انتشار این مقاله


خواص شیره خرما

خواص شیره خرما بسیار زیاد است. می توان گفت همه با خواص بسیار با ارزش شیره خرما آشنا هستند. شیره خرما به دلیل دارا بودن طعم شیرین و مواد مغذی فراوان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین های موجود در شیره خرما سبب بهبود درمان بسیاری از بیماری ها می شوند. شما با مصرف […]

خواص شیره خرما بسیار زیاد است. می توان گفت همه با خواص بسیار با ارزش شیره خرما آشنا هستند. شیره خرما به دلیل دارا بودن طعم شیرین و مواد مغذی فراوان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین های موجود در شیره خرما سبب بهبود درمان بسیاری از بیماری ها می شوند. شما با مصرف این شیره بسیار مفید می توانید بسیاری از بیماری های خود را درمان کنید. مصرف شیره خرما به صورت سنتی بهتر است. زیرا هیچگونه مواد افزودنی ندارد.

خواص شیره خرما از نظر درمانی

شیره خرما سرشار از ویتامین های گروهB، C، A1، مواد معدنی و قند طبیعی است. با مصرف شیره خرما نیازی به مولتی ویتامین ها نخواهید داشت. یکی از خواص شیره خرما تامین انرژی بدن است. مصرف شیره خرما در کودکان سبب افزایش قدرت یادگیری آن ها خواهد شد. شیره خرما سرشار از فیبر است. بنابراین مصرف آن برای درمان یبوست بسیار مفید می باشد.

از دیگر دلایلی که ما خرید شیره خرما را به شما توصیه می کنیم، افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش است. از اینرو مصرف این نوع شیره به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. شیره خرما حاوی ویتامین A و کاروتنوئید است. مصرف این ماده برای درمان شب کوری بسیار مفید می باشد. خانم های باردار می توانند با مصرف شیره خرما زایمان راحت تری داشته باشند. زیرا شیره خرما سبب بازتر شدن دهانه رحم و آسان تر شدن وضع حمل خواهد شد.

یکی دیگر از خواص شیره خرما درمان کم خونی است. زیرا این شیره حاوی آهن و فولیک اسید می باشد. شیره خرما آهن طبیعی دارد. این امر سبب افزایش گلبول های قرمز خون خواهد شد. مصرف شیره خرما به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B جهت رفع خستگی و ضعف بسیار موثر است. همچنین عنصر منیزیم و فسفر موجود در شیره خرما سبب تقویت سلول های عصبی می شوند.

افرادی که وزن کمی دارند با مصرف شیره خرما می توانند وزن خود را افزایش دهند. زیرا کالری شیره خرما بالا است. از دیگر خواص با ارزش شیره خرما بهبود وضعیت پوست شما می باشد. شیره خرما ویتامین C و D دارد. این نوع ویتامین ها خاصیت الاستیک پوست را بهبود می بخشند. همچنین شیره خرما خاصیت ضد پیری دارد. با مصرف شیره خرما می توانید پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

خرما، یکی از مقوی‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌ها بوده که حتی تمامی خواص خود را در شیره خرما هم حفظ می‌کند. اکثر ما از خواص شیره خرما برای چاقی اطلاع داریم؛ این شیره یکی از ارکان مهم در رژیم غذایی افراد لاغر و کودکان در سن رشد است. چاق شدن و وزن گرفتن زمانی مناسب است که با مواد غذایی مفید و سالم همراه باشد زیرا تجمع چربی با مواد غذایی مضر و چاق کننده، هیچ فایده‌ای ندارد و تنها سلامت را تهدید می‌کند. استفاده از شیره خرما، اضافه وزنی همراه با سلامتی، تقویت بدن و رفع ضعف عمومی بدن به همراه دارد. پس با ما همراه باشید تا با طریقه مصرف شیره خرما برای چاقی صورت که یکی از دغدغه‌های مهم افراد زیادی است، آشنا شوید و از خواص شیره خرما برای چاقی صورت و اندام در جهت شادابی، زیبایی و سلامتی بهرمند شوید.

آشنایی با دیگر خواص شیره خرما در درمان بیماری ها

شیره خرما مواد مغذی فراوانی دارد. از اینرو سبب افزایش قوای جنسی می شود. شیره خرما به دلیل دارا بودن آهن سبب تقویت رشد موها خواهد شد. زیرا گردش خون در زیر پوست را افزایش داده و سبب تقویت فولیکول های مو می شود. از دیگر خواص شیره خرما تقویت و استحکام استخوان ها است. این نوع شیره سرشار از کلسیم و منیزیم می باشد. همچنین مصرف شیره خرما به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی برای افرادی که دچار آرتروز و التهاب مفاصل هستند بسیار مفید است. در واقع شیره خرما سبب تسکین درد مفاصل و بهبود دردهای روماتیسمی خواهد شد.

یکی دیگر از خواص شیره خرما کاهش کلسترول خون است. زیرا چربی بسیار کمی دارد. شما می توانید با مصرف کنترل شده شیره خرما از خاصیت شیرین کنندگی آن استفاده کنید. شیره خرما سرشار از پروتئین است. از اینرو مصرف آن سبب حفظ عضلات و ماهیچه ها می شود. افراد ورزشکار می توانند قبل از تمرینات ورزشی جهت تامین پروتئین بدن از شیره خرما استفاده کنند. این امر سبب تامین کالری مورد نیاز بدن خواهد شد.

روش های استفاده از این نوع شیره بسیار مفید

شما می توانید این ماده غذایی با ارزش را با روش های مختلف مصرف کنید. شما می توانید از این ماده به عنوان صبحانه استفاده کنید. شیره خرما در کنار ارده، سر شیر، کره، خامه و … بسیار مقوی است. از آنجاییکه فواید شیره خرما تامین انرژی مورد نیاز بدن می باشد. شما با مصرف آن به عنوان صبحانه می توانید در تمام طول روز بدون خستگی و ضعف فعالیت داشته باشید.

شما می توانید شیره خرما را به همراه شیر گرم مصرف کنید. با اضافه کردن شیره انگور به این ترکیب می توانید معجون فوق العاده ای جهت کم خونی درست کنید. با ترکیب روغن، آرد و شیره خرما می توانید حلوا بپزید. حلوا یکی از دسرهای معروف ایرانی است. همچنین به جای شکر می توانید برای تهیه شیرینی و دسر از شیره خرما استفاده کنید. 

شیره خرما طبع گرمی دارد. از اینرو تهیه شربت آن در کنار غذاهای با طبع سرد بسیار مناسب است. ترکیب شیربرنج و شیره خرما یک ترکیب فوق العاده لذیذ و مقوی برای وعده صبحانه می باشد. یکی دیگر از خوراکی های پر مصرف در شهرهای مختلف ایران ترکیب شیره و برف است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از خواص شیره خرما درمان کم خونی می باشد. ترکیب سه شیره انگور، خرما و توت برای درمان کم خونی بسیار موثر است. این ترکیب برای بیمارانی که دچار کم خونی شدید هستند بسیار مناسب می باشد.

منبع مقاله: وب سایت سویدا

https:///soveyda-co.ir/12070/

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید