انتشار این مقاله


اهمیت مشاوره روانشناسی در حل مشکلات و بهبود زندگی

آیا فکر می کنید مشاوره روانشناسی فقط مختص افراد با مشکلات روحی و روانی است؟ اگر اینطور فکر می کنید، بهتر است دوباره در مورد آن تحقیق کنید ، زیرا  مراجعه به روانشناس هم یک مبحث عملی و هم نظری است که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. و به تمامی افراد […]

آیا فکر می کنید مشاوره روانشناسی فقط مختص افراد با مشکلات روحی و روانی است؟ اگر اینطور فکر می کنید، بهتر است دوباره در مورد آن تحقیق کنید ، زیرا  مراجعه به روانشناس هم یک مبحث عملی و هم نظری است که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. و به تمامی افراد در هر مرحله از زندگی کمک کند

در این مقاله، چند کاربرد مهم روانشناسی را مورد بحث قرار داده ایم که می تواند زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر دهد. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که اهمیت روانشناسی در زندگی روزمره ما چیست و چگونه روانشناس می تواند به ما در بهبود سبک زندگی کمک کند؟

خدمات مشاوره روانشناسی

روانشناسی مطالعه رفتار، نگرش شناختی، عملکرد فیزیکی و ذهنی افراد است. برای درک بهتر و کمک به افراد مبتلا به اختلالات روانی، درمان مشکلات سلامت روان و بهبود سیستم آموزشی، رفتار در محل کار و روابط استفاده می شود. روانشناسی را می توان در همه زمینه های زندگی به کار برد. همچین در این مقاله در مورد مجموعه ذهن سوم ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی و خانواده صحبت می کنیم

اهمیت روانشناسی در زندگی روزمره

اهمیت روانشناسی از دو جنبه بررسی می شود:

جنبه‌های نظری: روان‌شناسی در جنبه‌های نظری خود به بررسی پدیده‌های روان‌شناختی و الگوهای رفتاری می‌پردازد که در واکنش‌های رفتاری بیرونی فرد برای دسترسی به اصول و قوانین کلی ظاهر می‌شوند. حضور یک رویداد خاص، مکانیسم و ​​نحوه ظاهر شدن آن را کنترل می کند.

جنبه های کاربردی: روانشناسی از طریق مطالعات کاربردی، اصول و قوانین نظری را در فرآیند راهنمایی، کنترل و تغییر رفتارهای انسان برای بهتر شدن به کار می گیرد.

روانشناسی کاربردی معیارها و استانداردهایی را طراحی می‌کند که به تشخیص رفتارهای عادی از رفتارهای غیرعادی بستگی دارد، یعنی رفتار عادی یا غیرعادی بودن آن را از طریق این معیارها و معیارها قضاوت می‌کند.

روانشناسی را می توان در زمینه های مختلف زندگی آموزشی مانند کتاب، برنامه درسی و وسایل کمک آموزشی مختلف نیز به کار برد.

  • روانشناسی می تواند رفتارهای فردی را کنترل کرده و وقوع آنها را پیش بینی کند.
  • می تواند انواع مختلف رفتارهای انسان و حیوان را مطالعه کند.
  • می‌تواند قوانینی را که بر پدیده‌های روان‌شناختی تأثیر می‌گذارند مطالعه کند، آنها را تفسیر کند، آنها را پیش‌بینی کند و در صورت نیاز به اصلاح، سعی کند آنها را اصلاح کند.
  • می تواند به افراد در انتخاب راه ها و انواع تفکر کمک کند.
  • می تواند به دانش آموزان کمک کند تا زمان خود را در روش صحیح مطالعهس صرف کنند.
  • می تواند به افراد در سازماندهی سبک زندگی متفاوت کمک کند.
  • می تواند به ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل بین افراد و گروه های مختلف کمک کند.

روانشناسی چگونه می تواند به شما در بهبود سبک زندگی کمک کند؟

روانشناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به مطالعه فرآیندهای ذهنی و رفتار همزمان مربوط شده و برای درک بهتر و کمک به افراد مبتلا به اختلالات روانی و بیماری های روانی استفاده می شود.

کمک می کند با انگیزه بمانید و به اهداف خود پایبند باشید

چه هدف شما کاهش وزن، ترک سیگار یا یادگیری یک زبان جدید باشد. روانشناسی تربیتی  نکات و راهکارهایی را برای ایجاد انگیزه ارائه می دهد تا سطح انگیزه خود را هنگام نزدیک شدن به یک کار افزایش دهید.

می توانید از برخی از نکات زیر در تحقیقات روانشناسی شناختی و تربیتی استفاده کنید:

  • موارد جدید را معرفی کنید تا علاقه خود را بالا نگه دارید.
  • بر اساس دانش فعلی خود چیزهای جدیدی بیاموزید.
  • اهداف روشنی را تعیین کنید که مستقیماً با کار مرتبط هستند.
  • برای یک کار خوب به خود پاداش دهید.

مهارت های ارتباطی خود را بهتر کنید

ارتباط بسیار گسترده تر از نحوه صحبت کردن یا نوشتن است.

تحقیقات نشان می دهد که سیگنال های غیرکلامی بخش بزرگی از ارتباطات شخصی ما هستند و پیام شما را به طور موثر منتقل می کنند.

شما باید یاد بگیرید که چگونه خود را به روشی غیر کلامی بیان کنید و سیگنال های غیرکلامی اطراف خود را بخوانید. برخی از استراتژی های کلیدی عبارتند از:

  • شروع به مشاهده علائم غیرکلامی در دیگران کنید.
  • یاد بگیرید که چگونه از آهنگ های صدا برای بهبود پیام خود استفاده کنید.
  • یاد بگیرید چگونه بر هنر ارتباط غیرکلامی مسلط شوید.
  • از تماس چشمی خوب استفاده کنید.

مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره کودک و نوجوانان نیاز به شناخته و درک شدن دارند. اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم مسلما اوضاع از چیزی که هست بدتر خواهد شد. متخصصان ما به شما کمک می کنند تا کودک شما یا فرزند نوجوانتان با چالش های روبرو کنار آمده و سبک زندگی سالم تری را دنبال کند.

یاد بگیرید که دیگران را بهتر درک کنید

مانند ارتباطات غیرکلامی، توانایی درک احساسات خود و اطرافیانتان نقش مهمی در روابط و شغل شما دارد.

هوش عاطفی به توانایی شما در درک احساسات خود و دیگران اشاره دارد.

هوش هیجانی شما معیاری برای سنجش این توانایی است و پاداش شما ممکن است در واقع مهمتر از IQ شما باشد. برای  عاطفی باهوش تر شدن، برخی از استراتژی های زیر را در نظر بگیرید:

  • واکنش های احساسی خود را به دقت ارزیابی کنید.
  • تجربه و احساسات خود را در یک مجله روزانه ثبت کنید.
  • سعی کنید موقعیت ها را از دید دیگران ببینید.

قدرت حافظه خود را بهبود کنید

یادآوری یک عنصر مهم در زندگی انسان است، گنجینه حافظه خوب باید حفظ و توسعه یابد. هرگونه عدم تعادل حافظه، مسیر زندگی را اشتباه می گیرد و فراموشی اغلب ذاتی می شود.

تحقیق در مورد چگونگی ایجاد خاطرات جدید و همچنین چگونگی و چرایی فراموشی ما به نتایجی منجر شده است که می تواند مستقیماً در زندگی روزمره شما اعمال شود.

مغز ما به مرور زمان توانایی یادآوری مکان ها و چیزهای خاص را از دست می دهد. همانطور که تمرینات تقویت عضلانی انجام می دهیم، باید حافظه خود را نیز با انجام برخی تمرینات تقویت کنیم.

نوروفیدبک

از جمله خدمات ارائه دهنده توسط سایت ما نوروفیدبک است (برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید) که یک روش علمی و روانشناختی برای بهبود تمرکز و جلوگیری از مشکلاتی همچون عدم کنترل ادرار، بی خوابی، اضطراب، تشنج و … استفاده کرد.

تصمیمات دقیق تری بگیرید

مطالعات تحقیقات روانشناسی شناختی اطلاعات زیادی در مورد توانایی های تصمیم گیری ارائه کرده است. با استفاده از این استراتژی ها در زندگی خود، می توانید یاد بگیرید که انتخاب های عاقلانه تری داشته باشید.

تحقیقات بعدی در این زمینه که به عنوان اقتصاد رفتاری شناخته می شود، برخی از یافته های کلیدی را به دست آورده است که می توانید از آنها برای ایجاد گزینه های عاقلانه تری برای مدیریت پول استفاده کنید.

دفعه بعد که باید تصمیم بزرگی بگیرید، سعی کنید از رویکرد « شش کلاه تفکر » با نگاه کردن به نگرش از منظرهای مختلف، از جمله دیدگاه‌های منطقی، احساسی، شهودی، خلاق، مثبت و منفی استفاده کنید.

ذهن سوم، ارائه دهنده خدمات روانشناسی

ما در ذهن سوم ارائه دهنده خدمات روانشناسی هستیم. ما با بهره وری از مهارت و تخصص روانشناسان ماهر به شما در جنبه های مختلف زندگی کمک می کنیم.

  • نوروفیدبک
  • مشاوره کودک و نوجوان
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره روابط عاطفی
  • مشاوره فردی
  • مهارت های زندگی
  • هیپنوتیزم
مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد

اعتیاد هر چند باعث درماندگی انسان ها می شود اما قابلیت کنترل دارد. در ذهن سوم با بررسی سابقه، انجام تکنیک های روانشناسی و مشاوره به شما کمک می کنیم تا اعتیاد به هر چیزی را ساده و سریع تر ترک کنید.

نتیجه گیری

روانشناسی علمی است گسترده که به انسان ها کمک می کند بهتر زندگی کنند. در این مقاله به چرایی نیاز به روانشناسی پرداختیم. اگر قصد دریافت خدمات روانشناسی دارید می توانید به سایت ذهن سوم سر بزنید. ما طیف گسترده ای از خدمات روانشناسی را به شما ارائه می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید زندگی بهتری برای خود و اطرافیانتان بسازید.

به این منظور کافی است به سایت ما به آدرس Zehnesevom.com مراجعه کرده یا با تماس با شماره تلفن همراه ۰۹۰۵۵۳۰۷۲۷۸ در پیام رسان واتساپ، نوبت خود را رزرو نمایید. دکتر در اولین جلسه ملاقات و پس از بررسی تمامی پیش نیازها، با شما درباره مسیر پیش رو صحبت خواهد کرد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید