انتشار این مقاله


دکتر جاودانی هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

هزینه عمل بینی یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای انجام این جراحی به شمار می آید. اگر شما هم قصد انجام این جراحی را داشته باشید و از چندین جراح در رابطه با هزینه عمل سوال کنید ، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که هزینه این جراحی توسط هر پزشک متفاوت بوده و هر […]

هزینه عمل بینی یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای انجام این جراحی به شمار می آید. اگر شما هم قصد انجام این جراحی را داشته باشید و از چندین جراح در رابطه با هزینه عمل سوال کنید ، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که هزینه این جراحی توسط هر پزشک متفاوت بوده و هر سال دچار تغییر می شود ! اما علت این موضوع چیست ؟ چرا هزینه جراحی بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی متفاوت است و چرا هزینه عمل ترمیمی بینی یا ریویژن گران تر می باشد ؟ آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه های جراحی وجود دارد ؟ در چه شرایطی هزینه این جراحی توسط بیمه پرداخت می شود ؟ برای دریافت پاسخ سوالات فوق ، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

هزینه جراحی بینی در تهران و شهرستان ها

هزینه عمل زیبایی بینی مسئله مهمی است که داوطلبین این جراحی باید قبل از اقدام برای عمل ، نسبت به این موضوع توجه داشته باشند. پیش از هر چیز ذکر این نکته الزامی است که بالا بودن هزینه جراحی لزوما به معنای حرفه ای بودن جراح بینی نیست و گاه ممکن است هزینه بهترین جراح بینی تهران با یک جراح تازه کار برابر باشد ؛ از این رو لازم است در کنار قیمت به مواردی مثل تخصص ، مهارت ، نمونه کارهای موفق ، میزان رضایت سایر مراجعه کنندگان نیز توجه داشته باشید.

از آنجایی که تهران شهر بسیار بزرگی است و جمعیت زیادی را در خود جای داده ، طبیعی است که تعداد متقاضیان جراحی بینی در تهران نسبت به شهرهای دیگر بیشتر باشد. به صورت کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرستان ها بیشتر است ، همین امر در تعیین هزینه عمل زیبایی بینی نیز نقش داشته و موجب می شود تا بر اساس موقعیت جغرافیایی مطب ، هزینه عمل بینی نیز تغییر پیدا کند. جراحان بسیاری در استان های مختلف ایران مشغول به فعالیت در زمینه رینوپلاستی هستند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای انجام این جراحی هزینه محدودی دارید ، به جای سفر به شهرهای بزرگی مثل تهران ، در قدم اول به جستجو یک جراح بینی خوب در شهر خود بپردازید و هزینه هایی را که برای  سفر در نظر دارید ، صرف عمل بینی  در شهر خود با یک پزشک خوب نمایید.

چه فاکتورهایی در هزینه جراحی بینی نقش دارند ؟

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در تعیین هزینه های جراحی ، نوع بینی بیمار است ؛ چرا که تکنیک هایی که جراح در بینی گوشتی ، استخوانی و یا غضروفی به کار می برد ، با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست و داشتن غضروف های ضعیف دارای پیچیدگی های بیشتری نسبت به بینی استخوانی می باشد ؛ همین مسئله موجب می شود تا هزینه جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی بیشتر باشد. یا به صورت کلی از آنجایی که مدت زمان عمل ترمیمی بینی نسبت به جراحی اولیه طولانی تر می باشد و انجام این جراحی نسبت به رینوپلاستی اولیه بسیار پیچیده تر و سخت تر است ، طبیعی است که هزینه جراحی ترمیمی بینی نسبت به عمل اولیه بیشتر باشد ؛ چرا که ساختار بینی به کل عوض شده و این موضوع موجب می شود تا جراح زیبایی بینی زمان بیشتری را برای اصلاح و ترمیم بینی صرف نماید.

هزینه کلینیک و تجهیزاتی که در حین عمل به کار گرفته می شوند ، از دیگر مواردی هستند که در تعیین هزینه این جراحی نقش دارند و این موضوع کاملا با هزینه ای که جراح برای دستمزد دریافت می کند ، متفاوت است. بخشی از هزینه های جراحی زیبایی بینی نیز مربوط به هزینه ای است که متخصص بیهوشی دریافت می کند. این جراحی از جمله فرآیندهای تخصصی است که نیازمند یک دکتر بیهوشی در اتاق عمل می باشد ؛ در زمان انجام جراحی یک متخصص بیهوشی در تمام مدت بالای سر شما قرار دارد و وضعیت هوشیاری شما را بررسی و کنترل می کند که در نهایت هزینه های مربوط به این امر را دریافت خواهد نمود. در انتها باید اشاره کرد که بخش دیگری از هزینه های این پروسه شامل آزمایشات قبل از عمل ، داروهای مورد نیاز ، عکاسی و یا تهیه عکس سی تی اسکن می شود. لازم است افراد با در نظر گرفتن این موضوعات و تهیه هزینه های مربوطه خود را برای انجام جراحی بینی آماده نمایند ، مسئله هزینه مسئله مهمی است و گاهی ممکن است بالا بودن هزینه های جراحی یک فرد را از انجام این عمل منصرف نماید. دکتر علی جاودانی ، جراح بینی تهران بعد از انجام معاینات لازم در جلسه مشاوره ، بررسی نوع بینی ، اهداف فرد از انجام جراحی ، با توجه به موارد مذکور هزینه نهایی را به بیماران اعلام می کند.

انجام جراحی بینی با بیمه یا اقساطی

جراحی بینی با اهداف مختلفی انجام می شود. برای مثال ممکن است یک فرد با هدف بهبود مشکلات تنفسی ، درمان شکستگی بینی اقدام به انجام این جراحی نماید. در چنین شرایطی تمرکز و هدف اصلی جراح روی ساختار داخلی بینی بوده و تا زمانی که بیمار تقاضای تغییر در فرم ظاهری بینی را نداشته باشد ، شکل بیرونی بینی تغییری پیدا نمی کند. به صورت کلی مواردی مثل انحراف و شکستگی در دسته عمل های درمانی قرار می گیرند ؛ از این رو اگر شما برای درمان این مشکلات اقدام به جراحی بینی نمایید ؛ شرکت بیمه هزینه آن را تحت پوشش قرار می دهد ؛ این در حالی است که اگر هدف اصلی شما از انجام این عمل ، تغییرات ظاهری بینی باشد ، عمل شما در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرد و باید بدانید که هیچ یک از عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه نیست. در رابطه با پرداخت قسطی هزینه ها نیز باید گفت بیشتر جراحان بینی هزینه این جراحی را به صورت کامل دریافت می کنند ؛ به این صورت که ابتدا لازم است مبلغی را به عنوان بیعانه برای تعیین نوبت روز عمل پرداخت نمایید ، سپس در روز جراحی باقی هزینه ها به صورت کامل پرداخت می شوند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید