انتشار این مقاله


چطوری در خانه با دستگاه قهوه درست کنیم؟

درست کردن قهوه در خانه بدون قهوه ساز بسیار سخت است. حداقل بهتر است از یک موکاپات یا قهوه ساز خانگی استفاده کنید که در این مطلب توضیح داده ایم.

در دنیای امروز خیلی از افراد وقت کافی برای رفتن به کافه و سفارش قهوه و منتظر ماندن برای آماده ‌شدن سفارش را ندارند. به همین دلیل تجهیزاتی ساخته شده‌اند که با استفاده از آنها در کمترین زمان ممکن، می‌توان یک قهوه باکیفیت و خوشمزه تهیه کرد. برای تهیه قهوه باکیفیت، ابتدا باید تجهیزات مناسبی داشته باشید. بعد از تهیه دستگاه، نوبت به آماده کردن قهوه می‌رسد. این کار بسیار ساده است؛ البته به شرطی که برخی نکات ساده را حتما در نظر داشته باشید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا یک نوشیدنی بسیار باکیفیت و لذیذ داشته باشید.

۶ نکته ساده برای تهیه قهوه با دستگاه در خانه

طرز تهیه قهوه در خانه

آماده کردن قهوه کار چندان پیچیده‌ای نیست؛ البته اگر به برخی نکات ساده توجه داشته باشید. اگر در خانه دستگاه قهوه ساز دارید، خیلی راحت می‌توانید این نوشیدنی را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تهیه کنید. در ادامه با ۶ نکته بسیار ساده در هر مرحله از تهیه قهوه آشنا خواهید شد.

۱. قهوه را به‌خوبی آسیاب کنید

برای این که بهترین استفاده را از دانه‌های قهوه داشته باشید، بهتر است آنها را به خوبی آسیاب کنید. نکته مهم در این مرحله، زمان آسیاب ‌کردن است. بسیاری از افراد از قبل قهوه را آسیاب می‌کنند. بهترین کار این است که دقیقا قبل از اقدام به تهیه قهوه، دانه‌ها را آسیاب کنید. این موضوع باعث می‌شود قهوه تازه‌تر شود. به طور کلی آسیاب قهوه باعث می‌شود تا عصاره آن راحت‌تر خارج شود. اگر قهوه را آسیاب و آن را نگهداری کنید، بعد از گذشت مدتی، احتمالا عصاره کمتری خواهد داشت. اما دلیل این امر چیست؟ به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید شما چند میوه و سبزی در یخچال دارید. این میوه‌ها به خوبی درون یخچال تا مدت‌ها باقی می‌مانند. با این حال وقتی آنها را تکه کرده و به سالاد تبدیل می‌کنید، بعد از گذشت مدتی، تازگی و طراوت اولیه را از دست می‌دهد. دانه‌های قهوه هم همین حالت را دارند. برای خرید هم دانه‌های قهوه را انتخاب کنید نه قهوه آسیاب‌شده! به یاد داشته باشید که آسیاب قهوه نقش تعیین‌کننده‌ای در عطر و طعم آن دارد. فرقی هم نمی‌کند آسیاب قهوه دستی یا آسیاب قهوه برقی باشد.

۲. دوز قهوه را در نظر داشته باشید

بعد از آسیاب کردن قهوه، نوبت به تعیین میزان قهوه می‌رسد. منظور از دوز یا میزان قهوه، مقدار قهوه‌ای است که داخل پورتافیلتر قهوه ساز می‌ریزید. بهتر است میزان قهوه‌ای که استفاده می‌کنید، همیشه به یک اندازه باشد. برای این کار دوز معینی را در نظر داشته باشید. به این ترتیب هر بار که قهوه درست می‌کنید، طعم و عطر مشخصی خواهید داشت. برای این کار می‌توانید مقدار قهوه مصرفی خود را وزن کنید یا این که از یک پیمانه مشخص بهره ببرید.

۳. قهوه را به‌خوبی بکوبید!

قبل از این که پورتافیلتر را قفل کرده و دستگاه شروع به کار کند، باید پودر قهوه را طوری آماده کنید تا آب به صورت یکنواخت از آن عبور کند. برای این کار بهتر است قهوه را به خوبی توزیع کنید. به این معنی که پودر قهوه کاملا صاف شود تا چگالی آن از بین نرود. قبل از این که دانه‌های آسیاب‌شده را داخل پورتافیلتر بریزید، بهتر است با یک ضربه روی کف دست، پودر قهوه را بیشتر از قبل تراز کنید. اطمینان از توزیع صحیح پودر قهوه، باعث افزایش کیفیت نوشیدنی نهایی شما می‌شود.

۴. به نوشیدنی خود دقت کنید!

در این مرحله باید شات آماده‌شده را تماشا کنید. با دیدن عصاره قهوه، خواهید فهمید که چگونه پیش رفته‌اید. در این مرحله مشخص می‌شود که تجهیزات به‌گونه دلخواه شما تنظیم شده‌اند یا خیر. تقریبا حدود ۶ ثانیه طول می‌کشد تا عصاره قهوه شما کاملا از فواره به داخل فنجان بریزد. دلیل این امر، فشاری است که پمپ دستگاه برای خروج عصاره اعمال می‌کند.

به این نکته هم باید توجه داشته باشید که عصاره قهوه شما از هر دو دهانه دستگاه، باید به صورت یکنواخت خارج شود. قهوه‌ای که از دستگاه خارج می‌شود، باید ابتدا رنگ قهوه‌ای سوخته داشته باشد. این رنگ به تدریج و حین استخراج روشن‌تر می‌شود. بعد از استخراج کامل، می‌توانید مزان شات‌های قهوه را هم اندازه‌گیری کنید تا در دفعات بعدی بهترین عملکرد را داشته باشید.

۵. شیر را بخارپز کنید

اضافه کردن شیر به قهوه، یکی از کارهایی است که طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. البته برای این کار نباید هر نوع شیری به آن اضافه کنید. بهترین شیر در این حالت، شیر بخارپزشده است. این نوع شیر کف بسیار خوبی داشته و طعم بسیار خوشمزه‌ای هم دارد. البته باید شیر را به اندازه بریزید که باعث تغییر بیش از اندازه طعم قهوه نشود. برای اینکه بهترین طعم را داشته باشید، شیر را در دمای ۶۵ درجه سانتی‌گراد به قهوه اضافه کنید.

۶. دستگاه را تمیز کنید

بعد از این که شات قهوه شما آماده شد، دستگاه قهوه ساز را به حال خود رها نکنید. این موضوع اغلب به دست فراموشی سپرده می‌شود. اگر تجهیزات خود را بعد از آماده‌ شدن قهوه نمیز نکنید، قهوه خالصی در آینده نخواهید داشت. به همین دلیل از سبدهای پورتافیلتر گرفته تا شیرهای خروجی را کاملا تمیز کنید. نیازی هم نیست از مواد شوینده خاصی استفاده کنید. برای این کار از آب معمولی بهره بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید نه تنها قهوه‌های بی‌کیفیتی در آینده خواهید داشت بلکه دستگاه قهوه ساز شما هم خیلی زود خراب خواهد شد.

خرید قهوه و تجهیزات قهوه

خرید قهوه ساز خانگی از قهوه سیراف

برای این که بهترین قهوه را تهیه کنید، باید تجهیزات مناسبی داشته باشید. تجهیزات قهوه شامل قهوه‌ساز، دانه‌های قهوه و … می‌شوند. برای خرید قهوه و تجهیزات آن روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، خرید اینترنتی است. اما به کدام سایت اینترنتی می‌توان اعتماد کرد؟

قهوه سیراف یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین انواع قهوه و تجهیزات قهوه است. در این فروشگاه اینترنتی انواع قهوه و تجهیزات مرتبط با آن با بهترین کیفیت عرضه می‌شوند. قیمت قهوه در این فروشگاه اینترنتی، بهترین قیمت موجود در بازار است. شما می‌توانید با خیال راحت در این سایت محصول مورد نظر خود را انتخاب و خرید خود را نهایی کنید.

سوالات متداول

آیا بدون قهوه ساز می توان در خانه قهوه درست کرد؟

خیر، معمولاً نیاز به یک قهوه ساز دارید. حتی می توانید از قهوه سازهای ساده مانند موکاپات استفاده کنید اما بدون دستگاه خیر.

از کجا قهوه ساز قیمت ارزان بخرم؟

برای خرید قهوه ساز می توانید از سایت قهوه سیراف اقدام نمایید. برای خرید به سایت sirafcoffee.ir مراجعه کنید.

منبع : https://sirafcoffee.ir/

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید