انتشار این مقاله


مزیت‌های مراقبت از کودک در منزل

خیلی از خانواده‌ها به دلایل متعددی ترجیح می‌دهند تا برای مراقبت از بچه خود از پرستار استفاده نمایند و البته این چیز خصوصیت‌های خیلی زیادی دارد. هنگامی که خانواده مراقبت از کودک در منزل را ترجیح می‌دهد در حقیقت شرایطی را به وجود می‌آورد که یک شخص متخصص توجه ویژه‌ای  به بچه شما به نسبت حضور […]

خیلی از خانواده‌ها به دلایل متعددی ترجیح می‌دهند تا برای مراقبت از بچه خود از پرستار استفاده نمایند و البته این چیز خصوصیت‌های خیلی زیادی دارد. هنگامی که خانواده مراقبت از کودک در منزل را ترجیح می‌دهد در حقیقت شرایطی را به وجود می‌آورد که یک شخص متخصص توجه ویژه‌ای  به بچه شما به نسبت حضور در مهد کودک داشته باشد.

علاوه بر آن راحتی در خانه برای بچه از دیگر مزیت‌های مهم به شمار می‌رود همین طور صرفه جویی‌های فراوانی در وقت شما خواهید داشت.

یکی از مزیت‌های مراقبت از کودک در منزل  این است که مسئول نگهداری از بچه این خوبی را برای فرزند شما دارد که آموزش‌های بیشتری ببیند و می‌توانند هنر‌های نو و سرگرمی‌های متعددی را تجربه کند. امکان دارد که پدر و مادر شاغل نتوانند بچه خودشان را در کلاسهای ورزشی و کارهای دیگر ثبت نام نمایند اما بودن پرستار میتواند باعث شرکت بچه در کلاسهای پرفایده همانند آموزش زبان یا ورزش گردد.

البته برای اینکه از همه این خصوصیت‌ها استفاده کنید باید یک پرستاری انتخاب کنید که انسانی مسئولیت پذیر و قابل اعتماد باشد، به شدت صبور و با تجربه باشد که بتوان به آن اعتماد کرد، به شدت فعال، خلاق و مهربان باشد بنابراین باید در انتخاب کردن پرستار بچه توجه خیلی ویژه‌ای  کرد.

چگونه میتوان به انواع خدمات مراقبت از کودک در خانه دسترسی داشت؟

اگر به دنبال این می‌باشید که بتوانید به انواع خدمات مراقبت در منزل تهران دسترسی داشته باشید کافی است که یک سر به آدرس اینترنتی شرکت ما یعنی شرکت آرین طب بزنید. در این شرکت خدمات زیادی مانند گفتار درمانی، سونوگرافی در خانه، نوار قلب در خانه، رادیولوژی در خانه، پانسمان ، فروش ابزار پزشکی، مشاوره، مراقبت از سالمند، پرستار کودک در منزل تهران،ارائه می‌گردد.

مزایای مراقبت از کودک چیست؟

مزیت های­مراقبت از کودک در منزل زیاد است که در این جا به بیان چند مزیت می­پزدایم.

  • پدر و مادر دیگر مجبور نیستند با اعضای خانواده و بقیه فامیل برای مراقبت از کودک سرو کله بزنند.
  • پدر و مادر می‌توانند با برنامه ریزی به تمام فعالیت‌ها و کار‌های خود برسند و برای مراقبت از بچه خیالشان راحت باشد.
  • فضایی که بچه در آن نگهداری می‌شود همان فضای امن خانه است به دلیل این که پرستار کودک در خانه خدمات مراقبت از او را انجام می‌دهد.
  • بچه و کودک در منزل می‌باشند و در همان جا از آن‌ها مراقبت صورت می‌گیرید بنابراین ما مشکلات رفت و آمد را نخواهیم داشت.
  • بدون نگرانی و با سپردن وظیفه‌ها به پرستار کودک در منزل می‌توان از نظر بیدار شدن بچه و لباس پوشیدن و فعالیت‌های دیگر در سر وقت مطمئن بود.
  • شرایط زمانی و مراقبت برای پدر و مادر انعطاف پذیر است و می‌توانند وظیفه را در رخی زمان‌ها که در خانه هستند به عهده داشته باشید یا نظارت بر پرستار بچه در منزل داشته باشند. یا به کمک هماهنگی با پرستار چند ساعت جلوتر یا عقب‌تر به خانه برسند.
  • فضایی که کودک در آن روز خود را سپری می‌کند، امن و مطمئن می‌باشد.
  • پدر و مادر مسئولیت بردن و آوردن بچه از مهد را به دوش هم نمی‌اندازند.
  • دیگر از نگرانی‌های هر روز صبح خبری نخواهد بود که با هزار و یک دردسر بچه را از خواب بیدار نمایند و لباس به تن او کنند و وسایل او را آماده نمایند و او او را تا مهد یا خانه یکی از فامیل برسانند.
  • شرایط برای پدر و مادر منعطف‌تر است. چرا که امکان برنامه ریزی‌های یک مرتبه‌ای  در این صورت بیشتر می‌باشد. به طور مثال اگر پدر و مادر یک ساعت زودتر یا دیرتر برسند مسئول نگهداری می‌تواند یک ساعت بیشتر در منزل بماند.
  • در وقت و انرژی پدر و مادر افزوده خواهد شد.
  • در صورت رضایت از مسئول بچه و با نگهداری طولانی مدت او سبب رشد شخصیتی و تربیتی بچه در فضایی امن خانه در کنار اعضای خانواده می‌شود.

استفاده از کادر مجرب و با تجربه آرین طب که در زمینه پرستاری در منزل فعالیت می کند همه این مزیت ها را خواهد داشت.

دو شیوه نگهداری بچه و نوزاد در منزل

پرستاران روزانه:

 پرستاران روزانه در صورتی که والدین در یکسری ساعات در روز در خانه نباشند می‌توانند وظیفه قسمتی از کارها را به عهده بگیرند تا پدر و مادر بچه دوباره به خانه برگردند. این خدمات عموما به شکل روزانه و چند روز در هفته است.

پرستاران شبانه روزی:

پرستار کودک می‌توانند به شکل شبانه روزی با هماهنگ کردن و برنامه ریزی والدین در خانه حاضر شود و همه کارهای بچه‌ها را به عهده بگیرد. این مدل از ارائه خدمات عمدتا به شکل هفتگی، ماهانه و حتی به شکل طولانی مدت انجام می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید مطابق با شرایط خود از کسی که خدمات نگهداری از بچه را انجام می‌دهد استفاده نمایید.

این موارد تنها بخشی از فعالیت های آرین طب است. کارد و پرسنل متخصص و با تجربه این مجموعه می تواند به شما در نگهداری در منزل کمک کند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید