انتشار این مقاله


استفاده از محصولات بهداشتی شخصی و کمک به محیط زیست

محصولات بهداشتی شخصی همچون مسواک ، شانه ، تیغه ریش تراشی و … به صورت روزانه مورد مصرف قرار میگیرند. ممکن است سالیانه اقدام به خرید ۲ تا ۳ مسواک پلاستیکی کنیم و هر بار که مسواک جدیدی خریدرای می کنیم مسواک قبلی را بالطبع دور خواهیم انداخت. چنین مواردی حتی از سوی افرادی که […]

محصولات بهداشتی شخصی همچون مسواک ، شانه ، تیغه ریش تراشی و … به صورت روزانه مورد مصرف قرار میگیرند. ممکن است سالیانه اقدام به خرید ۲ تا ۳ مسواک پلاستیکی کنیم و هر بار که مسواک جدیدی خریدرای می کنیم مسواک قبلی را بالطبع دور خواهیم انداخت. چنین مواردی حتی از سوی افرادی که علاقه ی بسیاری به محیط زیست دارند نیز به صورت مکرر مشاهده میشود. در این مقاله در مورد فواید استفاده از وسایل بهداشتی شخصی چوبی به جای پلاستیکی مطالبی خواهیم نوشت. 

مسواک چوبی : 

مسواک از جمله مواردی است که توصیه میشود به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. از این رو به طور متوسط پس از ۳ ماه و حداکثر تا ۶ ماه نیاز به تعویض مسواک خواهید داشت. مسواک های پلاستیکی دارای ساختاری می باشند که به دلیل فشرده سازی بیش از حد ، بسیار محکم و یکدست شده و در نتیجه از نظر تجزیه پذیری به نوعی تجزیه ناپذیر میشوند. حال فرض کنید که هر فرد در طول سال به طور متوسط ۳ مسواک پلاستیکی استفاده کند ، در یک جامعه اماری ۲۰ میلیون نفری ، میشود سالی ۶۰ میلیون مسواک پلاستیکی دور ریخته شده ! 

عدد بسیار بزرگی که به نوعی تحدیدی برای محیط زیست آیندگان ما را کم کم نابود خواهد کرد. در مقابل تمامی این موارد میتوان با خرید مسواک چوبی که میتواند مسواک بامبو نیز باشد ، قدمی هرچند کوچک در حفظ محیط زیست بردارید. 

مسواک های بامبو از الیاف بامبو ساخته میشوند و از این رو سرعت تجزیه پذیری بسیار بالایی دارند. نوع طراحی مسواک های بامبو به گونه ای است که از یک طرف بسیار زیبا می باشند و از طرفی دیگر به دلیل فشرده سازی خاصی که روی آنها صورت میگیرد کاملا ضدآب نیز می باشند و رطوبت بر انها تاثیری نمی گذارد.

شانه چوبی : 

شانه های چوبی نسبت به نمونه های پلاستیکی فواید بسیاری دارد. در روزگاران نه چندان دور، شانه های پلاستیکی بسیار کمیاب بودند و عموم مردم از شانه چوبی استفاده میکردند. اما با توجه به گسترش تکنولوژی و توان تولید بسیار بالای شانه های پلاستیکی ورق روزگار چرخیده است و استفاده از شانه های چوبی بسیار کاهش پیدا کرده است. اما شانه های چوبی نسبت به شانه های پلاستیکی چه مزایایی دارند و چرا باید اقدام به خرید شانه چوبی کنیم ؟ 

– دندانه های بزرگ : دندانه های شانه های چوبی بزرگ است و از این رو مو در بین آنها گیر نمیکند. همین گیرکردن مو و کشیدن ان میتواند حتی سبب اسیب جدی به موی سر شود.

– برخورد پلاستیک به سر : بسیاری از موارد مشاهده شده است که برخورد پلاستیک شانه های پلاستیکی به مو سر سبب ایجاد خارش و به نوعی ایجاد حساسیت در افراد شده است. از این رو پیشنهاد میشود در صورت مشاهده ی چنین موردی استفاده از آن شانه را متوقف کنید. در مقابل شانه های چوبی کاملا ضدحساسیت هستند و برخورد انها به سر مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

استفاده از شانه های چوبی بامبو : 

شانه های چوبی بامبو از بابمو تهیه میشوند. در طی انجام مراحل فراوری ، بامبو چنان فشرده میشود که میتوان با استفاده از آن شانه هایی بسیار باکیفیت طراحی و تولید کرد.

شانه های بابمو از یک سو طول عمر بسیار بالایی دارند ، نوستالژی و بسیار زیبا هستند و از این رو طرفداران بسیار زیادی دارند. گروه گوگرین به منظور افزایش زیبایی این نوع از شانه ها و تشویق افراد به استفاده از شانه های دوستدار محیط زیست، امکان حک هر اسم و کلمه ای که مد نظر شما باشد را روی شانه ها مهیا کرده است. 

نقش ما در حفظ محیط زیست چیست ؟ 

پاسخ به این پرسش چنان گسترده می باشد که بیان آن در چنین نوشته هایی اورده ای ندارد، اما هر کدام از ما اگر بتوانیم حتی یک قدم در بهبود شرایط محیط زیست نیز برداریم کمک بسیاری به کاهش مخاطرات عوامل مخرب محیط زیست خواهیم گذاشت. جداسازی زباله ها، جلوگیری از مصرف بیش از حد برخی وسایل همچون نایلون ها و … میتواند کمک بسیاری در حفظ محیط زیست داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که فرض کنید در یک جامعه ی ۸۰ میلیون نفری ۲۰ میلیون نفر تصمیمی همچون شما بگیرند ، اورده ای که چنین حرکتی خواهد داشت تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست و افزایش فرهنگ متناسب با آن خواهد گذاشت.

سخن پایانی : 

گوگرین با هدف گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست و با تمرکز بر محصولات بهداشتی شخصی شروع به کار کرد و در مدت فعالیت تمامی تمرکز خود را بر روی پیشبرد این هدف قرار داده است. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در فشرده سازی بامبو و تولید مسواک ، شانه ، استند لوازم شخصی و … سبب تولید محصولاتی بسیار باکیفیت و در عین حال دوست دار محیط زیست شده است. 

گوگرین همچنین اقدام به ارائه ی انواع زیرسیگاری همراه کرده است که از آنها در جهت جلوگیری از رها شدن ته سیگارها در محیط زیست میتوان استفاده کرد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید