انتشار این مقاله


کدام بیمه دندانپزشکی سقف تعهدات بیشتری دارد؟

بیمه دندانپزشکی همواره از مورد توجه‌ترین انواع بیمه بوده است زیرا دندان درد یکی از وحشتناک‌ترین درد‌هایی است که آدمی تجربه می‌کند و باید به سرعت درمان کند. اگر تا به حال این درد به سراغ شما آمده و به دندانپزشک مراجعه کرده‌اید، متوجه هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی شده‌اید. وجود این هزینه‌های بالا، لزوم بیمه دندانپزشکی […]

بیمه دندانپزشکی همواره از مورد توجه‌ترین انواع بیمه بوده است زیرا دندان درد یکی از وحشتناک‌ترین درد‌هایی است که آدمی تجربه می‌کند و باید به سرعت درمان کند. اگر تا به حال این درد به سراغ شما آمده و به دندانپزشک مراجعه کرده‌اید، متوجه هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی شده‌اید. وجود این هزینه‌های بالا، لزوم بیمه دندانپزشکی را بیش از پیش برای ما نمایان می‌کند.

از آنجا که دندانپزشکی با هزینه‌های بالایی همراه است، بیمه‌های پایه معمولا آن را پوشش نمی‌دهند. در اینجاست که اهمیت بیمه تکمیلی دندانپزشکی خودش را نشان می‌دهد. در این مقاله، انواع مختلف بیمه‌ دندانپزشکی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و در ارتباط با سقف تعهدات بیمه دندانپزشکی نیز مطالبی ذکر خواهد شد.

منظور از بیمه دندانپزشکی چیست؟

بیمه دندانپزشکی به صورت مستقل وجود ندارد و معمولا در قالب پوشش‌ بیمه درمان تکمیلی مطرح می‌شود. این پوشش‌ شامل عیب‌ها و مشکلات مختلف دندان است که برای هر انسانی ممکن است بار‌ها در طول زندگی پیش آید. از آنجا که هزینه‌های دندانپزشکی بسیار سنگین است، افراد زیادی به دنبال پیدا کردن بهترین بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی هستند.

با توجه به اینکه افراد به دلایل مختلف به دندانپزشک نیاز خواهند داشت، شرکت‌های بیمه، برای خدمات دندانپزشکی طرح‌های تکمیلی را ارائه کرده اند. در اکثر این شرکت‌ها در قسمت بیمه‌های تکمیلی و خانوادگی می‌توان بیمه دندانپزشکی را نیز انتخاب کرد که این اقدامی موثر است و در بهبود بهداشت دهان و دندان افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد.

اهمیت بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟

بیمه تکمیلی دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بیمه‌های پایه بعضی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی مانند کشیدن دندان و جرم‌گیری را تقبل می‌کنند اما این خدمات معمولا بسیار ساده و ابتدایی هستند و شامل موارد پیچیده‌تر نمی‌شوند. مشکل این است که این بیمه‌ها دارای دندانپزشک‌های مخصوص خود هستند و این خدمات ساده نیز تنها باید نزد این دندانپزشک‌ها انجام بگیرد و مطب‌های خصوصی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. به همین دلیل است که بیمه تکمیلی دندانپزشکی ضرورت دارد و تنها نمی‌توان به بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی بسنده کرد.

انواع بیمه تکمیلی دندانپزشکی

از آنجا که خدمات دندانپزشکی برای افراد جامعه بسیار مهم است و افراد زیادی به دنبال خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی هستند، شرکت‌های مختلفی وارد این عرصه شده‌اند و سعی می‌کنند خدمات متمایزی را برای افراد فراهم آورند. در ادامه به بررسی شرکت‌های مختلف بیمه و نوع تعهدات آن‌ها می‌پردازیم.

بیمه دندانپزشکی آتیه‌سازان حافظ

بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ یکی از انواع بیمه تکمیلی دندانپزشکی است. شرکت آتیه‌سازان حافظ در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است و این بیمه پایه اینک خدمات تکمیلی را در زمینه‌های مختلف از جمله دندانپزشکی ارائه می‌دهد. این شرکت بیمه توانسته است حدود ۷ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد و در فضای رقابت با دیگر شرکت‌های بیمه بسیار موفق عمل کند.

  • بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ خدماتی مانند جراحی لثه، ایمپلمنت، اورتودنسی و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • سقف پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی بیمه دندانپزشکی آتیه سازان حافظ تا دو برابر تعرفه مصوب است که سقف سالانه این تعهدات برای طرح اول ۲۰۰ هزار تومان و برای طرح دوم ۳۰۰ هزار تومان برای هر بیمه‌شونده است. البته هر یک از اعضای خانواده می‌تواند از سقف تعیین‌شده برای دیگر اعضا هم استفاده کند.
  • تعهدات دندانپزشکی بیمه آتیه‌سازان حافظ برای بازنشتگان کشوری از اول فروردین ۱۴۰۱ شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. سقف این تعهدات بستگی به قرارداد تنظیم‌شده با سازمان طرف قرارداد دارد.

بیمه تکمیلی دانا برای دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی بعد از خدمات بستری در کشور ما پرهزینه‌ترین خدمات درمانی هستند و به همین دلیل است که افراد جامعه اکثرا به دنبال بیمه دندانپزشکی هستند. حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل هزینه‌های دارویی کشور مربوط به دندانپزشکی است.

تعهدات بیمه تکمیلی دانا برای دندانپزشکی مانند دیگر شرکت‌های بیمه توسط مقررات و بخشنامه‌های سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود. خدمات دندانپزشکی بیمه دانا به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • خدمات مربوط به ویزیت
  • خدمات رادیوگرافی تک‌دندان
  • کشیدن انواع مختلف دندان
  • جراحی‌های مربوط به دندان‌های نهفته در نسج نرم و سخت
  • جرمگیری شیار‌های بالا و پایین لثه
  • بروساژ فک‌ها که نوعی جرم‌گیری است
  • پر کردن سطحی و ترمیم دندان
  • نصب روکش و عصب‌کشی دندان
  • دیگر هزینه‌ها به جز هزینه‌های مربوط به زیبایی

سقف تعهدات دندانپزشکی بیمه دانا بستگی به نوع قرارداد دارد و با توجه به نوع قرارداد‌ها متفاوت است. این یعنی هر شرکت و سازمانی قرارداد خاص خودش را دارد و درخواست‌های این سازمان‌ها با همدیگر تفاوت دارد. طبیعتا هر چه حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌شده بیشتر باشد، سقف تعهدات نیز بالاتر خواهد رفت.

برای این که از سقف بیمه تکمیلی دانا برای دندانپزشکی مطلع شوید، لازم است با مسئولان قرارداد با بیمه دانا در شرکت و سازمان خودتان صحبت کنید. این مسئولان ،معمولا با توجه به شرایط سازمان خود و درخواست‌های پرسنل اقدام به انعقاد قرارداد می‌کنند.

بیمه دندانپزشکی تامین اجتماعی

از آنجا که سلامتی و زیبایی دندان‌ها بر چهره افراد نیز بسیار تاثیر می‌گذارد، افراد زیادی به دنبال خدمات تکمیلی دندانپزشکی هستند.  بیمه تامین اجتماعی نیز این ضرورت را درک کرده و خدمات تکمیلی زیادی را در این راستا ارائه می‌دهد. البته این بیمه در حالت پایه نیز خدماتی مانند کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم‌گیری سطحی رادر شعب دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی تقبل می‌کند.

مشکل در اینجاست که بیمه‌شدگان برای برخورداری از این خدمات ابتدایی باید به مراکزی که تامین اجتماعی معرفی می‌کند، مراجعه کنند که این مراکز نیز عمدتا بسیار شلوغ هستند و زمان زیادی را هدر می‌دهند. خدماتی که بیمه دندانپزشکی تکمیلی تامین اجتماعی ارائه می‌دهد، شامل موارد زیر هستند:

  • خدمات مربوط به جراحی دندان‌های نهفته
  • جرم‌گیری مربوط به بالا و پایین لثه
  • بروساژ فک و پر کردن سطحی دندان
  • رادیوگرافی تک‌دندان به همراه ترمیم دندان‌های خراب‌شده
  • کشیدن دندان‌های مختلف از جمله دندان عقل
  • خدماتی که در ارتباط با ویزیت بیمار انجام می‌گیرد

در صورتی که تمایل دارید در مورد شرایط و سقف تعهدات بیمه دندانپزشکی ایران، بیمه دندانپزشکی پاسارگاد، بیمه سلامت، بیمه دندانپزشکی ایرانیان و بیمه دندانپزشکی کوثر بدانید اینجا را کلیک کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید