انتشار این مقاله


چگونه نظافت راه پله ارزان فوری را انجام دهید؟

درب منزلتان را باز کنید و نگاهی به راه پله بیندازید. به نظر شما اگر مهمان ها اولین چیزی که می بینند، راه پله هایی کثیف و سیاه باشد، چه فکری با خود می کنند؟ از قدیم گفته اند، ورودی منزل جزو پر اهمیت ترین قسمت های خانه به حساب می آید؛ زیرا اولین تاثیر […]

درب منزلتان را باز کنید و نگاهی به راه پله بیندازید. به نظر شما اگر مهمان ها اولین چیزی که می بینند، راه پله هایی کثیف و سیاه باشد، چه فکری با خود می کنند؟ از قدیم گفته اند، ورودی منزل جزو پر اهمیت ترین قسمت های خانه به حساب می آید؛ زیرا اولین تاثیر را بر روی مهمان ها می گذارد. اگر دوست ندارید تأثیر منفی بر روی مهمان هایتان بگذارید، وقت آن رسیده تا از خدمات نظافت راه پله ارزان استفاده کنید. نیروهایی که از طرف ما ارسال می شوند به خوبی می دانند چگونه باید راه پله های منازل را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت تمیز کنند. در ادامه مطلب نحوه تمیز کردن پله های مختلف با جنس های متفاوت را برای شما عزیزان شرح می دهیم تا با نحوه کار کارکنان ما به خوبی آشنا شوید.

راه پله های چوبی

How to Clean Your Staircase | Martha Stewart

راه پله های چوبی، نمایی زیبا، کلاسیک و مینیمالی به منزل شما می بخشند؛ اما در عین حال ماندگاری کمتری نسبت به متریال های دیگر دارند. از آن جایی که طراحان، پله های چوبی را اغلب برای داخل منزل در نظر می گیرند، نگهداری از آن ها نیز ساده تر است؛ زیرا تنها شما و اعضای خانوادتان از آن استفاده می کنید. برای محافظت از آن ها در گذر زمان، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • مشخص کردن نوع چوب: اولین قدم، مشخص کردن جنس چوبتان است؛ زیرا هر نوع چوبی شرایط مختص به خود را دارد و ماندگاری متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال، بهترین چوب برای ساختن راه پله، چوب آب بندی شده سطحی است که تنها با یک جارو و آب پاشی مانند روز اولش خواهد شد. برای تشخیص این که پله های شما آب بندی هستند یا نه، لازم است انگشت خود را بر روی سطح آن بکشید. اگر اثر انگشت شما بر روی سطح پله ها باقی ماند، به معنی آن است که راه پله ها آب بندی نشده اند و ساده هستند. اما اگر اثری از اثر انگشت شما بر روی آن ها باقی نماند به معنی آب بندی بودن راه پله ها است و تنها با یک جارو و آب پاشی تمیز خواهند شد.
  • انتخاب شوینده مناسب: در ادامه بررسی نحوه نظافت راه پله ارزان فوری، لازم است نوع شوینده مناسب را با توجه به جنس چوب خود انتخاب کنید. اگر اطلاع دقیقی از جنس چوب ندارید، می توانید از مایع ظرفشویی بهره ببرید. مایع ظرفشویی، شوینده ای ملایم است که به سطح چوب آسیب نمی رساند. به هیچ عنوان ساده چوب را اسکراب نکنید و یا از شوینده های بسیار قوی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید؛ زیرا آسیبی جدی به جنس چوب می زنید و با گذر زمان باعث زشتی و قدیمی شدن آن خواهید شد. در آخر هم باید بدانید که روغن کاری راه پله های چوبی کاملاً اشتباه است؛ زیرا سطح آن ها را لغزنده می کند و درصد آسیب دیدن آن ها را افزایش خواهد داد.
  • تعمیر آسیب ها: قبل از تمیز کردن سطح چوب لازم است آسیب های آن را نیز از بین ببرید. به خوبی نگاه کنید. اگر خراشی دیدید یا شاهد درزی باز بودید، لازم است آن را با استفاده از موم بپوشانید و سطحش را صاف کنید. در غیر این صورت رطوبت به داخل چوب ها نفوذ می کند و آن ها را به سرعت از بین خواهد برد. اگر میزان آسیب دیدگی بسیار زیاد بود پیشنهاد می کنیم از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا پله های شما به زودی از بین نروند.

راه پله های بتنی

COMMUNAL HALL & STAIRS CLEANING.

بتن برعکس چوب یک ماده کاملاً بادوام است. به همین دلیل اغلب از آن برای راه پله های بیرون از خانه استفاده می کنند. تمیز کردن و نگهداری از پله های بتنی بسیار ساده است. حتی پس از سال ها استفاده از آن ها با روغن کاری و نظافت مناسب می توانید پله های بتنی را درست مانند روز اولش در بیاورید.

  • جارو کردن پله ها: قبل از اعمال هر گونه مواد شوینده لازم است پله های خود را به خوبی جارو بکشید تا تمام آشغال های آن از بین بروند و سطحی آماده برای شست و شو داشته باشید.
  • درست کردن ماده شوینده: بهترین ماده شوینده برای تمیز کردن پله های بتنی، آب داغ و مایع ظرفشویی است. آب داغ و مایع ظرفشویی را به نسبت ۱ به ۲ با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه بررسی نحوه نظافت راه پله ارزان فوری، باید یک فرچه با مو های سفت و سخت در دست داشته باشید تا پس از اعمال محلول بر روی سطح پله ها با آن فرچه تمام لکه ها را از بین ببرید. سپس حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و پله ها را آبکشی کنید. معمولا اگر یک سری پرفشار برای شلنگ خود تهیه کنید، سرعت کار شما بالاتر می رود. از آن جایی که پله های بتنی معمولاً خارج از منزل هستند نیازی نیست برای آبکشی کردن آن ها خم شوید و زمان زیادی را معطل کنید.

راه پله های پوشیده شده از فرش

بسیاری از افراد دوست دارند راه پله های خود را با فرش های مخصوص بپوشانند. در این صورت نظافت آن ها کمی دشوارتر است؛ زیرا فرش به راحتی گرد و غبار را به خود جذب می کند و ظاهر آلوده آن نمای منزل شما را خراب خواهد کرد. معمولاً دو نوع فرش برای راه پله ها استفاده می شود. مدل اول به طور کامل بر روی آن چسبیده است و مدل دوم از روی آن جدا خواهد شد. لازم است هر مدل فرش را به طور جداگانه برای شستشو دهید. در ادامه چند راه موثر برای نظافت راه پله ارزان فوری، در اختیارتان قرار دهیم با توجه به شرایط پله ها یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • تمیز کردن راه پله ها با دست: این روش جزء ساده ترین روش های تمیز کردن پله های پوشیده شده از فرش است. تنها لازم است یک شامپو فرش قوی را تهیه کنید و با استفاده از یک فرچه محکم یا حوله مناسب، آن را بر روی فرش اعمال کنید. سپس با استفاده از حوله فرچه تمام لکه های موجود بر روی فرش را از بین ببرید. در ادامه نیز چند دقیقه صبر کنید تا پس از خشک شدن از راه پله ها مجددا استفاده کنید.
  • تمیز کردن فرش ها با جاروبرقی و بخار: جاروبرقی یکی از بهترین ابزار ها برای از بین بردن آشغال ها و حشرات ریزی است که در گوشه های فرش ها فرو رفته اند. همچنین به دلیل سری های مختلفی که هر جاروبرقی دارد، می توانید به گوشه ای ترین قسمت پله ها دست پیدا کنید و تمام سطوح آن را به طور کامل تمیز کنید. اما جارو کشیدن فرش به تنهایی کافی نیست و لازم است یک دستگاه بخار را نیز در کنار خود داشته باشید تا پس از جارو کشیدن فرش ها، از آن برای از بین بردن تمام لکه ها استفاده کنید. همچنین اگر با استفاده از دستگاه بخار پله ها را تمیز کنید شاهد زیبایی بیشتر آن ها خواهید بود.

نتیجه گیری

راه پله ها جزو مکان هایی هستند که افراد زیادی از آن ها عبور خواهند کرد. به همین دلیل است که باید به طور مداوم تمیز شوند تا ظاهری آراسته داشته باشند. با استفاده از خدمات نظافت راه پله ارزان فوری، می توانید شاهد نتیجه بی نظیری باشید. از آنجایی که پله ها از مواد و متریال های مختلفی ساخته شده اند لازم است بهترین مواد شوینده و ابزار را برای تمیز کردن هر یک از آن ها در نظر بگیرید.

منبع: https://serviq.net/blog

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید