انتشار این مقاله


کدام مشاغل بیشتر در معرض بواسیر هستند؟ از قلم کلینیک لیزر شفا

هموروئید یک بیماری شایع در بین افراد در هر سنی است، اما گروه های خاصی هستند که بیشتر از سایرین به آن مبتلا می شوند. افرادی که در مشاغل سخت فیزیکی کار می کنند، همچنین زنان باردار و افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، به دلیل افزایش فشار در ناحیه شکم، در معرض […]

هموروئید یک بیماری شایع در بین افراد در هر سنی است، اما گروه های خاصی هستند که بیشتر از سایرین به آن مبتلا می شوند. افرادی که در مشاغل سخت فیزیکی کار می کنند، همچنین زنان باردار و افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، به دلیل افزایش فشار در ناحیه شکم، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به هموروئید هستند. افراد مبتلا به یبوست مزمن یا کسانی که هنگام رفتن به دستشویی فشار می آورند نیز شانس زیادی در ابتلا به هموروئید یا بواسیر قرار دارند.

مشاغل در معرض بواسیر

پرستاران و کارگران ساختمانی

کسانی که در پرستاری، کارخانجات و کارهای ساختمانی مشغول به کار هستند، از مستعدترین افراد در معرض ابتلا به هموروئید هستند. بلند کردن وسایل سنگین به عنوان بخشی از کار خود، فشار بیشتری را بر وریدهای اطراف ناحیه مقعد وارد می کند. ایستادن برای مدت طولانی نیز در این امر موثر است. جاذبه این وریدها را به پایین می کشد و جریان خون را افزایش می دهد که منجر به افزایش احتمال تشکیل سیاهرگ های متورم در ناحیه رکتوم آنها می شود که به این عارضه (بواسیر یا هموروئید) گفته میشود.. این امر به ویژه در مورد کارگرانی که لباس‌های محدودکننده مانند یونیفورم بر تن میکنند، صادق است.

  • پیک ها

پیک‌ها همچنین به احتمال زیاد به هموروئید مبتلا می‌شوند، زیرا نشستن طولانی مدت می‌تواند گردش خون را در قسمت پایین بدن مختل کند و منجر به فشار و درد ناشی از نشستن طولانی مدت شود.

  • خدمه پرواز و خلبانان

علاوه بر این، صرف زمان زیاد برای سفر (به ویژه با هواپیما) در مسافت‌های طولانی می‌تواند باعث شود افرادی که دارای مشاغلی مانند مهماندار یا خلبان هستند، در شرایط ابتلا به بواسیر قرار گیرند. در نهایت پس از انجام ساعت‌های طولانی مسافرت، دچار انقباض بیشتر رگ‌های اطراف ناحیه مقعدی می‌شود. بنابراین شانس بیشتری برای تشکیل عروق متورم به نام هموروئید در ناحیه مقعدی را فراهم می کند. هر روز به اندازه کافی ورزش کنید تا به پمپاژ خون از طریق عروق سفت شده کمک کند.

اگرچه هرکسی می تواند مستعد ابتلا باشد، اما دانستن نوع شغلی که شما را در معرض خطر ابتلا به هموروئید قرار می دهد به شما کمک می کند تا از ایجاد آن به طور کلی جلوگیری کنید. صرف نظر از نوع شغل شما، استراحت‌های منظم در طول روز، مصرف آب کافی (هیدراته ماندن) و اجتناب از لباس‌های تنگ، همگی به کاهش شانس شما برای گرفتن هموروئید کمک می‌کنند.

بهترین روش درمان بواسیر

اگر به این بیماری مقعدی مبتلا شدید روش های درمانی متفاوتی در پیش رو خواهید داشت اما بهترین روش درمانی بواسیر کدام است؟

لیزر درمانی بواسیر یک روش نوین و کارآمد درمان کامل بواسیر به شمار میرود که به علت مزایای فراوانی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی از مزایای درمان بواسیر با لیزر به شرح زیر است:

  1. دوران نقاهت لیزر بواسیر بسیار کمتر از جراحی سنتی است.
  2. هزینه‌ای که برای لیزر هموروئید صرف می‌شود کمتر و معقول است.
  3. لیزر درمانی در کمتر از ۲۰ دقیقه صورت میگیرد و درمان سریع هموروئید شناخته میشود.
  4. درد و خونریزی که بیمار در لیزر بواسیر تجربه می‌کند بسیار کمتر از جراحی سنتی با تیغ است.
  5. لیزر درمانی نیازی به پانسمان‌های داخلی نداشته و با یک گاز کوچک زخم جراحی پوشانده می‌شود.
  6. لیزر درمانی نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

خجالت نکشید و از درمان هموروئید خود نترسید! این زائده گوشتی و دردناک مقعدی به راحتی و به کمک لیزر پرتوان CO2 قابل درمان می‌باشد. لیزر بواسیر درمانی نوین و شگفت انگیز است که درمان را برای پزشکان و بیماران آسان می‌سازد.

کلینیک درمان بواسیر

مرکز درمانی کلینیک لیزر شفا با مدیریت دکتر داود تاجبخش از سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین مرکز لیزر انواع بیماری های مقعدی (بواسیر – شقاق – فیستول و …) با کادری متخصص و حرفه ای در محدوده سعادت آباد تهران مشغول به فعالیت است. برای رزرو نوبت عمل لیزر و درمان بیماری های مقعدی به نشانی اینترنتی drtajbakhsh.ir مراجعه نمایید یا با شماره ۲۲۳۶۱۰۷۲-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منبع : https://www.drtajbakhsh.ir/

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید