انتشار این مقاله


مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی

یکی از مناطق حساس برای بیشتر خانم‌ها بکینی است که دوست دارند بهترین نتیجه را از انجام لیزر بگیرند. نتیجه گیری از لیزر موهای زائد بکینی به علت مرطوب بودن این ناحیه به زمان بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن نیاز دارد. همچنین بعد از انجام لیزر موهای زائد بکینی رعایت اقداماتی واجب است که […]

یکی از مناطق حساس برای بیشتر خانم‌ها بکینی است که دوست دارند بهترین نتیجه را از انجام لیزر بگیرند. نتیجه گیری از لیزر موهای زائد بکینی به علت مرطوب بودن این ناحیه به زمان بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن نیاز دارد.

همچنین بعد از انجام لیزر موهای زائد بکینی رعایت اقداماتی واجب است که نه تنها به افزایش سلامت این ناحیه کمک می‌کند؛ بلکه سبب نتیجه گیری بهتر از جلسات لیزر هم می‌شود. 
اما آیا شما مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی را می‌دانید؟ تا چه حد از اهمیت رعایت این نکات آگاه هستید؟ برای اطلاع از اقدامات بعد از لیزر موهای زائد و کسب اطلاعات مفید در این رابطه با ما همراه باشید.

یکی از قسمت‌های حساس برای خانم‌ها بکینی است که روش لیزر برای حذف موهای زائد آن به علت دردسرهایی که برای از بین بردن موها دارد، بهترین گزینه انتخابی است. افرادی که لیزر موهای زائد بکینی را انجام می‌دهند، باید بدانند که رعایت یک سری نکات به نتیجه گیری بهتر و اثربخشی بیشتر از جلسات لیزر کمک می‌کنند.

در ادامه به بررسی مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بکینی می‌پردازیم.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی

معمولا در مراکز لیزر پس از انجام هر جلسه، نکات و مراقبت‌های پس از لیزر را به مراجعه کنندگان می‌گویند؛ اما اگر به هر دلیلی مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی را نمی‌دانید، جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که ما تمامی مراقبت‌ها و نکات مهم را بیان می‌کنیم. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیزر بکینی شامل موارد زیر است.

  • عدم استفاده از مواد شوینده

از هیچ‌گونه مواد شوینده تا ۲۴ ساعت پس از لیزر موهای زائد بکینی استفاده نکنید.

  • حمام نرفتن

تا یک روز بعد از لیزر حمام نروید و یا اگر مجبور به حمام رفتن بودید، تنها با آب خنک و بدون هیچ‌گونه مواد شوینده‌ای حمام کنید.

  • مصرف ضد آفتاب

هر ۴ ساعت یکبار از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و تا ۱۰ روز از تماس مستقیم با نور آفتاب خودداری کنید.

  • پرهیز از روش‌های حذف مو از ریشه

در طول جلسات لیزر موهای زائد بکینی هرگز از روش‌های دیگری مانند اپلاسیون، موم، بند، موچین و… اصلا استفاده نکنید؛ چرا که باعث تغییر شکل موهای زائد می‌شود و عملا اثر بخشی لیزر را باطل می‌کند.

  • پرهیز از لباس تنگ

از لباس‌های زیر تنگ به منظور جلوگیری از عرق کردن ناحیه تناسلی بپرهیزید. سعی کنید تا سه روز بعد از لیزر ناحیه تناسلی از لباس‌های گشاد و ترجیحا از پارچه‌های نخی استفاده کنید؛ چرا که این جنس از پارچه‌ها حساسیت‌زا نیستند.

  • پرهیز از رفتن به برخی محیط‌ها

بعد از لیزر موهای زائد بکینی به مدت ۷۲ ساعت از رفتن به محیط‌هایی مانند باشگاه، سونا، جکوزی، استخر و… خودداری کنید.

فاکتورهای نام‌ برده همگی جز مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی هستند که در صورت رعایت این موارد شاهد اثربخشی بیشتر از جلسات لیزر می شوید.

لیزر موهای زائد بکینی و رابطه جنسی

یکی از سوالات رایج خانم‌های متاهلی که قسمت بکینی را لیزر می‌کنند این است که چند روز پس از لیزر موهای زائد بکینی می‌توانند رابطه جنسی برقرار کنند؟ آیا رابطه جنسی بعد از لیزر موهای زائد بکینی تاثیری بر لیزر موهای زائد دارد؟ پاسخ سوال شما را در ادامه خواهیم داد.

در پاسخ به سوالات شما باید بگوییم اگر قصد برقراری رابطه جنسی دارید بهتر است حدود ۳ روز از لیزر موهای زائد بکینی بگذرد. همچنین می‌توانید بعد از بهبودی کامل و دوش گرفتن رابطه جنسی برقرار کنید.

لیزر موهای زائد بکینی و رابطه جنسی

عوارض لیزر موهای زائد بکینی

لیزر موهای زائد بکینی به علت حساس بودن  ممکن است با عوارضی همراه باشد، اما این عوارض به چه صورت است؟ آیا می‌دانید اگر در اثر لیزر موهای زائد بکینی عوارضی را مشاهده کردید برای درمان آن باید چکار کنید؟ در ادامه به پاسخ سوالات می‌پردازیم.

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم، عوارضی که ممکن است در اثر لیزر موهای زائد بکینی در افراد به وجود بیاید شامل موارد زیر است.

  • قرمزی
  • خارش
  • احساس درد
  • سوختگی پوست
  • تاول زدن
  • احساس سوزش
  • تورم و…

شدت و میزان هر یک از این عوارض در افرادی که لیزر موهای زائد بکینی را انجام می‌دهند، کاملا متفاوت است و تنها درصد کمی از افراد با این مشکلات مواجه می‌شوند.

اگر شما هم پس از لیزر موهای زائد بکینی هر یک از این عوارض را مشاهده کردید اصلا نگران نباشید؛ چرا که با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم می‌توانید این مشکلات را به راحتی حل کنید.

راه‌های درمان عوارض لیزر موهای بکینی

معمولا علائم و عوارض گفته شده بعد از لیزر موهای زائد بکینی در اثر عواملی همچون حساسیت بالای پوستی، مناسب نبودن دستگاه و یا بی‌تجربگی اپراتور لیزر کننده برای تنظیم درجه حرارت صورت می‌گیرد، اما بپردازیم به روش‌های درمان عوارض ناشی از لیزر موهای زائد بکینی که شامل موارد زیر است.

  • درمان سوختگی

 اگر در اثر لیزر موهای بکینی دچار سوختگی شدید از پماد زینک اکساید استفاده کنید.

  • درمان خشکی

استفاده از ژل آلوورا ۱۰۰ درصد برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود.

  • درمان درد در ناحیه بکینی

برای کاهش درد می‌توانید از قرص‌هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید.

  • درمان احساس سوزش

برای رفع این مشکل می‌توانید از یخ و یا کرم‌های خنک کننده مخصوص بهره ببرید.

لیزرها به طور خاص مهندسی شده اند تا از سلول های پوست عبور کنند و فقط عمیق ترین فولیکول های مو را هدف قرار دهند؛ مقدار کمی از اشعه توسط لیزرهای مورد استفاده در لیزر موهای زائد واژن تولید می شود. این اشعه خطرناک تلقی نمی شود و هیچ مدرکی وجود ندارد که لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست شود.
در همین رابطه، اگر تمایل دارین تا اطلاعات بیشتری داشته باشین، پیشنهاد میکنم که حتما عوارض لیزر موهای زائد واژن رو مطالعه بکنین.

معرفی مرکز مناسب برای لیزر

اگر جز اون دسته افرادی هستید که بدنبال یک کلینیک مناسب جهت انجام لیزر هستید ولی نمیدانید که به کجا مراجعه کنید، باید بگم که تعداد کمی وبسایت های معتبر در ایران و جهان وجود دارند که بهترین مراکز لیزر رو به شما بدون هیچ واسطه و هزینه ای معرفی میکنند!

از جمله این وبسایت ها میتوان به پزشکبان، پزشک ۲۴، پزشکا، medifind.com، drzarrabi.com و ویکی درمان اشاره کرد؛ شما در این وبسایت ها میتوانید بهترین کلینیک های لیزر، متخصصین بوتاکس، جراحان بینی، دکترین ختنه و جراحان لیپوماتیک رو پیدا کنید و بدون نیاز به پرداخت هزینه ای، با کلینیک یا دکتر مدنظرتون ارتباط بگیرین.

سخن آخر

به طور کلی لیزر موهای زائد بکینی یکی از مناطق حساس برای بانوان است که پس از انجام آن باید مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد بکینی را باید انجام دهید تا بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بکینی بگیرید.

همچنین در صورت رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بکینی، ممکن است شاهد عوارض بعد از لیزر شوید که در صورت این مشکل استفاده از پمادها و روش‌های مختلف را بیان کردیم.

لازم به ذکر است از لحاظ هزینه نیز قیمت‌های لیزر موهای زائد بکینی دارای تفاوت است و بستگی به کیفیت، نوع دستگاه، تجربه اپراتور و… بستگی دارد. آنچه در هنگام لیزر موهای زائد بکینی اهمیت دارد، رعایت نکات بعد از لیزر است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید