انتشار این مقاله


آشنایی با ۷ مرحله مهم روتین مراقبت از پوست موثر و ساده

روزانه پوست ما در معرض عوامل آسیب زننده مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، وسایل آلوده و نور آفتاب قرار دارد. تابش خورشید، بیشترین آسیب را به پوست بدون محافظ وارد می کند و باعث افزایش چین و چروک و پیری زودرس می شود. خرید کرم ضد آفتاب همواره باید جز اولویت های هر فرد جهت مراقبت […]

روزانه پوست ما در معرض عوامل آسیب زننده مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، وسایل آلوده و نور آفتاب قرار دارد. تابش خورشید، بیشترین آسیب را به پوست بدون محافظ وارد می کند و باعث افزایش چین و چروک و پیری زودرس می شود. خرید کرم ضد آفتاب همواره باید جز اولویت های هر فرد جهت مراقبت از پوست خود باشد. قبل از حضور در هوای آزاد، حتما باید میزان مناسبی از کرم ضد آفتاب مرغوب را روی دست و صورت مالیده و ماساژ دهید. برای اطمینان از محافظت پوست، در طول روز نیز آن را تجدید نمایید.

آشنایی با ۷ مرحله مهم روتین مراقبت از پوست موثر و ساده، به شما راهکارهای فوق العاده ای برای بشاشیت و جوانی پوست در دراز مدت ارائه می دهد. کیفیت محصولات آرایشی بهداشتی نیز عاملی موثر در حفظ شادابی و طراوت پوست است. خرید محصولات آرایشی مناسب و با کیفیت، نه تنها شادابی و درخشندگی پوست را در طول زمان تضمین می کند، بلکه آسیب های ایجاد شده روی سطح آن را درمان می کند.

روتین پوستی چیست؟

انجام چندین کار منظم به طور روزانه برای نگهداری و مراقبت از پوست، روتین پوستی تعریف می شود. روتین پوستی هر شخص به علت جنس و نوع پوست و مواد مورد استفاده با دیگری متفاوت است؛ اما بعضی از مراحل در تمام مدل های پوستی یکسان می باشد.

قانون طلایی روتین مراقبت از پوست

یک قانون ساده اما بسیار مهم در مراحل انجام روتین وجود دارد. از مرحله اول تا آخر محصولات انتخابی تان را از رقیق به غلیظ به پوست خود بزنید.

۷ مرحله کلیدی روتین مراقبت از پوست موثر و ساده

7 مرحله کلیدی روتین مراقبت از پوست موثر و ساده

روتین منظم و تاثیرگذار دوبار در طی شبانه روز انجام می شود. دو بخش روزانه و شبانه برای انجام روتین های پوستی مهم است که می توان برای هر کدام از محصولات متفاوت استفاده کرد. اما انجام این مراحل در اصل و پایه یکسان است.

نقش پاک کننده ها در روتین مراقبت از پوست

اولین مرحله برای داشتن یک روتین مراقبتی تاثیرگذار، پاک کردن عمیق منافذ و از بین بردن چربی پوست است. در این مرحله باید پس از مرطوب کردن سطح پوست با آب و استفاده از شوینده مناسب، پوست صورت را به شکل دورانی با پاک کننده ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

استفاده از تونر

 تونرها کمتر از سایر مراحل مورد استفاده قرار می گیرند، اما با انجام این مرحله به طور مرتب، پوست را برای جذب مواد مغذی شده آماده می کنید. ترکیبات تونرهای جدید علاوه بر افزایش قدرت جذب پوست باعث لطافت و آبرسانی به آن می شود.

سرم پوست؛ از مراحل مهم روتین مراقبتی

سرم ها منبع اصلی تغذیه پوست هستند. با توجه به نوع و مشکلات پوستی خود می توانید سرم های مختلفی را برای تغذیه و درمان استفاده کنید. اگر سرم مصرفی صبح و شب مخصوص تهیه نمایید، در طول شبانه روز به پوستتان کمک کرده و مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین خواهید کرد.

انتخاب بهترین سرم صبح

بهترین سرم انتخابی برای صبح، محصولاتی هستند که ویتامین C دارند. این نوع از سرم ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش و آلودگی های متفاوت محافظت می کند. در ابتدا با کرم های حاوی غلظت پایین تری از ویتامین C، به دلیل لایه برداری آن، شروع کنید.

خرید سرم شب مناسب برای مراقبت پوست

اسید هیالورونیک، مناسب ترین انتخاب شما برای سرم شب می باشد. این ماده پوست شما را به دلیل جذب رطوبت موجود در هوا به داخل منافذ آن، در طول شب مرطوب نگه می دارد و به هیچ عنوان باعث خشکی یا تحریک پوست نمی شود.

بهترین کرم دور چشم در روتین پوستی

پوست اطراف چشم به دلیل نازکی و ظرافت بیشتر از بقیه قسمت های پوست صورت، در معرض آسیب و چین و چروک قرار دارد. مراقبت از دور چشم توسط کرم بسیار مهم و موثر است. کرم انتخابی شما کلاژن مورد نیاز پوستتان را تامین کرده و خاصیت کشسانی پوست اطراف چشم را در طول زمان حفظ می کند.

نکته مهمی که در مورد کرم های دور چشم وجود دارد این است که باید در دمای سرد یخچال نگهداری شوند. تفاوت دما خود باعث انقباض پوست و عروق داخلی اطراف چشم می گردد که به افزایش کیفیت پوست آن کمک می کند.

درمان لکه های پوستی

اگر پوستتان دارای هر مشکلی از قبیل لکه، کک و مک و جوش است، در این مرحله باید با مشورت پزشک متخصص از محصولات درمانی مربوط به آن استفاده کنید.

مرطوب کننده، مرحله مهم روتین مراقبت از پوست

این مرحله آخرین بخش از روتین پوستی شبانه است. اما در روتین روزانه یک مرحله دیگر را نیز باید داشته باشید. بدن ما در شب به ترمیم و بازسازی خود برای رفع خستگی و آسیب ها می پردازد. بنابراین آخرین محصول روتین پوستی شبانه، باید کمک کننده تاثیرگذار باشد. کرم های مرطوب کننده با ترکیباتی از جمله هیالورونیک اسید، لیپیدها و پروتئین‌ ها می توانند بهترین انتخاب برای روتین مراقبت از پوست شب باشند.

در روتین روزانه نیز کرم انتخابی اگر دارای مقادیر کمی spf باشد، بهترین گزینه به عنوان یک مرطوب کننده روزانه است.

نقش حیاتی ضد آفتاب در روتین پوستی

ضدآفتاب ترکیبی به پوست شما اضافه نمی کند، بلکه مانند یک لایه محافظتی روی آخرین لایه پوست قرار می گیرد، که بسیار موثر است. کرم ضدآفتاب به پوست نفوذ نمی کند، اما با استفاده در بالاترین لایه پوستی، دفاع کننده ای قوی در برابر ورود پرتوهای اشعه ماورا بنفش است و سلول های پوستی شما را ایمن نگه می دارد.

مهم ترین نکات در روتین مراقبت از پوست

مهم ترین نکات در روتین مراقبت از پوست

پوست دارای انواع و جنس های متفاوت است. موارد گفته شده بر مبنای پوست معمولی تعریف شده اند و ممکن است بر اساس جنس پوست صورت شما و شرایط آن، به طور قطع تغییر کند. اگر پوست شما دارای خشکی زیاد، جوش، اگزما و … باشد، برخی مراحل حذف و یا اضافه می شوند. روتین پوستی روزانه و شبانه نکات مهمی دارد که باید بر اساس اصول دقیق و درمانی رعایت شود تا تداوم آن تاثیر مطلوب را برجای بگذارد.

روتین مراقبت از پوست های چرب

  • ۲ بار شست و شو در طول روز
  • مرطوب کننده سبک و بدون چربی بر پایه آب
  • استفاده از ضد جوش

روتین مراقبتی پوست خشک

  • آب رسان قوی
  • مرطوب کننده
  • بالم لب

نکات مخصوص پوست مختلط برای روتین پوستی

  • لایه برداری خفیف
  • مرطوب کننده

کلام آخر

روتین پوستی یکی از اقدامات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی آن است. شما با شناخت نوع پوست خود و انتخاب محصولات آرایشی بهداشتی مناسب و باکیفیت، می توانید سال ها پوستی جوان و شاداب داشته باشید. روتین مراقبتی خصوصا برای افرادی که به دنبال درمان پوست خود هستند، نیاز به تداوم و تکرار داشته و نباید از انجام هر روزه آن خسته شد. آشنایی با ۷ مرحله مهم روتین مراقبت از پوست موثر و ساده و انجام مکرر این مراحل از جمله پاکسازی، حفظ رطوبت و استفاده از ضد آفتاب مرغوب، پوستی زیبا و شاداب به شما هدیه می دهد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید