انتشار این مقاله


درد لثه در جراحی ایمپلنت دندان

پس از دوره بهبود اولیه، قطعا کاشت دندان باید با حداقل درد و ناراحتی همراه باشد. در واقع، تقریبا کم کم باید فراموش کنید که شما ایمپلنت دندان انجام داده اید و گویی صاحب دندان هایی طبیعی هستید. اما اگر سال ها بعد دچار درد ایمپلنت شدید، این نمی تواند نشانه خوبی باشد و قطعا […]

پس از دوره بهبود اولیه، قطعا کاشت دندان باید با حداقل درد و ناراحتی همراه باشد. در واقع، تقریبا کم کم باید فراموش کنید که شما ایمپلنت دندان انجام داده اید و گویی صاحب دندان هایی طبیعی هستید. اما اگر سال ها بعد دچار درد ایمپلنت شدید، این نمی تواند نشانه خوبی باشد و قطعا نیاز به توجه دارد. ایمپلنت مانند دندان های معمولی نیست زیرا داخل دندان عصبی وجود ندارد. به عبارتی خود ایمپلنت قادر به تجربه درد نیست. پس این درد باید از جای دیگری نشات بگیرد.

بیشتر اوقات، درد ایمپلنت دندان از لثه و استخوان اطراف آن ناشی می شود. عفونت ایمپلنت دندان، پری ایمپلنتیت، شایع ترین علت درد اطراف ایمپلنت است. در واقع در این حالت باکتری ها به استخوان اطراف هجوم می آورند.

گاهی اوقات نیز درد لثه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان است. اما بسیاری از اوقات هم هیچ دلیل قابل ردیابی این نوع عفونت وجود ندارد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد در لثه در جراحی ایمپلنت دندان خواهیم داد. تا پایان ما را همراهی نمایید.

چه چیزی باعث درد لثه در ایمپلنت دندان می شود؟

به طور کلی انجام ایمپلنت دندان یک جراحی بزرگ بوده و بنابراین جای هیچ گونه تعجب نیست که پس از جراحی شما درد را تجربه کنید. در واقع، زمانی که تاثیر داروی بی حسی از بین برود، اغلب درد زیادی را تجربه خواهید کرد.

شاید هم به جز قیمت ایمپلنت دندان که خیلی از افراد را از انجام آن منصرف می سازد، ترس از درد جراحی نیز بر این انصراف از انجام کاشت دندان دامن بزند. اما بهتر است بدانید که وجود درد در لثه هایی که ایمپلنت در آن قرار داده شده و همچنین در استخوان فک کاملا طبیعی است.

در حقیقت، مهم نیست که دندانپزشک در هنگام کاشت دندان تا چه اندازه با ملایمت و مهربانی رفتار کند، آنچه اهمیت دارد این است که استخوان فک باید سوراخ گردد و سپس یک تکه تیتانیوم یا سرامیک در آن قرار داده شود. بنابراین، باید انتظار درد و تورم در فک و لثه ها را داشته باشید.

درد لثه در جراحی ایمپلنت دندان چقدر طبیعی است؟

به طور معمول، میزان درد لثه پس از جراحی ایمپلنت به پیچیدگی جراحی بستگی دارد. اگر هم مجبور به پیوند استخوان هستید، باید انتظار درد بیشتری را باشید. با این حال، اگر بدون هیچ گونه جراحی اضافی، از جمله پیوند استخوان یا عمل سینوس، ایمپلنت انجام داده‌اید، در این صورت درد قابل توجه نخواهد بود.

به طور کلی، تورم باید تا پنج روز و بیشتر درد ایمپلنت باید طی ۷ تا ۱۰ روز از بین برود.

با این حال، پس از کاهش درد و ناراحتی اولیه پس از دو یا سه روز اول، برخی از بیماران در روزهای چهارم و پنجم نیز دوباره درد لثه بیشتری را تجربه خواهند کرد. این امر باعث وحشت برخی از بیماران ، اما واقعا جای نگرانی ندارد.

توجه داشته باشید که افزایش درد غیر معمول نیست، اما باید مراقب عود تورم باشید. اگر این اتفاق رخ داد باید فورا با دندانپزشک خود تماس بگیرید، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از عفونت باشد، و ممکن است خیلی سریع مصرف آنتی بیوتیک ها را شروع کنید.

آیا با درد لثه ایمپلنت دندان را باید تعویض نمود؟

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که خیر، لازم نیست. در واقع، با بررسی دقیق علل درد لثه در جراحی ایمپلنت دندان و پیدا نمودن یک درمان مناسب، می توان این وضعیت را بدون نیاز به تعویض ایمپلنت مدیریت نمود. در صورتی که از ایمپلنت ها به درستی مراقبت شود آنها می توانند تا آخر عمر دوام بمانند. توصیه می کنیم جراحی ایمپلنت دندان را توسط افراد زبده و معتبر مانند دکتر محمدی انجام دهید.

پس درد لزوما با برداشتن آن همراه نیست و هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی نمایید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوان ایمپلنت را نجات و آن را حفظ نمود.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید