انتشار این مقاله


خرید کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندانپزشکی ترکیبی تقویت شده از چند ماده مختلف است که در ترمیم ودرمان های زیبایی دندان توسط دندانپزشکان استفاده می شود. بنابراین خرید کامپوزیت دندان همیشه جز لیست خرید دندان پزشکان بوده است. کامپوزیت به دلیل شباهت رنگ به دندان باعث زیباتر شدن لبخند می شود .  همچنین دوام و ماندگاری خوبی دارد . کار کردن […]

کامپوزیت دندانپزشکی ترکیبی تقویت شده از چند ماده مختلف است که در ترمیم ودرمان های زیبایی دندان توسط دندانپزشکان استفاده می شود. بنابراین خرید کامپوزیت دندان همیشه جز لیست خرید دندان پزشکان بوده است. کامپوزیت به دلیل شباهت رنگ به دندان باعث زیباتر شدن لبخند می شود . 

همچنین دوام و ماندگاری خوبی دارد . کار کردن با آن زمان وهزینه کمتری خواهد داشت. 

کامپوزیت زیبایی دندانپزشکی در واقع همان موادی هستند که برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. 

مواد کامپوزیتی به صورت خمیری بوده و همرنگ دندان هااست. یک لایه نازک از آن برروی سطح دندان قرار میگیرد ،سپس فرم داده میشود. برای تثبیت این مواد ،دندانپزشک پس از فرم دهی برروی دندان،آن رابه کمک نور آبی پر میکند. 

کاربردهای کامپوزیت دندان پزشکی 

انتخاب تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت و قیمت مناسب با وجود برندهای گوناگون ممکن است برای شما فرایندی پیچیده و سخت شود. پیدا کردن یک فروشگاه معتبر در زمینه تجهیزات دندانپزشکی، خریدی به‌دور از پشیمانی و دغدغه را به همراه دارد.

کامپوزیت یک روش پرطرفدار برای برای زیبایی

شیوه کامپوزیت دندان یکی از شیوه های دلخواه وپرطرفدار برای زیبایی است که با فرآیند پلیمر انجام می شود که به خاطر استفاده از مواد به کاررفتع متفاوت درساختار کامپوزیت ،قیمت کامپوزیت دندان متفاوت است. 

برای مشخص شدن از خوب بودن مواد کامپوزیت اول نمونه کار کامپوزیت دندان پزشک ها را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

مواد کامپوزیت انواع گوناگونی دارند که به برندهای متفاوت تقسیم می شوند .برند هایی که در شرکت نماد گستر تاوریژ به فروش میرسد عبارتند از:

  •  کامپوزیت گرادیا
  •  کامپوزیت فلودنو
  •  کامپوزیت فلوسولافیل
  •  کامپوزیت فلو دنفیل
  •  کامپوزیت فلو آلفا
  •  کامپوزیت توکویاما
  •  کامپوزیت کولزر
  •  کامپوزیت سارمکو
  •  کامپوزیت سولافیل
  •  کامپوزیت تری ام
  •  کامپوزیت دنو

خرید کامپوزیت زیبایی دندانپزشکی

با خرید کامپوزیت زیبایی دندانپزشکی می‌توان از کاربردهای وسیع این ماده نهایت استفاده را برد: پر کردن دندان های جلویی و عقبی به جای آمالگام سیاه رنگ. پر کردن دندان‌هایی که به شدت تخریب شده‌اند و نیاز به بازسازی کامل دارند. 

ترمیم دندان‌های شکسته و ترک خوردگی‌ها، پر کردن فضای بین دندانی، ترمیم بد رنگی و بد شکلی دندان‌ها به طوری که حتی می‌توان بهم ریختگی‌های شدید را تا حد زیادی اصلاح کرد. به همین دلیل است که کامپوزیت می‌تواند در مواقعی جایگزین درمان‌های طولانی مدت ارتودنسی شود.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟

اگرچه لمینت و کامپوزیت دندان هر دو با پنهان کردن نقایص دندان، می توانند لبخند شما را بهبود ببخشند، با اینحال هرکدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. افتادن و شکستن کامپوزیت و لمینت دندان. روند برگشت پذیر نیست.لمینت نسبت به کامپوزیت پر هزینه تر هستند.

 کامپوزیت ها معمولاً در صورت تراشه یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند.از آنجا که مینای دندان برداشته شده است ، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی حساس تر شود. کامپوزیت ممکن است دقیقاً با رنگ دندانهای دیگر شما مطابقت نداشته باشند. همچنین ، رنگ روکش نمی تواند یک بار در جای خود تغییر کند. 

اگر قصد سفید کردن دندان های خود را دارید ، قبل از گرفتن روکش باید این کار را انجام دهید.دندانهای دارای کامپوزیت هم می توانند پوسیدگی را تجربه کنند ، احتمالاً نیاز به پوشش کامل دندان با تاج دارد. 

کامپوزیت ونیر برای افرادی که دندانهای ناسالم دارند (برای مثال افرادی که دچار پوسیدگی یا بیماری لثه فعال هستند) ، دندانهای ضعیف شده (در نتیجه پوسیدگی ، شکستگی ها ، پر کردن های بزرگ دندان) ، انتخاب مناسبی نیست.

افرادی که دندان های خود را چسبیده و خرد می کنند ، کاندیدای ضعیفی برای کامپوزیت دندان نیستند ،زیرا این فعالیت ها می تواند باعث ترک خوردگی یا تراشه شدن ونیر ها شود و باعث شکستگی آنها نیز شود.

عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟

معمولا ماندگاری کامپوزیت دندان بین ۷ تا ۱۰ سال میباشد در البته صورت رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان.

 

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان  روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد.

 در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاوفاصله ی بین دندان ها و… بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. 

به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت  ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. 

برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و… دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و  استفاده شود.

 بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

  • افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه  دارند.
  • افرادی که سایش شدید دندانی دارند.
  • افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.
  • کسانی که بیماری لثه فعال دارند.
  • افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.
  • همچنین افرادی که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت دندان ازلمینت سرامیکی  برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان سرامیکی  بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی با دندان های برجسته مناسب تر است.

یکی از معتبرترین و مطمئن‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی، سایت نماد گستر تاوریژ است. در این سایت تمام ابزارها و تجهیزات دندانپزشکی از بهترین برندهای جهانی برای مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی موجود است. دسته‌بندی تجهیزات دندانپزشکی را در سامانه فروش نماد گستر تاوریژ

به راحتی میتوانید مطالعه نمایید.

منبع : نماد گستر تاوریژ | ngt-medical.com

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید