهم است.

ترکیب بدن از طریق مجموعه ای از روش هایی که باعث کاهش چربی و افزایش عضله می‌شود، بهبود پیدا می کند و می‌تواند به شما این امکان را بدهد که توده چربی خود را به شیوه‌ای سالم کاهش دهید که نیازی به اقدامات شدید مانند جراحی چاقی وجود نداشته باشد. اگرچه این فرآیند می‌تواند زمان ببرد (زمان خواهد برد)، اما تأثیرات داشتن ترکیب بدنی بهبود یافته و سالم بسیار زیاد است، که کمترین آن کاهش التهاب کلی بدن و عملکرد مجدد سیستم ایمنی بدن شما به درستی است.

بیشتر بخوانید : مقایسه انواع دستگاه بادی انالایزر

زندگی سالم با سیستم ایمنی سالم

 بررسی تخصصی تاثیر میزان چربی در سیستم ایمنی بدن نشان داد که 

چربی اضافی بدن با تحریک دائمی سیستم ایمنی، بدنتان را خراب می کند

التهاب ناشی از چربی، بدن شما را بیمارتر و در برابر بیماری آسیب پذیرتر می کند

می توانید با کاهش چربی بدن خود، این تغییرات را کاهش داده و معکوس کنید.

هرکسی بسته به درصد چربی بدنش و نه وزنش، ممکن است در معرض خطر باشد.

هیچ کس دوست ندارد بیمار باشد، و بیماری هایی مانند دیابت را که برای یک عمر باقی می مانند، تحمل کند. 

انالیز بدن و تعیین درصد چربی یکی از بهترین راه ها برای کمک به جلوگیری از این مشکلات است. زمانی که درصد چربی بدن خود را به دست آوردید، می توانید آن را با محدوده نرمال برای مردان و زنان مقایسه کنید. برای مردان، باید بیش از ۲۰ درصد چربی بدن نداشته باشید. برای بانوان، باید کمتر از ۲۸٪ بمانید. این درصدها ممکن است بسته به منبعی که با آن مشورت می کنید کمی متفاوت باشد، اما با محدوده های تعیین شده توسط کالج پزشکی ورزشی آمریکا تطابق دارند.

بادی کامپوزیشن بدنتان را در محدوده سالم نگه دارید، اگر توده چربیتان را کاهش دهید، متعاقباً التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی خود را تقویت خواهید کرد. شاید داشتن فرم بدنی لاغر و شبیه مدل ها انگیزه لازم را در شما ایجاد نکند، اما بدن سالم و روزهای مریضی کمتر چطور؟

نحوه ساخت عضله، کاهش چربی: ترکیب بدن سالم

در اینجا سه زمینه اصلی برای تغییر بادی کامپوزیشن، بهبود سلامت و تندرستی کلی بدن وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید.

۱. به جای کاهش وزن روی ترکیب بدن تمرکز کنید

آنالیز میزان کاهش وزن را متوقف کنید. در عوض، تغییرات در بادی کامپوزیشن را دنبال کنید، به این معنی که برنامه ای بر اساس کاهش چربی داشته باشید و در عین حال کاهش توده بدون چربی بدن را به حداقل برسانید؛ این غیرممکن نیست. مطالعه ی آنالیز بدنی افراد نشان داده که کاهش وزن، زمانی که با تغذیه مناسب و تمرینات قدرتی همراه باشد، می تواند کاهش توده بدون چربی بدن را به حداقل برساند.

بادی آنالیز راهی سریع و آسان برای آزمایش منظم و پیگیری پیشرفت شما هستند.

۲. کالری های خود را بشمارید و عادات غذایی جدیدی ایجاد کنید.

یک گام مهم بهبود عادات غذایی انتخاب یک برنامه غذایی است، در واقع باعث می شوند از رژیم غذایی خود لذت خواهید برد.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بهینه سازی کاهش چربی بیشتر از کاهش وزن طول می کشد. برنامه های کاهش وزن سریع، مانند برنامه هایی که در مسابقه بزرگترین بازنده نشان داده شده است، به شما کمک می کند تا مقدار زیادی وزن کم کنید، اما همانطور که دیدید تقریباً ۱/۵ کاهش وزن آنها توده بدون چربی بدن بود و متابولیسم آنها به شدت کاهش یافت.

برنامه های غذایی موثر شما را وادار می کند که یک هدف قابل کنترل و پایدار داشته باشید که چنین اثرات منفی بر متابولیسم نداشته باشد. رویکرد آهسته و پیوسته در کاهش وزن بهترین گزینه است و منجر به تغییرات طولانی مدت خواهد شد.

۳. تمرینات قدرتی را برای افزایش متابولیسم خود شروع کنید

بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که تمرینات قدرتی و وزنه برداری فقط برای ورزشکاران و بدنسازان است. افزایش عضله فواید زیادی دارد، از افزایش توانایی بهبودی پس از بیماری، کاهش مقاومت به انسولین، کمک به تحرک با افزایش سن و البته کمک به مبارزه با چاقی با افزایش BMRو متابولیسم.

تغییر بادی کامپوزیشن برای طولانی مدت

همانطور که توضیح دادیم، کاهش چربی بسیار مهمتر از کاهش وزن است و منجر به تغییرات طولانی مدت خواهد شد.

آنالیزر بدن ترکیب بدن‌تان را دقیق اندازه گیری می کند و به شما کمک می کند تا در مسیر رسیدن به تناسب اندام درست، قرار بگیرید و در عین حال چربی‌ها را برای همیشه کاهش می‌دهید.

بیشتر بخوانید : تجهیزات پزشکی لاغری

آیا بادی آنالایزرها دقیق هستند؟

مقیاس‌های چربی بدن، تخمینی دقیق از فرد را ارائه می‌دهند. با این حال، آن‌ها خیلی دقیق نیستند. مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که روش BIA اندازه‌گیری ترکیب بدن در هنگام استفاده از فرمول ریاضی , درست است . با این حال , مقیاس چربی بدن که محققان مورد آزمایش قرار دادند از فرمول دقیق برای تخمین زدن bfp استفاده نکردند.

همچنین در سال ۲۰۱۶ ، گزارش‌های مصرف کنندگان تست شش مقیاس چربی بدن مختلف را انجام دادند . ابتدا ، محققان از یک ماشین مبتنی بر آزمایشگاه به نام a Pod برای گرفتن اندازه‌گیری‌های دقیق چربی بدن استفاده کردند . سپس آن‌ها این نتایج را با داده‌هایی مقایسه کردند که از استفاده خانگی از مقیاس‌های چربی بدن استفاده می‌کردند .

مزایا و معایب استفاده از بادی آنالایزر

مزیت اصلی بادی آنالایزر، استفاده از آن در خانه کار راحتی است. استفاده از این مقیاس‌ها آسان و بی‌خطر است. همچنین تا زمانی که مقیاس‌ها در اندازه های خود ثابت باشند. آن‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند تا تاثیر رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را در طول زمان دنبال کند .

با این حال ، مقیاس‌های چربی بدن روشی دقیق برای تخمین زدن bfp نیستند . طبق گفته پزشکان ، آن‌ها معمولا ً میزان bfp را با مقدار زیاد تخمین می‌زنند یا ناچیز می‌شمارند . همچنین مقیاس‌های چربی بدن نیز نمی‌توانند نشان دهند که چربی بدن فرد در کجا ذخیره شده‌است . مکان چربی بدن در هنگام ارزیابی مستعد بودن فرد در برابر بیماری , یک مورد مهم تلقی می‌شود . به عنوان مثال , مطالعه ۲۰۱۶ انجمن بین افزایش چربی شکمی و خطر بالاتر توسعه بیماری‌های قلبی عروقی را نشان داد .

بهترین بادی آنالایزر کدام است؟

دستگاه بادی انالایزر اینبادی با توجه به اینکه تنها دستگاه بادی انالایزر با دقت ۹۹.۸% نسبت به دستگاه انالیز دگزا میباشد بهترین دستگاه انالیز بدن میباشد

https://inbody.ir/

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید