انتشار این مقاله


چگونه درباره ازدواج مجدد با فرزندان صحبت کنیم؟

بسیاری از افراد در دنیا بار تک والد بودن را به دوش می کشند و بسیاری نیز به یک شروع تازه فکر می کنند. تنها نبودن، عاشق شدن و میل به قسمت کردن زندگی با دیگری، حق طبیعی هر انسانی است و تک والد بودن بهانه خوبی برای تحمل یک عمر تنهایی و سختی نیست. […]

بسیاری از افراد در دنیا بار تک والد بودن را به دوش می کشند و بسیاری نیز به یک شروع تازه فکر می کنند. تنها نبودن، عاشق شدن و میل به قسمت کردن زندگی با دیگری، حق طبیعی هر انسانی است و تک والد بودن بهانه خوبی برای تحمل یک عمر تنهایی و سختی نیست. با این حال، همراه کردن کودکان در این فرایند و پذیرش والد جدید، دشوار است. چگونه درباره ازدواج مجدد با فرزندان صحبت کنیم؟ در این مقاله به بررسی این سوال می پردازیم.

نکات مهم ازدواج مجدد با داشتن فرزند

چگونه درباره ازدواج مجدد با فرزندان صحبت کنیم؟ مشاوران پاسخ مشترکی برای این پرسش دارند: بدون عجله و اجبار. اگر دوست دارید فرزند شما رابطه سالمی با والد ناتنی خود داشته باشد، باید زمان و فضای کافی را برای شکل گیری شناخت میان آنها و همچنین قبول شکل جدید زندگی برای فرزند خود در نظر بگیرید. بدون شک کودکتان در ابتدا از این تغییر استقبال نخواهد کرد. به او زمان بدهید تا شرایط را بسنجد و بتواند درک بهتری از موقعیت داشته باشد. 

او احتمالا حتی از سر کنجکاوی به سراغ این رابطه خواهد آمد و تلاش خواهد کرد والد جدید خود را محک بزند. اگر برای آشنایی و دوست داشتن او را تحت فشار قرار دهید، با حس بازدارنده ای که ترکیبی از لجاجت و رنجش است، روبرو خواهید شد. اگر شریک زندگی انتخابی خود را نیز برای مدت زمان طولانی دور از فرزند خود نگه دارید، احتمال تبدیل شدن به یک خانواده نرمال و پویا پس از ازدواج را کاهش داده‌اید.

واکنش های فرزند خود را جدی بگیرید!

برای آنکه بدانید چگونه درباره ازدواج مجدد با فرزندان صحبت کنید، باید واکنش های آن ها را بسنجید و به فراخور شرایط، خانواده جدید خود را هدایت کنید. به جای آنکه در برابر فرزند خود گارد بگیرید، به صحبت‌ها، دغدغه ها، نگرانی ها و احساساتش گوش کنید. شاید فرزندان شما در مورد ازدواج و آینده سوالات مهمی داشته باشند، شاید از شرایط و وضعیت خود در آینده نگران باشند و شاید با احساسی قوی (مانند اضطراب، تنهایی و یا دلسردی) درگیر باشند. 

ازدواج مجدد شما به معنای تغییر در شرایط زندگی فرزندتان است و این می تواند در دنیای یک کودک یا نوجوان، مانند یک زلزله هشت ریشتری، چالش های بسیاری را به وجود آورد. گوش دادن و صحبت کردن در چنین شرایطی، می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

اگر در خلال ازدواج دوم در کنار فرزندان خود باشید، به طور اختصاصی برایشان وقت بگذارید، احساس نزدیکی بیشتری میان شما شکل می گیرد. در چنین شرایطی کودکان احساس نادیده گرفته شدن را تجربه نخواهند کرد و مطمئن خواهند شد در ازدواج جدید، منافع آن ها نیز در نظر گرفته می شود.

با فرزندان خود صادق باشید!

یکی از مهم ترین نکاتی که در ازدواج دوم در کنار فرزندان باید به آن دقت کنید، صداقت است. فرزندان شما به خوبی متوجه پنهان کاری و یا دروغ های شما می شوند و این امر می تواند در حساس ترین روزهای زندگیشان، آنها را نسبت به شما بی اعتماد کند.

زمانی که با فرزندان خود در خصوص ازدواج دوم صحبت می کنید، احتمالا با سوالات بیشماری روبرو خواهید شد. فرزندان شما در خصوص رابطه جدیدتان و همچنین دلایل جدا شدنتان از پدر یا مادرشان، سوالاتی دارند. در مواجهه با چنین پرسش هایی تا جایی که می توانید صداقت نشان دهید. در خصوص گذشته و مشکلاتتان با والد دیگر پنهان کاری نکنید و تا جای ممکن، تلاش کنید تا در خصوص احساسات خود نسبت به والد جدید، شفاف صحبت کنید. این کار به فرزندان شما کمک می کند تا واقعیت و همچنین دلیل تصمیمات شما را بهتر درک کنند و به شما به عنوان والد تصمیم گیرنده، اعتماد کنند.

ازدواج دوم در کنار فرزندان: به آنها فرصت فکر کردن بدهید

کودکان طلاق یک آرزوی مشترک دارند: پیوند دوباره پدر و مادر! زمانی که شما در خصوص ازدواج دوم با آنها صحبت می کنید، در واقع این آرزو را برایشان نقش بر آب می کنید. کودکان برای تغییر نگرش خود، درک واقعیت و شرایط به زمان نیاز دارند. فرزندان شما بیش از هر چیزی یک خانواده امن با روابط سالم می خواهند. به آنها فرصت دهید تا شرایط جدید را درک کنند و ازدواج دوم شما را به عنوان راه حلی دیگر، برای رسیدن به خانواده‌ای پویا و شاد تصور کنند. اجازه دهید کودکانتان به این نتیجه برسند که ازدواج دوم شما نه یک تهدید، بلکه یک فرصت برای داشتن والدینی خوشبخت و خوشحال است.

از مشاوران کمک بگیرید

برای صحبت با فرزندان درباره ازدواج مجدد و ایجاد یک خانواده شاد و پایدار پیشنهاد می شود از مشاوران که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند کمک بگیرید.

درمانگران خانواده و ازدواج می‌توانند با ارائه راهکارهای امتحان شده؛ مسیر ازدواج مجدد را برای شما و فرزندتان آسان کنند. برای دریافت مشاوره خانواده و مشاوره قبل از ازدواج می توانید به سایت پرتو زندگی که به عنوان مرجع تخصصی مشاوره ازدواج آنلاین فعالیت می کند مراجعه کنید.

پرتو زندگی با درمانگران متخصص و با تجربه آماده ارائه مشاوره آنلاین به شما می باشد. برای دریافت وقت مشاوره به سایت پرتو زندگی به نشانی  partozendegi.com مراجعه کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید