انتشار این مقاله


چه کرم هایی برای پوست صورت خوب است

پوست تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به نگرانی افراد مختلف، به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید، زیبایی پوست به خودی خود با استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی‌تواند جایگزین شود. از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمت های بدن است […]

پوست تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به نگرانی افراد مختلف، به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید، زیبایی پوست به خودی خود با استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی‌تواند جایگزین شود.

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمت های بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد ، پس با این اوصاف توجه به سلامت و بهداشت آن هم بسیار مهم است. براي آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم در مورد کرم پوست صورت بحث نماییم و می توانید بهترین خرید محصولات زیبایی پوست را در بین محصولات فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز انتخاب نمایید و شما قادر هستید برای کسب اطلاعات بیشتر و سوالات موجود در ذهن خود،یک مشاوره رایگان از متخصصین ما ترتیب دهید.

چه کرم هایی برای پوست صورت خوب است

یک کرم صورت خوب را چگونه انتخاب و استفاده کنیم؟

اگر در انتخاب کرم صورت دچار سردرگمی شده‌اید و انتخاب برای شما سخت شده است، بدانید که تنها نیستید. امروزه محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که یافتن آن‌چه که پوست واقعاً به آن نیاز دارد را دشوار کرده است.

از چه زمانی باید از کرم صورت استفاده شود؟

این عادت استفاده از کرم‌های صورت را از اواسط تا اواخر دهه ۳۰-۲۰ سالگی در خود باید ایجاد کنید. استفاده از یک کرم روز و یک کرم شب راهکار خوبی است و همچنین باید مطمئن شوید که محصول متناسب با نوع پوست‌تان را انتخاب کرده‌اید.

چرا استفاده از کرم صورت اینقد حائز اهمیت می باشد؟

استفاده از کرم صورت بسیار مهم است زیرا رطوبت و حالت ارتجاعی را در پوست حفظ کرده و به کاهش چین ‌و چروک، لک‌های پیری و دیگر خطوط ریز کمک می‌کند. کرم‌های صورت همچنین به عنوان یک سد محافظ برای پوست عمل می‌کنند. به دنبال محصولاتی باشید که غیر کومدون‌زا هستند؛ به این معنی که منافذ پوست را مسدود نکرده و باعث ایجاد جوش نمی‌شوند.

تفاوت کرم‌ روز و شب در چیست؟

کرم ‌های روز و شب در کاری که قرار است برای پوست شما انجام دهند تفاوت دارند. کرم شب باید به عمق پوست نفوذ و به ترمیم آن کمک کند. در حالی که کرم روز از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند.

چه ترکیباتی باید در یک کرم روز وجود داشته باشد؟

کرم روز باید سبک‌‌ و حاوی موارد زیر باشد:

·       ضد آفتاب:

به دنبال یک کرم با خاصیت ضد آفتاب با ماندگاری طولانی باشید؛ به این معنا که فاکتور محافظت در برابر آفتاب کرم (SPF) 30 یا بیشتر باشد.

·       ویتامین C:

ویتامین سی پوست را روشن و رنگ آن را یکنواخت می‌کند و همچنین در محافظت از پوست در برابر پرتوهای فرا بنفش و اثرات تخریبی آن‌ها، موثر است.

چه ترکیباتی باید در یک کرم شب وجود داشته باشد؟

کرم‌‌های شب معمولاً هنگام غروب استفاده می‌شوند و در طول شب، به صورت عمقی به پوست شما نفوذ ، و پوست شما را مرطوب ، نرم و ترمیم می کند.

·       رتینول‌:

این ماده از مشتقات ویتامین A می باشد و دارای خاصیت ضد پیری است و به رفع خطوط ریز، چین‌وچروک و لک‌های قهوه‌ای پوست کمک می‌کند.

·       آلفا هیدروکسی اسیدها و بتا هیدروکسی اسیدها:

این ترکیبات از سیتریک اسید و سایر اسیدهای میوه تشکیل شده‌اند و برای پوست‌های کدر و تیره یا خشک مناسب هستند به این ترتیب که پوست را به آرامی لایه‌برداری و نرم کرده و به نفوذ کرم به پوست نیز کمک می‌کنند.

·       هیالورونیک اسید:

این ماده رطوبت را جذب کرده و به پوست سفتی و شادابی را هدیه می دهد و همچنین باعث رفع خطوط ریز، چین‌ و چروک و مشکلات رنگدانه‌ای پوست خواهد شد.

·       ویتامینE :

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی می باشد که پوست را مرطوب و رنگ آن را روشن می‌کند.

·       رزوراترول:

رزوراترول یک آنتی اکسیدان است و به کاهش استرس کمک می‌کند.

ترکیبات مورد نیاز یک کرم مناسب پوست صورت

در استفاده از کرم صورت از چه ترکیباتی باید دوری کرد؟

اگر دارای پوستی چرب و جوش دار هستید ،به سمت استفاده از روغن‌های معدنی، موم و وازلین نروید. این مواد بسیار سنگین هستند و می‌توانند باعث بسته شدن منافذ پوست شوند و آکنه را تشدید کنند. (به یاد داشته باشید که به دنبال کلمه غیر کومدون‌‌زا بر روی بسته‌بندی محصول باشید.)

این را هم مد نظر داشته باشید که روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارد که حتی برای پوست‌ های چرب و مستعد آکنه نیز مفید هستند؛ مانند جوجوبا، روغن میوه گل رز یا روغن هسته انگور.

به سمت مصرف محصولات حاوی متیل پارابن‌ها / پارابن‌ها نروید. این مواد نگهدارنده محصولات آرایشی می‌توانند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شده و منافذ پوست را مسدود کنند.

پارابن‌ها همچنین می‌توانند به پوست نفوذ کرده و مانند یک استروژن بسیار ضعیف در بدن عمل کنند و به طور بالقوه باعث بروز سرطان سینه با گیرنده هورمونی مثبت شوند. پارابن‌ها در بافت سینه و بافت سرطانی سینه یافت شده‌اند.

آیا کرم روشن کننده پوست و کرم سفید کننده پوست یکی هستند؟

بسیاری افراد این دو محصول را یکسان می‌دانند، اما این‌ کرم‌ها علی‌رغم تشابهی که دارند، برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند.

·       کرم روشن‌کننده پوست (Skin Lightening) :

برای برطرف کردن برخی مشکلات پوستی نظیر لک‌های پیری (یا لک‌های کبدی)، اسکار آکنه (جای جوش) یا تغییر رنگ پوست ناشی از تغییرات هورمونی طراحی شده است.

·       سفید کردن پوست (Skin Whitening) :

اما به معنی کاستن از رنگ طبیعی پوست با استفاده از مواد شیمیایی است. محصولات طراحی‌شده برای این هدف، صرف نظر از وجود یا عدم وجود مشکلات پوستی، رنگ کلی صورت را از آنچه به‌طور طبیعی هست، روشن‌تر می‌کنند.

هدف اکثر افراد از استفاده کرم‌های روشن‌کننده پوست، برطرف کردن مشکلات پوستی است. فرمولاسیون ای کرم ها این گونه است که از طریق کاهش رنگدانه‌های پوست (ملانین) ،کار خود را انجام می دهند.

از آنجا که کرم‌های روشن کننده پوست، در یک طیف عملکردی گسترده تولید می‌شوند، بسیاری از آن‌ها را می‌توان به‌طور محدود (برای برطرف کردن تیرگی ناحیه خاصی از پوست) یا به‌طور گسترده (برای روشن کردن رنگ کل پوست صورت) استفاده کرد.

البته همیشه توصیه می‌شود قبل از استفاده این نوع کرم‌های صورت، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. اگر مشکلات پوستی از نوعی باشند که لک‌های روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست ایجاد کنند، سفید یا روشن کردن کلی پوست صورت می‌تواند وضعیت بخش‌هایی که از قبل دچار کاهش رنگدانه شده‌اند را بدتر کند. همچنین چون این کرم‌ها مستقیماً روی عملکرد سلول‌های تولید‌کننده رنگدانه اثر می‌گذارند، بهتر است نحوه و میزان استفاده آن‌‎ها را بر حسب نیازهای پوست خود، از پزشک‌‌تان جویا شوید.

استفاده از کرم دور چشم

بخشی از صورت زیبا مربوط به دور چشم است. براي رهایی از چین و چروک های پنجه کلاغی و پف زیر چشم، حتماً از عینک آفتابی، کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و خواب کافی داشته و  راه و روش خوابیدن خویش را اصلاح کنید.

استفاده از پاک کننده مناسب پوست

دکتر Ava Shamban، متخصص پوست در سانتا مونیکا ميگويد : براي پوست هایی که دارای چربی و جوش هستند، یک ژل سیلسیلیک یا پراکسید بنزوئیل براي شست و شو عالی است.

براي پوست های خشک، پاک کننده های گلیکوئیک یا شیری مرطوب مطلوب هستند.

 براي پوت های با لکه های قهوه ای استفاده از یک شستشوی روشن کننده مثل یک پاک کننده آلفا هیدروکسی اسید توصیه ميشود .

در موقع کرم زدن، دست خود را به خوبی شستشو دهید تا آلودگی های دست به صورت منتقل نشوند چون این آلودگی ها باعث ایجاد جوش و اکنه می شوند.

در پایان این را هم بگوییم براي داشتن پوستی سالم و با طراوت باید اصول زندگی سالم رعایت شود که شامل تغذیه سالم، خواب کافی، نداشتن اضطراب، پرهیز از استعمال دخانیات، قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور افتاب و استفاده از کرم ضدآفتاب است. رعایت همه این عوامل میتواند پیری را به تأخیر بیندازد و پوست را براي زمان طولانی تری شاداب نگه دارد.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات زیبایی و مراقبت از پوست می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید