انتشار این مقاله


نحوه تمیز کردن رد لاستیک دوچرخه از روی فرش

اگر شما هم کودک خردسالی در خانه داشته باشید، حتما دوچرخه نیز یکی از لوازم و سرگرمی های اوست. لکه های لاستیکی که روی فرش بر جای می مانند، ناشی از گرم شدن لاستیک در اثر اصطکاک است که سطح لاستیک را ذوب می کند. رد لاستیک در واقع لاستیک ذوب شده است که به […]

اگر شما هم کودک خردسالی در خانه داشته باشید، حتما دوچرخه نیز یکی از لوازم و سرگرمی های اوست. لکه های لاستیکی که روی فرش بر جای می مانند، ناشی از گرم شدن لاستیک در اثر اصطکاک است که سطح لاستیک را ذوب می کند. رد لاستیک در واقع لاستیک ذوب شده است که به سطح منتقل شده است.

 

اگرچه رد لاستیک سیاه رنگ بر روی فرش شما بسیار زشت و ناخوشایند است و ممکن است مشکل بزرگی به نظر برسد، اما راه هایی برای پاک کردن این لکه ها از روی فرش وجود دارد. مراحل گفته شده در این مقاله که توسط کارشناسان قالیشویی توحید تهیه شده است را دنبال کنید تا بتوانید این لکه های سرسخت و مزاحم را از روی فرش خود پاک کنید.

مواد و لوازم مورد نیاز برای پاک کردن لکه لاستیک دوچرخه از روی فرش 

برای اینکه بتوانید به راحتی لکه لاستیک دوچرخه را از روی فرش خود تمیز کنید، باید ابتدا مواد و لوازم زیر را آماده کنید:

  • دستکش
  • یک یا چند پارچه یا دستمال تمیز
  • یک برس نرم
  • محلول لکه بر فرش
  • کرم موبر 
  • حوله جاذب نرم

مراحل تمیز کردن رد لاستیک دوچرخه از روی فرش

۱.     تست کنید

ابتدا دستکش ها را به دست کنید و مقداری از محلول لکه بر فرش را روی یک دستمال تمیز بریزید. سپس دستمال را روی یک قسمت از فرش که دید زیادی ندارد مثل گوشه ها یا قسمت هایی که زیر مبل یا کمدها هستند، امتحان کنید. این کار را برای این انجام می دهید که اگر لکه بر باعث تغییر رنگ فرش شما می شود و یا به الیاف آن آسیب می زند، از استفاده از آن بر روی فرش خودداری کنید.

چنانچه لکه بر موجب تغییر رنگ فرش شما شد و یا از استفاده آن روی فرش خود هراس دارید، بهتر است از خدمات قالیشویی در تهران کمک بگیرید.

۲.     اگر نتیجه تست منفی بود، از محلول روی فرش استفاده کنید

اگر آزمایش نشان داد که محلول، برای استفاده روی فرش شما بی خطر است، آن را با پارچه روی لکه بمالید. شما می خواهید مقدار زیادی حلال روی لکه باشد، اما نه آنقدر که فرش را خیس کنید. پس دقت کنید که تنها مقداری ماده روی فرش یا دستمال بریزید که کاملا لکه ها را بپوشاند اما دیگر قسمت های فرش و اطراف لکه خیس نشود.

۳.     از یک برس نرم استفاده کنید

در مرحله بعدی باید محلول لکه بر را به لابلای الیاف فرش برسانید. از آن جایی که کار با مواد شیمیایی خطرناک است و بهتر است با دست انجام نشود و همچنین ماده باید به خوبی به همه قسمت های الیاف برسد، پس بهتر است این کار را با یک برس انجام دهید.

برای این منظور می توانید مقدار بیشتری از محلول لکه بر را روی برس بریزید و به آرامی به الیاف فرش بکشید.

۴.     زمان بدهید

پس از اینکه محلول را با برس به الیاف فرش رساندید، در صورت لزوم، اجازه دهید محلول پاک کننده روی لکه باقی بماند که به آن زمان داده شود تا لاستیک را از الیاف فرش جدا کند. محلول های لکه بر معمولا به خوبی می توانند لاستیک را در خود حل کرده و الیاف را تمیز کنند.

۵.     با یک پارچه تمیز، لکه را تمیز کنید

بعد از اینکه کمی به محلول زمان دادید تا اثرات خود را روی فرش بر جای بگذارد، نوبت به پاک کردن لکه می رسد. از یک پارچه تمیز استفاده کنید و سعی کنید با حرکات آرام و دایره وار، به از بین بردن لکه کمک کنید. وقتی لکه به دستمال منتقل شد، پارچه را برگردانید و از قسمت های تمیز آن استفاده کنید.

این مرحله را تا جایی ادامه دهید که فکر می کنید دیگر لکه لاستیکی به فرش نچسبیده و تمام آن جدا شده است.

۶.     از کرم موبر سفید استفاده کنید

پس از پاک شدن ردهای لاستیک دوچرخه، محل را با کرم موبر فوم سفید تمیز کنید. با این کار هر حلال تمیزکننده ای که روی فرش باقی مانده است پاک می شود. اگر کرم موبر در اطراف خود ندارید، می توانید برای پاک کردن محلول لکه بر از روی فرش، از مایع ظرفشویی استفاده کنید. کمی مایع ظرفشویی را با آب حل کنید و به کمک یک دستمال، محل را با آن تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که محلول لکه بر به همراه لاستیک های حل شده درون آن، کاملا از روی فرش پاک شود.

اگر پس از استفاده از این مواد، هنوز هم رد لاستیک روی فرش شما قابل مشاهده است، پیشنهاد می کنیم با قالیشویی کامرانیه از طریق این لینک تماس بگیرید.

۷.     بشویید

مقداری آب روی یک پارچه بریزید. آب اضافی پارچه را با فشار دادن بگیرید تا حدی که پارچه فقط کمی مرطوب باشد و آب از آن چکه نکند. سپس محل را با این پارچه پاک کنید تا فرش را بشویید و باقی مانده کف ها و لاستیک های سست شده را از روی فرش پاک کنید.

۸.     حتما خشک کنید

هنگامی که لکه از بین رفت و باقیمانده تمیز کننده نیز از روی فرش شسته شد، با یک حوله نرم و جاذب تلاش کنید تا فرش را کاملا خشک کنید. خشک کردن یکی از مهم ترین اقدامات نهایی شماست تا رطوبت و مواد شوینده در فرش باقی نماند و باعث پوسیدگی آن نشود.

شستشوی فرش های لکه دار

لک شدن فرش ها یکی از مشکلات اصلی اکثر خانواده های ایرانی است. اگر فرش های شما نیز لک گرفته است و نمی دانید که چه کنید، ما به شما خدمات قالیشویی در تهران با قالیشویی توحید را پیشنهاد می دهیم. قالیشویی محدوده کامرانیه به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام سال آماده دریافت سفارشات شماست.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با بیش از ۱۰ شعبه فعال در سرتاسر تهران بزرگ، امروزه توانسته خدمات متنوع قالیشویی و موکت شویی و حتی مبل شویی خود را در اسرع وقت به همشهریان خود ارائه نماید. شما می توانید جهت دریافت خدمات ما، با شماره های ما تماس بگیرید و یا به آسانی از منزل یا محل کار خود، به صورت اینترنتی سفارش خود را برای ارسال کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید