انتشار این مقاله


مراقبت از بیمار در منزل به جای بیمارستان

همه ما دوست داریم تا جایی که ممکن است مستقل زندگی کنیم، حتی در شرایط بیماری و نیاز به مدت زمان مراقبت طولانی مستقل بودن و احساس راحتی داشتن می تواند به روند بهبودی و رسیدن به سلامتی کمک زیادی داشته باشد؛ امروزه با استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل […]

همه ما دوست داریم تا جایی که ممکن است مستقل زندگی کنیم، حتی در شرایط بیماری و نیاز به مدت زمان مراقبت طولانی مستقل بودن و احساس راحتی داشتن می تواند به روند بهبودی و رسیدن به سلامتی کمک زیادی داشته باشد؛ امروزه با استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می توان به جای ماندن در بیمارستان در خانه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مراقبت از سالمند در منزل یا مراقبت از کودک در منزل به زبان ساده یعنی شما عزیزان تان را در محیط آشنای خانه به واسطه پرستار نگهداری و مراقبت میکنید. این مراقبت ها ممکن است به صورت دائمی و شبانه روزی انجام گردد یا می‌تواند به صورت موقت و ساعتی باشد. در هر صورت مراقبت از بیمار در منزل بجای بیمارستان یا حتی سالمند و کودک در خانه سالمندان و مهد کودک می تواند جدا از اینکه مراقبت و نگهداری در محیط آرامش بخش و آشنای خانه انجام می شود بلکه از لحاظ هزینه ها نیز بسیار مقاوم به صرفه تر باشد. 

بیمار چه زمانی نیاز به مراقبت دارد؟ 

اگر فردی دچار آسیب دیدگی شده باشد یا جراحی و عملی را انجام داده است، باید برای رسیدن به بهبودی کامل تحت مراقبت و نگهداری قرار بگیرد که بصورت موقتی خواهد بود و اگر نیاز به تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد باید همراهان و خانواده بیمار از خرید و اجاره تجهیزات پزشکی استفاده کنند تا پرستار بتواند تمامی خدمات مورد نیاز را در اختیار بیمار قرار بدهد.

Benefits of Home Care for Adults with Special Needs | Promyse Home Care

اما اگر بیمار نیازهای ویژه ای داشته باشد مثلاً دارای بیماری آلزایمر یا تومورهای مغزی باشد قطعاً توانایی شناختی ندارد و یا در بیماری های دیگری مثل ام اس موجب می‌شود تا توانایی جسمی خود را از دست بدهد و نگهداری و مراقبت باید مداوم انجام شود.

مراقبت و نگهداری از بیماران به آنها کمک می کند تا حال بهتری داشته باشند و تا حد امکان به دلیل استقلال به دست آمده خودکفا خواهند شد. اگر نمی توانید به هر دلیلی از بیماران خود نگهداری کنید یا مراقبت از سالمند در منزل را انجام بدهید و ترجیح می دهید سالمند شما و بیماران از خودتون دور نشود خدمات پرستاری در منزل بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود. 

وظایف پرستار در مراقبت بیمار در منزل

قبل از اینکه برخی از مهمترین وظایف پرستار در مراقبت از بیمار را ذکر کنیم بهتر است که بدانید از اصلی ترین مزیت های این خدمات می توان به حفظ استقلال بیمار، نگهداری بیمار در محیط آشنا و آرام، پیشگیری از مبتلا شدن بیمار به بیماری های واگیر موجود در بیمارستان و مرکز درمانی، حفظ امنیت و آسایش بیمار، کاهش چشمگیر مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها، کنترل مداوم و منظم بیماری های نظیر فشار خون، قند خون و… اشاره کرد. 

Como abrir um Home Care? Confira o passo a passo

اصلی ترین وظایف پرستار در خصوص مراقبت از سالمند در منزل یا حتی مراقبت از بیمار شامل موارد زیر است: 

  • انجام تزریقات در صورت نیاز (پرستار باید بتواند خدماتی مثل تزریق سرم در منزل را نیز انجام بدهد)
  • همکاری با پزشک بیمار و سالمند (اگر نیاز به ویزیت پزشک متخصص در منزل یا اجاره تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد سریعا خانواده را مطلع نماید)
  • ایجاد یک فضای آرام و امن برای نگهداری بیمار
  • انجام ماساژ برای بیمار و پیشگیری از زخم بستر
  • کنترل فشار خون بیمار و دمای بدن
  • توجه به داروهای تجویز شده و تایم های آن برای بیمار
  • استفاده از بهترین برنامه غذایی و تغذیه متناسب با شرایط بیمار
  • کمک به بیمار در خوردن غذا و موارد بهداشتی
  • انجام وظایف سبک خانه داری
  • کمک به بیمار در شستن لباسها
  • کمک به بیمار در استفاده از تجهیزات پزشکی نظیر ویلچر
  • و….

آرین طب

مرکز خدمات پرستاری در منزل آرین طب انواع خدمات درمانی و مراقبتی را تحت عنوان پرستار کودک،پرستار سالمند و پرستار بیمار به شما عزیزان ارائه می کند. این مرکز به صورت شبانه‌روزی و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشغول به فعالیت است و تمام تلاش خود را نموده تا بتوانند خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل نظیر مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل، تزریق سرم در منزل، فیزیوتراپی در منزل، ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی و… را با بالاترین کیفیت ارائه نماید.

 همچنین اخبار و مقالات پزشکی معتبر و بروز را روزانه را در وبلاگ خود قرار می‌دهد تا گامی موثر در افزایش میزان اطلاعات مخاطبان برداشته باشد. 

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید