انتشار این مقاله


آیا درمان لنف ادم با زالو درمانی امکان پذیر است؟

زالو درمانی و استفاده از طب سنتی و اسلامی جدیدا در درمان لنف ادم بسیار به گوش می رسد که افزایش آگاهی به گرفتن تصمیم درست کمک خواهد کرد

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و تیم دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

اختلال لنف ادم یکی از حالت هایی است که به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود. آسیب غدد لنفاوی، عدم جریان صحیح مایع لنف و تجمع این مایع در بافت های مختلف منجر به بروز لنف ادم می شود. درمان لنف ادم یا ورم لنفاوی عمدتا از طریق ماساژ تخصصی و بانداژ کردن بافت آسیب دیده انجام می گیرد. با این حال، ممکن است درباره درمان لنف ادم با زالو درمانی یا روش های درمانی سنتی دیگر نیز مطالبی شنیده باشید. 

نکته مهم: این مقاله از فضای وب جمع‌آوری شده است و نمی تواند معیار تصمیم گیری شما باشد چنانچه به محتوا پزشکی و مشاوره پزشکی در زمینه زالو درمانی در لنف ادم نیاز دارید توصیه می شود روی لینک زالو درمانی در لنف ادم کلیک کنید و مقاله دکتر شهپر حقیقت لنفوتراپیست و استاد دانشگاه را در این زمینه مطالعه بفرمایید

به طور کلی در سال های اخیر، استفاده از روش های درمانی مدرن به یکی از دغدغه های پزشکان و حتی بیماران تبدیل گردیده است. درمان با زالو درمانی، طب سوزنی، استفاده از گیاه درمانی و مانند این موارد، از جمله روش های درمانی جدید به حساب می آیند. نمی توان این موضوع را انکار کرد که استفاده از این روش ها در برخی موارد مفید واقع می شود. اما تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که استفاده از این روش های مکمل برای همه بیماری ها، اختلالات و موقعیت ها مناسب نخواهد بود.

برای مثال، درمان لنف ادم با زالو درمانی یکی از مواردی است که هیچ گونه تایید پزشکی برای انجام آن وجود ندارد. بر اساس نظر بسیاری از پزشکان لنفوتراپیست از جمله دکتر شهپر حقیقت و نیز پزشکان متخصص طب سنتی، درمان لنف ادم با زالو درمانی برای بهبود و یا کنترل درد بیماران روش مناسبی نیست. در این مقاله قصد داریم به جزییات بیشتری درباره درمان لنف ادم با زالو درمانی بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

زالو درمانی چیست؟

عوارض درمان با زالو درمانی برای انواع بیماری ها چیست؟

درمان با زالو درمانی برای چه بیمارانی مفید است و به چه کسانی توصیه نمی شود؟

درمان لنف ادم با زالو درمانی چگونه است؟

نتیجه گیری

زالو درمانی چیست؟

درمان با زالو درمانی یکی از روش های نسبتا جدیدی است که در رفع بیماری های مختلف به کار برده می شود. زالوهای دارویی، موجوداتی با سه فک و دندان های بسیار ریز هستند. عملکرد این موجودات کوچک شامل سوراخ کردن پوست فرد و مکیدن خون او در محل تحت درمان خواهد بود. 

مراقبین بهداشتی که از روش درمان با زالو درمانی استفاده می کنند، بین 20 تا 45 دقیقه به این موجودات مکنده زمان می دهند تا از بافت تحت درمان خون بمکند. تعیین مدت زمان انجام این کار و تعداد زالوهایی که برای درمان باید به کار گرفته شوند، به نظر مراقب بهداشتی بستگی خواهد داشت. 

در هر حال، با انجام زالو درمانی به ازای هر زالو تنها حدود 15 میلی لیتر خون از بدن فرد استخراج خواهد شد. در نظر داشته باشید که زالوهایی که برای زالو درمانی به کار می روند، نوع خاصی هستند که عمدتا از کشورهای مجارستان و سوئد خریداری می شوند.

درمان با زالو درمانی برای چه بیمارانی مفید است و به چه کسانی توصیه نمی شود؟

درمان با زالو می تواند عوارض بسیاری داشته باشد و در حوصله این محتوا نیست در مقاله کلینیک لنفوتراپی  پویا که توسط خانم دکتر حقیقت نگاشته شده است و در پاراگراف اول لینک آن گذاشته شده به این موارد اشاره شده است اما بپردازیم به فواید

زالو درمانی در علم پزشکی به عنوان یک روش درمانی مکمل به حساب می آید؛ اما تحقیقات مختلف درباره آن همچنان ادامه دارد. افرادی مانند بیماران دیابتی که در معرض خطر از دست دادن عضو هستند، برخی بیماران قلبی و افرادی که در اثر جراحی های زیبایی ممکن است بخشی از بافت بدن خود را از دست بدهند، می توانند از روش زالو درمانی استفاده کنند. زیرا این کار به برداشتن لخته های خون و واریس کمک فراوانی خواهد کرد. در عین حال، افراد مبتلا به کم خونی نباید از زالو درمانی استفاده کنند. همچنین، افرادی که سابقه لخته شدن خون و یا آسیب شریان ها را دارند، کاندید مناسبی برای زالو درمانی نخواهند بود.

اما سوال اصلی این است که تا چه اندازه می توان به درمان لنف ادم با زالو درمانی اعتماد کرد؟ و اینکه آیا می توان از زالو درمانی برای درمان لنف ادم استفاده نمود یا خیر؟ در بخشی از این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

درمان لنف ادم با زالو درمانی چگونه است؟

یکی از تصوراتی که در افراد مختلف ایجاد گردیده است، کارآمدی درمان لنف ادم با زالو درمانی است. در واقع، ایده این افراد آن است که زالو درمانی می تواند جریان لنف را در بدن بهبود ببخشد. در نتیجه، امکان جریان یافتن آن فراهم شده و عملا از تجمع مایع لنف جلوگیری خواهد کرد. اما بهتر است بدانید داده ها و اطلاعاتی که به این نتایج منجر گردیده اند، به سال های دور مربوط می شود. بنابراین، هنوز لازم است تجربیات و نتایج دقیق تری از مطالعات بالینی در این زمینه به دست آید.

به طور کلی، پذیرش روش زالو درمانی به عنوان یک روش درمانی بلامانع است. در واقع، مطالعات بالینی که تاکنون در موارد مختلف انجام گرفته است نشان می دهند که زالو درمانی در درمان برخی بیماری ها بسیار موثر عمل می کند. مخصوصا اگر بافت تحت درمان، یک بافت سالم و بدون ناهنجاری های بافتی نظیر لنف ادم باشد. 

همچنین، استفاده از زالو درمانی در بافت های همبند تقریبا بلامانع و البته موثر است. اما لازم است بدانید که درباره درمان لنف ادم با زالو درمانی به هیچ عنوان نتایج و مدارک معتبر و موثقی وجود ندارد.

از نظر دکتر شهپر حقیقت، لنفوتراپیست معتبر و مجرب، برای درمان لنف ادم با زالو درمانی هیچ گونه تاییدیه پزشکی وجود ندارد. در واقع، این روش درمانی حتی از دید بسیاری از متخصصین طب سنتی نیز مردود اعلام شده است. علت این موضوع به آسیب رگ های لنفاوی زیر جلدی در هنگام مکیدن خون مربوط می شود. در اصل، در بیماران مبتلا به لنف ادم که تحت زالو درمانی قرار می گیرند، در هنگام مکیدن خون، بخشی از رگ های لنفاوی که به پوست نزدیک تر هستند، دچار آسیب می شوند. در نتیجه، جریان یافتن مایع لنف با اختلال مواجه شده و عملا می تواند لنف ادم را تشدید نماید. به این ترتیب، بهتر است از درمان لنف ادم با زالو درمانی اجتناب کنید.

نتیجه گیری

استفاده از روش های درمانی مکمل در پزشکی نظیر درمان با زالو درمانی، طب سوزنی و مانند آن ها می تواند مفید باشد. اما درمان لنف ادم با زالو درمانی یک روش درمانی نامعتبر محسوب می شود. زیرا با ایجاد آسیب در رگ های لنفاوی نزدیک به پوست، امکان جریان یافتن مایع لنف تا حدودی مختل خواهد شد. بنابراین، تجمع مایع لنف و اختلال لنف ادم شدیدتر می گردد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید